Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Anonym 8296 skrev 2025-05-20 18:32:29 följande:

Här är det ÄL inom närmsta dagarna. Sambon känner press igen och vill inte ens ligga pga det, allt känns så hopplöst. 

ni som har spolat äggledarna, går ni på utredning eller hur har ni fått till det? jag vill verkligen verkligen kolla min fertilitet för att känna en aningen mindre stress. Men min sambo vill inte det..och tydligen måste han vara med för att jag vill kolla upp mig?  
    känner mig så nedbruten i allt, tiden bara springer iväg men kommer ingenstans.

Försök prata om hur ni ska lösa det för att pressen ska minska, jag är säker på att ni hittar ett sätt att komma runt pressen om inte denna gången till framtida försök ❤️ När pressen kommer till oss så tänker vi att om vi dansar nu och det tar sig behöver vi aldrig ligga vid ägglossning igen 🥰

Jag ska spola äggledarna privat nu, det skulle ha gjorts i samband med tidigare utredning men blev aldrig av. Jag har bara en äggstock och tror egentligen mina äggledare är öppna men jag nojar. Tänk om det är stängt på den sidan jag har äggstock och så någon gång ibland så tar den andra äggledaren ägget? 🙈
    Så jag ska göra det för sinnesfriden mer än för att jag faktiskt tror det är blockerat. 

De flesta vill att partnern är med, min man tyckte det var jobbigt att lämna spermaprov men det gick bra det med. Det var skönt för oss båda att de kollade oss, även om det inte fanns någon förklaring till vår då barnlöshet. 

Kanske kan det motivera din sambo om han nu känner press att om ni vet läget med er. De flesta hittar de inga bekymmer med utan är bara tid som behövs. Men ibland finns ju orsaker 🥰

• Anonym (Ardna)

Håller tummarba extra för er, hoppas er resa snart blir mycket ljusare ❤️ pcos behöver inte vara ett hinder, så länge man får hjälp med ägglossningarna kan det gå hur bra som helst 🙏 Skönt att ni fått en plan för när ni går över till ivf, med pcos brukar man kunna få ut många ägg om det går till det ❤️ Hoppas er regnbåge är runt hörnet 🌈

Annpor skrev 2025-05-21 10:09:47 följande:

Då var det dags igen, att lägga in sig på listan.. Har idag också fått diagnosen PCOS, så resan till ett levande barn blev helt plötsligt ännu jobbigare att tackla med den vetskapen. Är det någon annan här som har den diagnosen? Vi fick i alla fall veta att om vi inte är gravida till årsskiftet så väntar IVF, vilket ändå känns bra på något sätt att veta. Samtidigt också jobbigt och så långt till årsskifte... Vill bara få bli gravid igen och få hopp om liv efter allt vi behövt gå igenom. 

Hoppas solen, värmen och d-vitamin i sommar kan göra gott för kropp och själ och att vi är många som kan få se ett plus på stickan. 

Kram på er alla andra som också kämpar! ❤️

• Anonym (Ardna)
    valkyrian skrev 2025-05-21 10:13:51 följande:

Jag använder också easy@home. Både graviditetstest och ägglossningstest. Har en extremt kort LH topp (3 timmar ca) så missar den oftast men ser ungefär var den varit i och med att LH börja gå upp sen ner (och sen bekräftar ju tempen). Varit så alltid och blivit gravid 5 gånger så helt enkelt bara så min kropp funkar. När jag blev gravid i mars så lyckades jag fånga den. 

Nu är mitt graviditetstest efter missfallet nästan negativt (väldigt svagt plus på 10 mlu test) och har slutat blöda så nu blir det åka av i detta hem i alla fall. Får väl nästan räkna idag som CD1 men ja, vi får väl se var ägglossningen hamnar. Börjar testa LH på måndag tänker jag. 

Om inte mensen kommer innan tänkte jag inte testa förrän på min födelsedag den 24 juni. Kanske lite magiskt tänkande men vad kan vara mer rätt än det som födelsedagspresent nu när jag förlorade min lilla julklapp. 

Håller tummarna för bästa födelsedagspresenten 😍
  • Anonym (Ardna)
    Sarasi skrev 2025-05-21 17:49:08 följande:

Dags att börja med ÄL tester i dagarna men är osäker på hur det kommer gå denna månad. Enligt appen har jag äl på tisdag nästa vecka då sambon jobbar sena skiftet, och nu i helgen ska han träffa vänner där det innebär cigarrer och alkohol. Inte precis bästa förutsättningarna för bra spermier och jag hade helst velat köra varannan dag från fredag men det kommer ju inte gå nu. Har jag tur så är han pigg nog för det på söndag och sen måste jag hålla mig vaken tills han kommer hem nästa vecka. Kommer bli toppen. 

någon annan med skiftarbete som ställer till det?

Det behöver inte påverkas av alkohol o cigg, det finns de som ständigt har större ovanor som blir gravida. 

Hoppas det löser sig till det bästa 🙏

Jag har börjar ta lh test sen igår, är bara på cd 9 idag och har fått positivt tidigast cd 23 de senaste månaderna. Men lever på hoppet att det kanske blir några dagar tidigare denna månaden 🤗 Hade ändå äl cd 14-20 innan vi blev gravida förra gången 🙈

• Anonym (Ardna)
    Annpor skrev 2025-05-22 23:12:18 följande:

Tack för peppen, känns fint att vi också är några namn som följts genom några trådar för på familjeliv ett tag. Känns fint att få lite hejarop! ❤️

Har funderat senaste månaderna på det här med fertila flyttningar. Senaste månaderna har det varit mindre mängder om jag jämför med ex den månaden jag sist blev gravid (Augusti som slutade i missfall i höstas) - när vi fick till det då hade jag rikliga mängder och aldrig heller haft så starka streck på mina äl tester. Tror ni att det är något samband i det? Alltså ju mer fertila flygningar man har desto större chanser att det lyckas? OCH - man kan på något sätt öka sina fertila flytningar tror ni ? 🤗

Ja, det är ändå något roligt på resan ändå 🥰 

Jag har aldrig märkt av mycket fertila flytningar, och har supersvårt att skilja dem från rester från bd. Har dock under utredning varit på ultraljud vid ägglossning och då fått beröm för mitt fina fertila sekret (som jag inte märkt av). 😂
    Jag har testat grapefrukt veckan innan äl och då tyckt det varit lite blötare iaf 🙈
    Tänker att det kanske blir bättre om ni får hjälp med pcos nu? 

Skulle inte blanda in naturläkemedel nu om ni redan har kontakt med läkare och eventuellt behöver göra ivf sen. Ingen vet hur de kommer gå ihop med de medicier ni ev kommer ta då 🥰

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-23 09:23:27 följande:
    Håller med i det med de fertila flytningarna. Har onekligen blivit gravid ändå då tror inte just flygningarna påverkar, alltså man har säkerligen sekret men det kan vara runt tappen också. Måste inte landa i underkläderna.

Däremot rekommenderar jag fertilitetsglidmedel! Om man som jag inte har särskilt mycket flytningar kan det vara skönt att stötta upp med lite glidmedel, och då ska man vara vaksam på om det glidmedel man köper eller använder är spermiedödande eller försvårar för spermierna att simma. 

Jag använder ett glidmedel från concieve som ska förenkla för spermierna. Tips!😊

Har också använt glidmedlet från conceive plus ibland, dock var det inte var inblandat när sonen blev till. Så vi har bara använt det utan lycka 😅 Men antingen den eller preeseed som är till för att hjälp spermierna när man behöver använda glidmedel. 

Hur ser dina äl test ut nu? 

Jag är på cd 11 och hoppas ändå jag ska få en överraskning med tidigare äl denna månaden, men än är de svaga. (Vilket är tur, för jag skulle säkert panika även för en tidig ägglossning innan dag 14 🙈).

Efter mycket om och men och tvekande beställde jag en Tempdrop igår, men den kan ta några veckor att komma hem. Men till nästa cykel hoppas jag den ska vara igång 🤗

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-05-24 06:13:32 följande:

Hej! Fick mens idag så hoppar över hit från maj-tråden. Varit med i ett antal trådar nu och det här blir vårt 10e försök för första barnet. Ett MA i bagaget för 5 år sedan.

Jag börjar undra om det är problem med att min lutealfas är för kort. Den är 10-11 dagar alltid. Idag fick jag mens på äl+11 så då räknar man väl att lutealfasen blev 10 dagar..? Jag har förstått att kortare än 10 så är det problem men kanske jag är på gränsen? 

Skit med mens ❤️
    Jag har förstått det likadant. Det går att testa progesteron själv på typ testmottagningen men annars om du söker så hade jag sagt att du hade 8 eller 9 dagar istället, så att de inte bara nochalerar det. Med 10 dagar bör de flesta ägg hinna fästa men jag förstår om du skulle känna dig lugnare med några dagar till 🥰

Jag hade 11-12 dagar innan första barnet med 17-22 pmol på 7 dpo vid blodprov, vilket läkarna då tyckte var ok. Men internationellt vill man att det ligger över 30 pmol (10ng). Då tyckte de vi skulle försöka som vanligt några månader till innan ivf. 

Nu när jag cykeln kom tillbaka och jag hittade min första äl med lh stickor kom mensen en vecka efter positivt lh test och det räckte med att jag nämnde det för läkaren för att få recept på progesteron. (Nu i efterhand är jag dock tveksam om jag ens hade ägglossning den gången).

För min del var jag mer rädd för att mina nivåer är åt det lägre hållet och slemhinnan därför inte blir tillräckligt välkomnande/suitable för ett ägg att fästa. 

Med progesteron är min lp 13 dagar när jag slutar ta progesteronet på 12 dpo. 

• Anonym (Ardna)

Kan typ bara tipsa om att testa easy at home lh test istället. De ger tydligare svar. Håller tummarna att ert plus snart kommer 🤞

Anonym (Väntanpånr2) skrev 2025-05-24 18:30:54 följande:

Hej tjejer! 

vi försöker få ett syskon till sonen och jag har hållit mig lite utanför trådarna för att försöka att inte tänka för mycket men har gått in och läst lite då och då.

sonen vart till på andra försöket och nu har vi försökt i över ett år och börjar ta på ens psyke har kört Natural cycles hela tiden och tempat men försöker mig på ägglossningstest nu men tycker det är svårt så skulle vilja ha lite tips! 

idag har jag tagit test på morgonen och nu vid 17 är det senaste positivt? 

har haft väldig mycket ägglossningssmärta nu på dagen så misstänker att det är på gång.

så om det senaste är positivt borde ägglossningen vara typ i morgon kväll?

• Anonym (Ardna)

Håller tummarna att ert plus snart är här! 

Jag vet hur drygt det är att försöka länge utan lycka! Har tagit minst ett år för oss innan, det ena blev ma och sen vår son. Inha utredningar visar på något fel för oss, men det behövs tur också ❤️ Kommer ni söka utredning när ni försökt ett år? 

elliibellii skrev 2025-05-25 03:42:42 följande:

Så, då var det även min tur att hoppa över från föregående tråd, som många andra så följer jag trådarna lite i bakgrunden, pausar vissa dagar och ibland läser ihjäl mig 😂

Jag och mannen är uppe i försök nr 11 för bebis numero uno, och jag börjar få slut på saker att göra/lägga till som kan hjälpa till i processen 🌸

Nu är jag lite lagom mensmonster såhär på nattkvisten och ?är det fel på mig??, ?det är inte menat?? Men vet innerst inne att det bara gäller att slappna av och tänka positivt

Jag är inte tillbaka på ruta ett. Jag är ett steg närmare rätt tillfälle ❤️

BIM-lista

1-3/6 A-Ö
    6/6 Valentines
    8/6 Majsipajsi
    9/6 Enlitentill
    11/6 Nanathalie (preliminärt, beror på hur kroppen beter sig efter missfallet)
    13/6 litentott
    12/6 Sarasi
    18/6 Ardna
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibellii

• Anonym (Ardna)

Fint det du skrev på slutet! Det är så sant, även om dagen som är är en mensdag så är den en dag närmare bebis❤️

elliibellii skrev 2025-05-25 03:42:42 följande:

Så, då var det även min tur att hoppa över från föregående tråd, som många andra så följer jag trådarna lite i bakgrunden, pausar vissa dagar och ibland läser ihjäl mig 😂

Jag och mannen är uppe i försök nr 11 för bebis numero uno, och jag börjar få slut på saker att göra/lägga till som kan hjälpa till i processen 🌸

Nu är jag lite lagom mensmonster såhär på nattkvisten och ?är det fel på mig??, ?det är inte menat?? Men vet innerst inne att det bara gäller att slappna av och tänka positivt

Jag är inte tillbaka på ruta ett. Jag är ett steg närmare rätt tillfälle ❤️

Svar på tråden BIM juni 2025