BIM juni 2025
Vad roligt! Hade du några specifika gravsymtom?
Jag ska få mens på lördag, och sitter på händerna för att inte testa. Har ett ultra tidigt gravtest (6 dagar före beräknat) så vi ska testa på tisdag eller onsdag morgon har vi bestämt. Vet dock inte ännu om min cykel är regelbunden, förra månaden var den 35 dagar.
Jag känner inga symtom alls :( Utöver lite extra känslosam (som även min PMS brukar komma med)
Vill så gärna få ont i brösten haha!
Egentligen inte, jag var kanske liite extra trött efter ägglossning, lite känsligare än vanligt och lite ?fylligare? bröst men annars precis som vanligt. Hade mensvärk trodde jag också men det måste varit växtvärk som fortsatt från och till. Efter plusset i torsdags har jag mått illa då och då absolut inte mycket, sen har jag behövt gå på toa lite oftare haha 😅 blir orolig när jag känner mig helt som vanligt, så det kommer bli långa veckor 🙈
Spännande! Jag hoppas du kan hålla dig till tisdag/onsdag haha och att ni får ett plus också 😍
Grattis Hoppaspåtur! 💕
För mig blev lyckan väldigt kortvarig 😭 fick som mensvärk igår kväll i ca 2 min, gick och kissa och ser då ca 2 droppar blod och en klump mörkrött torkat blod (ca0,5-1cm). Låg sen bara och vänta på att börja blöda men det har inte kommit än. Idag känner jag mig inte lika gravid tyvärr, mindre ömma bröst iaf 😢 ringde barnmorska och de kommer inte göra något, borde jag be/kräva något? Jag är så arg på mig själv att jag ringde igår och skrev in mig, tänk om de kommer börja om med ?ett års försök? nu. skulle inte ringt😭💔
Det behöver inte vara det värsta ❤️ håller tummarna att fröet mår bra, blödningar kan man ha. Vården gör inget eftersom det inte finns något vårdbehov. Skulle du däremot få extremt ont får du åka in.
Skulle det vara det värsta så anger ni själva i egenremissen om tidigare graviditeter, de kommer inte leta genom hela er journal för att dubbelkolla. Skulle de se det får ni säga att det var ett felaktigt test ❤️
Några droppar och en klump behöver inte vara mf. Håller tummarna att det är en sticky baby 🙏❤️
Tack för ert stöd, betyder mycket ❤️
Känns så oroligt när magkänslan är fel och jag har lite molande värk ibland men får se hur det utvecklar sig. Det kom liksom inget blod alls på pappret igår, bara i toaletten. Är rädd för en ?flod? av blod när man minst anar det 😢
testet var lika starkt i morse som igår men tror inte det behöver betyda något positivt ännu. Får försöka tänka på annat och ta hand om kroppen.
Tack, ja det är verkligen jobbigt💔

Närmare bild på de 2 tester som var positiva i morse 

Visst ☺️ Ja jag har läst om hook-effect så kanske bara tar ett digitalt imorgon eller i övermorgon och ser ifall det gått över till 3+ v 🙏🏼 Som du säger finns bara risken för hjärstopp😅
Ska se om jag kan få remis på två blodprov iallafall eftersom jag inte får VUL..
Ser ju jättebra ut! Jag testade senast i fredags och ska försöka våga ta ett digitalt imorgon men är så nervös😥 det är väl okej om det står 2-3 fortfarande men hade gärna velat ha 3+ snart för att bli lugnare iom blödningen i måndags. ÄL runt 6/6. Vi har bokat ett privat VUL sen i vecka 7+5. Hoppas sååå att det är något för oss båda🙏

Det var 3+ idag 🥹 som ni skriver kan det ju gå dåligt iaf men jag vill se detta som något positivt och försöker intala mig ?du vet inget annat än att du är gravid just nu? 😄 är också lite orolig att jag har så lite symtom. Uppblåsthet, trötthet, lite ömma bröst och ibland hungrig blandat med illamående men inte ofta. Ska bli skönt att gå på semester på fredag har så svårt att fokusera på jobbet haha!
Gud va skönt ändå 🥹♥️ jag tänkte jag skulle vänta tills jag är 5+3 iallafall, eftersom jag ÄLade mycket senare än vanligt är jag bara på 4+6 idag.
Jag är ledig nästa vecka med, sen jobb igen, sen ledig i aug, men som du säger, ej så fokuserad/taggad på att jobba 😅
Jag har typ samma symptom, men ingen lamslagande trötthet än, men kommer väl!