• Sarasi

BIM juni 2025

Anonym (Saltakatten) skrev 2025-06-15 08:50:48 följande:

Nu tror jag att det är på riktigt, nu törs jag säga att jag är gravid 😭❤️🌈🙏🏻

Så mycket kan ju hända längs vägen, särskilt nu då det är så tidigt men här och nu växer regnbågis i magen 🥹🥰 

Nu ska jag bara ta mig igenom sommaren, livrädd att bebis ska visa sig vara sjuk igen men jag måste försöka tänka positivt. Räknade ut BF och BF är exakt samma dag i februari som vi var tvungen avbryta senaste graviditeten och säga farväl till vår lilla pojke. Får rysningar. Det bara måste vara meningen detta ❤️

Så kul och grattis! Hoppas allt går bra denna gång!
    mothertotwo skrev 2025-06-15 09:28:21 följande:
    Såååån FANTASTISK KÄNSLA! Det var menat! Kanske är det hans själ som kom tillbaka, men som frisk. 🙏🙏🙏 Stort grattis till graviditeten ❤️❤️❤️

Jag vaknade för en timme sen, men har inte kissat än och är lite kluven om jag ska kolla igen eller om jag ska vänta. Kan inte bestämma mig haha. Har alltså suttit jätte kissig sedan jag vaknat haha. Tempen stabil med någon pytte liten förhöjning. 🤞🏻🤞🏻

Nu har du säkert redan testat men jag hade väntat till imorgon så ser man en större skillnad ifall det är positivt när det är så tidigt. 
  • Sarasi
    Elisand skrev 2025-06-15 18:00:38 följande:

Åh grattis till nya plus och starkare plus i tråden ❤️ Vilken månad!!

Vill på ett sätt inte dra ner den positiva stämningen här i tråden men på ett annat känner jag att jag verkligen behöver skriva av mig till nån som kanske kan förstå.. Varit på en slags reunion från studietiden idag och det visade sig att det var många höggravida där och en som precis fått sitt barn också. Känner mig som världens hemskaste människa som bara sitter där med sån stor längtan och avundsjuka. (Självklart också glad för deras skull, men sorgen i mig tar ändå över) Första gången som jag verkligen gråter över att allt är så jobbigt med detta barnaförsökande idag. Vi är på försök nummer 10 och det känns hopplöst. Har bim imorgon eller tisdag enligt bekräftad äl, och tempen har dykt senaste dagarna precis som den brukar inför att mensen ska komma så känner mig inte det minsta hoppfull. Nästa cykel är jag bortrest under fertila dagarna, sen har det alldeles precis gått ett år och vi räknas officiellt som ofrivilligt barnlösa (även om jag vill kalla mig för det redan nu). Den här arma längtan har funnits i mig och rivit mig i bröstet i så många år redan, även om det blivit mer intensiv sorg under våra aktiva försök nu senaste året så känns det som att det funnits med så länge och jag vet inte alls hur jag ska hämta mig från en sannolik mens till här i veckan.

Förstår dina känslor. Jag har haft en barnlängtan i många år innan min sambo ens blev redo att försöka vilket lett till många tårar. Men att då se alla sina släktingar få barn och kollega efter kollega som blir gravid och känna att min möjlighet bara försvinner längre bort, särskilt eftersom jag nu fyllt 35. Jag litar inte på mitt svaga streck än för det kan ju resultera i en sen mens. Men jag förstår att det är tufft för dig som försökt så länge nu. 

Du reser dig igen ❤️ och se inte kommande månad som ett misslyckande för att ni inte kan ha sex rätt dagar, försök se det som en semester. du behöver kanske koppla bort lite, ta hand om dig själv. Och sen tar ni kontakt och börjar utredning. Vissa blir ju gravida naturligt under utredningen också. 

• Sarasi
    Bellis9207 skrev 2025-06-15 18:53:17 följande:

Blev inget denna cykel heller 💔 nu ska jag ta några Depp dagar, ta en 🚬 o kanske en drink och försöka njuta av sommaren iställe! känns som det behövs en paus, men kommer säkert ångra mig när mensen slutar 😂???? 

stort lycka till ni andra, o så fint med så många ➕ i juni, hoppas ni får en fantastisk sommar 🧡 

1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

En fördel är ju att du inte behöver komma med undanflykter på midsommar utan kan dricka något då om du vill. 
  • Sarasi

Och där kom mensen. Det svaga sträcket var väl falskt eller så var det inte rätt spermie som nått fram. 

• Sarasi
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyrian 
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

kom på att jag skulle uppdatera listan också 😛
  • Sarasi
    Anonym (Fröken grön) skrev 2025-06-18 05:19:17 följande:

Hej tjejer, hållit mig borta från dessa trådar denna månaden för att minska på stressen men är nu på ÄL+13 och ser en väldigt svag linje på gravtest både igår och idag. Båda tagna på morgonen, dock endast bild på dagens då jag inte vågade hoppas igår? vaknat flera gånger under natten för att jag bara velat testa och få svar, så när klockan nu var 5 kunde jag inte hålla mig längre haha🥺
    Men vad tror ni, ser ni också en svag linje?💕
    Jag ser en linje 😊 håller tummarna att den blir starkare. 
  • Sarasi

Grattis till alla plus!
    Och tråkigt för er där det inte tagit sig denna månad, men vi försöker igen i juli 😊

Jag tänkte på det här med alkohol under sommaren när man umgås. Ett tips är att skylla på att man tränar och vill få lite bättre resultat eftersom alkoholen påverkas proteinsyntesen negativt. Eller så kan man skylla på att det varit stressigt på jobbet och man behöver sin återhämtning, alkohol gör ju att man sover sämre. Det passar även in med en ökad trötthet relaterat till graviditeten. Har man ibs kan man skylla på hur det påverkar magen också 😉

• Sarasi
    Siripiri skrev 2025-07-01 06:14:19 följande:

Japp kollade där igår med, vet ju exakt när jag hade ÄL ☺️ 
    Men nu tror jag att jag ändå kommer få missfall, igen. Känner min kropp för väl.. tempen ser ut precis som när det började gå south i höstas när jag klarade mig till 5+6. Går ju ändå på progesteron så att tempen ska vara nere på 37,63 är inte bra.. samt brösten ömmar knappt idag. Så typiskt när man fixat med blodprov och berättat för min andra kollega. 

Ta inte ut något förrän det händer. Hormoner kan ju fluktuera lite redan som det är. Du kan ha rätt men det kan ju också vara något tillfälligt. Och jag håller tummarna för att det bara är tillfälligt. 
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-07-02 03:27:27 följande:
    Ja juste! ☺️ 

åh härligt! Det är det verkligen ♥️

legat vaken en stund nu + suttit i duschen pga sån sjuk livmodervärk. Ser det som positivt med tanke på att jag hade noll sånt igår, det var som att kroppen tog en liten vilodag. 
    Brukar du ha kraftig mensvärk också? 
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-07-02 10:24:19 följande:
    Ja jag har symptom på endometrios, men inte bekräftat, tänker att det kanske hör ihop? 
    Det kan det nog ha. Vissa får minskade symtom vid graviditet medan andra fortfarande har smärta, beror lite på hur vävnaden sitter och om det blir något drag när livmodern växer har jag för mig. 
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-07-03 20:29:34 följande:
    Ja precis!☺️ Yes förhoppningsvis så växer det inte 🙏🏼♥️ 
    Så skönt att det inte var ett nytt x i varje fall! Han öler tummarna för att allt går bra och att smärtorna avtar. ❤️
  • Sarasi
    Siripiri skrev 2025-08-01 09:13:09 följande:
    Jag gjorde ett nytt VUL förra veckan som då visade ett större embryo med tickande hjärta som var 8+1 så blev framflyttad tre dagar🥰 Har bokat nytt nästnästa måndag. Mår fortsatt bra! väldigt hungrig från förmiddagen och framåt, innan de, lite svårt att få i mig äggen och kan lätt klöka mig för äckliga dofter. Brösten ömmar och magen är svullen speciellt på kvällarna♥️
    Härligt att allt ser bra ut 😊 Lite avundsjuk men hoppas det sker snart för mig med. 
Svar på tråden BIM juni 2025