• Siripiri

BIM juni 2025

Annpor skrev 2025-05-29 18:48:23 följande:

AAlltså? Rejält med fertila flytningar idag så tog ett lh test (vanligt från rfsu) som jag alltid tagit. Inte ens en tillstymmelse till stegring. Fattade ingenting, för flytningarna säger sitt så att säga. Tog sen ett test från Apotekets egna som jag hade i samlingen från tidigare och det visar till min förvåning positivt. Hur är det ens möjligt att det kan skilja så mycket? Ska man inte kunna lita på dom här testerna? 🤔🤔🤔
    RFSUs verkar vara riktigt dåliga 😳
  • Siripiri
    Rhea skrev 2025-05-30 21:11:23 följande:

Hej alla!

Jag hoppar på här igen efter lite paus från tråden, men inte från försök.

Vi fick till två gånger under ÄL som var typ 24 h och nu hoppas jag att det ska gå vägen. 

BIM är fredag den 13 och jag hoppas att det inte är ett dåligt omen. Dessutom har min man en jätteviktig dag just den fredagen, så hoppas på att få krydda till med ett plus ocskå!! 

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    8/6 Flowwer
    9/6 Enlitentill
    9/6 Vallmo93
    9/6 Haringenfantasinuheller 
    11/6 Annpor
    12/6 Nanathalie
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1

Välkommen tillbaka! ????
  • Siripiri
    Anonym 8296 skrev 2025-06-01 19:33:36 följande:

Hade varit intressant att veta hur ni andra resonerar. Jag är 5 eller 6 dpo enligt NC. Ligger högt på tempkurvan men har inte andra tecken, att ligga högt såhär nära ÄL kanske inte heller säger så mycket för ägget har väl knappast fäst än om det har blivit befruktat? 
    Till min fundering, jag ska till frissan imorgon och färga håret, hur ska man tänka kring det?! Jag vill verkligen inte riskera något pga det, borde man avstå? Jag vill helst inte rådfråga frisören eftersom det är en bekant. kanske inte ens är någon fara? 
    Avstår från alkohol fram tills jag får mens & försöker även tänka på vad jag använder för skönhetsprodukter/smink men det är en djungel. Och kanske hysteriskt att göra det innan den dagen man faktiskt vet att man är gravid? 

Jag själv oroar mig mer för att tillföra gifter under tiden äggen mognar än de redan släppt, men det kanske bara jag♥️ nog för att man hört flertalet historier om tjejer som vart gravida men ej vetat om de och druckit alkohol osv, sedan fött barn som ej tagit skada. ♥️ 
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-02 09:19:04 följande:
    Kunde inte låta bli och ta en ny nu. Tror ni det kan finnas något? 🙈🙈 Denna var tagen på prick tre minuter. Men sen bleknar det! Spök? Får testa ett digitalt om en vecka. Vill verkligen inte hoppas allt för mycket. Men känner mig som en rullande köttbulle och magen är super svullen. (Detta är ett testa tidigt från babyplan).
    Tycker ändå att det spökar ett litet streck där?! 😃
    Håller en tumme!♥️
  • Siripiri
    Haringenfantasinuheller skrev 2025-06-03 13:30:15 följande:
    Det är otroligt mycket blod för att vara en graviditet. Jag har ju haft missfall några gånger o senast i januari och det är inte på det sättet heller. Men jag antar att det finns många olika sätt att genomgå ett missfall på också.  Jag hade en sån här rejäl blödning med min dotter som nu blir 4år. Jag ville mest se om någon varit med om något liknande här.

Håller verkligen tummarna för er som är här! 
    Hoppas att ni får fina plus! 
    Du har inga smärtor? utan bara blödningar? 
  • Siripiri

Kul med fler plus i tråden 😍 

Var och tog prover idag för fertilitetsutredningen, blev typ 15 rör 😂 Ska bli spännande att se vad det visar. Tyvärr så tar det 6-8v att få svar på en av delarna i utredningen, den som är mest intressant 🙃

• Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-04 20:51:20 följande:

Vad var det som skulle ta så lång tid 😳?  

Hoppas allt ser bra ut 🥰

Anonym (Amanda) skrev 2025-06-04 23:01:36 följande:
    Men oj vad mycket! jag ska iväg den 17/6 för att ta prover inför en fertilitetsutredning. vilket prov va det som skulle ta 6-8 veckor? va det bara blodprover du fick ta nu vid första besöket eller va det något mer? 

Det är trombosutredning/koagulationsutredning som tar sån tid 🥲 TSH (0,88) och trombycyter såg bra ut som vanligt iallafall 🥰 

Är det fertilitetsutredning kanske det är andra prover?♥️ tänker AMH, sköldkörteln osv. 
    Jag har ju haft ett par tidiga missfall/kemiska därav blir det både trombosutredning och även kromosomanalys på både mig och mannen♥️ 

Jag har ju vart och spolat den enda äggledaren jag har kvar för någon månad sen, men läkaren glömde skicka till hennes sekreterare som skulle fixa mina remisser så fick dem inte förens i måndags när jag orkade höra av mig och fråga vad dem tagit vägen. Så bara blodprover, ska till annan vårdcentral nästa vecka för att ta till kromosomanalys med, för det kunde dem inte göra på min vanliga VC😊
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-06-05 13:32:00 följande:

Är lite besviken.. Jag och maken är ifrån varandra några dagar och nu fick jag positivt på äl-test. Vad tror ni om våra chanser? Vi hade sex senast i tisdags på morgonen.. Vi kan troligtvis ses först på söndag. Det känns lite väl på gränsen beroende på när ägget släpper nu :( Hade hoppats på tidig eller sen ägglossning.

Jag överväger att sätta mig på en buss 1,5h ena vägen för en snabbis men vi får se.. 😂 Han känns inte lika angelägen nu, men jag vet att nästa cykel kommer jag vara bortrest i ett helt annat land vid äl-tid så det skulle vara så tråkigt om 2 cykler gick till spillo.

Nej sicken otur 😩 
    Jag tror inte möjligheten är borta♥️ 5 dagar säger dem ju 
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-06-05 15:05:39 följande:
    Vi bestämde nu ändå att vi ses ikväll halvvägs, alltså vad gör man inte i denna karusell 😂
    Kul ändå 😁♥️ hade nog gjort samma, var beredd att göra det förr när sambon jobbade borta hehe. 
  • Siripiri
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-05 18:19:49 följande:
    Vårt första barn blev till på ett knasigt sätt 🙈 Fick ÄL till fjälls med hela tjocka släkten samlad och noll privatliv, så vi fick ta skotern ut i skogen och göra det som krävdes 😂 Skrattade gott åt det för det var inte lätt i djupsnön och snön som blåste runt. Men hon blev till då, hade kämpat drygt 1 år. Så det kanske inte är helt otroligt att det blir just denna gång 😆

Förstår paniken i att missa ÄL, höll själv på att missa pga mannen bortrest men vi hann precis 😆 
    Gud va rolig historia ändå 😂😂😂 som någon skrev, vad gör man inte för att bli på smällen 🤪 
Svar på tråden BIM juni 2025