• Sarasi

BIM juni 2025

Siripiri skrev 2025-06-06 16:36:29 följande:

https://www.apohem.se/vark-feber/feber/febertermometer/beurer-ot-20-basaltermometer

denna men hade gärna haft någon annan för jädrar va den tjuter högt, får alltid sticka den under kudden tills den slutat pipa för att inte väcka sambon på helgerna 😂

🤣🤣
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-06 20:16:29 följande:
    Får du ett tydligt skifte i tempen innan och efter ägglossning så funkar den ju. Man blir inte mer gravid för att man vet tempen exakt 🙈 
    Har inte tagit tempen än men funderar på att börja ifall ägget friendzonar alla spermier denna månad också 😛

• Sarasi
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 11:01:58 följande:

Är nästan helt säker på att jag hade ÄL runt tis/onsdag, och igår vaknade jag upp jätte sjuk 🤧 känns som hela kroppen lagt av nu med denna cykel för det, tror ni det påverkas? eller är det jag som är helt hysterisk i vanlig ordning 😅 

Om ägget redan släppt och hunnit bli befruktat behöver det inte vara kört. 😊
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 13:56:41 följande:
    Jag vill bara ha ett tydligt streck, kommer testa ikväll igen. Helt sjukt om det tagit sig redan 😭
    Har ändå fått skuggor på babyplan innan men nu har jag fått många skuggor 🙈
    Pausa lite nu och ta igen om ett par dagar. Du kan ju inte påverka något mer nu ändå ❤️
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-07 14:44:15 följande:
    Jag måste nog testa snart igen, kanske är det bara skuggor och väntar jag några dagar kommer jag bli så besviken för att jag gått och dagdrömt. ❤️

Tack, vet inte hur har ska kunna sova i natt 😅
    Jag måste nog testa snart igen, kanske är det bara skuggor och väntar jag några dagar kommer jag bli så besviken för att jag gått och dagdrömt. ❤️
    Bellis9207 skrev 2025-06-07 14:08:53 följande:
    Jasså? Oj hoppas!! håller även tummarna för ett tydligare sträck för dig, såg bilden precis o tycker mig se något ❤️
    Jasså var det? 😀 hoppas att det skulle kunna vara så även nu då, tack snälla ❤️
    Tack 🙏 jag hoppas jag snart ska få veta om jag ska fortsätta hoppas eller avfärda dem 🙈 
    Massa babydust!
    Gör vad du mår bäst av 😊 själv dagdrömmer jag oavsett och blir bara mer ledsen om jag inte ser något tydligt. 
  • Sarasi
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-08 06:53:07 följande:

Mina skuggor var ➕🥹
    Grattis! Hoppas det fortsätter utvecklas! ❤️
  • Sarasi
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-08 09:27:08 följande:

Grattis Ardna! Hoppas ditt test blir tydligare om någon dag lamaja🤞

Jag börjar fundera på om det är något fel på min Apple Watch. Har denna månad mätt tempen via klockan och fört in det i Premom och tagit tempen i munnen med tidigare NC termometer och fört in det FF. Ville se om det skiljde sig när ÄL visades och det verkar det göra. Hade peak i torsdags på CD 15 och fortf positivt i fredags som sedan gått ned. Skulle ni lita mer på tempen i munnen eller klockan? 🤔
    Tempen i munnen alla gånger! Klockan mäter på ett ställe där temperaturen kan variera massor. 
  • Sarasi
    Anonym (Tredje) skrev 2025-06-08 10:18:49 följande:

Hej allihopa. Har tagit paus från familjeliv, varit inne och smygläst i tråden då och då. 

Skriver in mig i bim listan nu
    Äl igår, går på semester den 20/6 och tänkte hålla mig från att testa till den 19 efter jobbet. Som den testnarkoman man är så hoppas jag att jag klarar det ????

BIM lista
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    13/6 A-Ö
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    12/6 Sarasi
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja
    16/6 Saltakatten
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    18/6 Lillrömpa
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 Siripiri 🌸
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    24/6 Valkyria
    24/6 Hejasommaren
    25/6 elliibelli
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Bara att skriva när testdjävulen gör sig påmind så kan vi stötta i att vänta. Jag pratade med min sambo igår om att jag börjar bli sugen på att testa (bim på torsdag) och han fattade inte grejen alls 😂 han verkade i för sig inte heller riktigt fatta varför man ska testa första dagen mensen uteblir heller, för antingen är man gravid eller inte. Vi kom aldrig till frågan när han i så fall tycker att man ska testa?.
  • Sarasi
    Anonym (LÄNGTAN EFTER NR 3) skrev 2025-06-08 14:02:42 följande:

Tack! Ja denna molande värk och humör som går som en jojo. Tog ett LH test nu som enligt mig är positiv? ? igen får hålla tummarna att denna gång är min första ägglossning. vi kommer börja försöka först efter jag fått bekräftat att min kropp är i fas. naiv som jag jag trodde jag ju bara några dagar efter avslutande preventivmedel när jag fick positivt test och CB fast gubbe att det bara var och tuta och köra. Så fel jag hade 

ser inte detta  positivt ut?

Jag hade tolkat det som positivt. 
  • Sarasi
    Anonym (Enlitentill) skrev 2025-06-08 17:19:21 följande:

Nu är jag riktigt förvånad men jag plussade idag 😱😄
    Vi hade ju sex typ 6 dagar innan ägglossningen. Jag har druckit alldeles för mycket koffein, löptränat mycket och vi drack alkohol igår för trodde inte alls att det fanns någon chans att jag var gravid.
    Men ville ändå testa idag för har haft väldigt ont i brösten i tre dagar, men trodde ju det berodde på mensen.
    Hoppas jag inte får missfall nu när jag skött mig så dåligt denna månad.

Lugn, att man rekommenderar att inte dricka alkohol och för mycket kaffe är inte samma sak som att det är kört om man får i sig något av det. Fostret mår inte bra om man dricker massor av alkohol och koffein över hela graviditeten och troligtvis har ingen forskning gjorts som kan säga exakt vilken nivå som är ok eller inte, för det vore inte etiskt att forska på. Så rekommendationerna är avhållsamhet då både mor och foster mår bättre utan än regelbundet intag. Men så tidigt i graviditeten behöver du inte oroa dig utan bara följa riktlinjerna nu när du vet. 
  • Sarasi
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93
    11/6 Annpor
    11/6 Ardna ➕

12/6 Nanathalie