Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM juni 2025

Vallmo93 skrev 2025-06-10 13:27:10 följande:
    studerade skrev 2025-06-10 12:32:56 följande:
    Jag ser okså något svagt 😍 ta ett nytt test imorgon med morgon urin istället ☺️håller tummarna för dig. 
    Siripiri skrev 2025-06-10 13:02:26 följande:

Tycker ändå det skymtar en skugga 😁

Tack fina ni 😍 och ja som du säger Saltakatten - blir så glad över att det är något svagtsvagt iaf och att kroppen har något att jobba med. Men så svagt så ska inte ta ut något i förskott förrän det faktiskt blir ett tydligare streck 😂 (eller om mensen kommer såklart).

Jag har börjat gå till psykolog denna vår efter mitt utomkvedshavandeskap och något som hon vill att jag ska öva på är att acceptera ovisshet ibland. dvs att tänka ?Jag vet inte vad det är, och det är okej att inte veta. Om några dagar kommer jag att veta?.

Nu får jag verkligen öva på det 😂
    Bra tänk som vi alla kan öva på 😅

Jag fick höra av en barnmorska vid ett tidigt ultraljud att man bara får följa med på den här gravidresan. Hur orolig man är, så kan man aldrig veta vad som händer, och inget man gör kan påverka det heller. Man får försöka lita på sin kropp och att allt går bra vilket det oftast gör. Det har fastnat hos mig, sen är det lättare sagt än gjort att tänka så men man blir inte mer eller mindre gravid av all oro, gravtester, ultraljud och alla tankar man kan få 😅💕
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-10 14:38:38 följande:
    Ja man kan tycka det. 😅 Men med min stora plussade jag inte med förrän runt vecka 7. Min lille plussade jag med runt vecka 5. Såg ju en förändring på ett test för en vecka sen men den har inte ökat i styrka. Har inte testat på tre dagar nu. Men har inga test hemma just nu.

Men jag börjar få kramp i magen, väntar in min mens. 
    Tror att tempen skulle sänkts mycket mer idag. Brösten ömmar mindre idag. 
    Äsch då, vad trist om det är så. Men man känner ju sin kropp rätt väl. Bara se vad som händer 🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-06-10 15:06:24 följande:

Idag bekräftades ägglossning med temp och är nu på äl+4 och vi lyckades pricka in med babydans på rätt dag, så glad för det. Nu är det bara att vänta? Jag har ju relativt kort lutealfas på oftast 10 dagar så behöver inte vänta fööör länge innan jag vet om det gått vägen eller inte. Däremot hade jag ju önskat att den var några dagar till så att ägget verkligen har chans att boa in sig. Snälla, snälla, vill så gärna tillhöra skaran som får plus denna månad 😭 Vet inte hur jag ska återhämta mig annars känns det som nu ❤️

Håller tummarna så hårt för oss båda 🙏🏻💕 Jag är en dag före, ÄL+5 så vi får otåligt vänta båda två några dagar till innan det eventuellt kan börja bli spännande 😅 Jag har också lite kortare lutealfas, 11-12 dagar. Juni är månaden det händer vill jag verkligen hoppas 😍👏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Elisand skrev 2025-06-10 15:32:00 följande:

Hoppas, hoppas, hoppas🙏🏼❤️ Fint att följas åt så tätt!

Känner att mina känslor också går i samma cykel efter cykel - först besvikelse, sen sorg, sen ilska, sen acceptans, sen hopp, sen tvivel och sen kommer mensen och det börjar om. Denna gång hoppas jag cykeln får ett positivt slut iaf 😅

Exakt samma för mig, det går runt runt med känslorna 😅 Den här gången är jag faktiskt rätt lugn, känner mig inte alls lika hetsig eller vad jag ska säga utan mkt mer chill. Kanske är sommaren som är här som gör att allt känns lättare och bättre ☀️
  • Anonym (Saltakatten)

Stort grattis till plus A-Ö 🥳😍👏🏻 Njuuuut av känslan. 

• Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-10 16:45:35 följande:
    Okej tack! Det är jätte olika hur ÄL inträffar med tanke på oregelbunden cykel, dock alltid 14 dagar innan nästa mens. Med första blev jag gravid på ÄL-dag 23 & med andra på ÄL-dag 15! 
    Ja då är det ju lite extra besvärligt och blir många tester när ÄL kan ske så olika. Hade oregelbunden cykel när jag var yngre så vet hur det kan va. Hoppas ägget är på gång nu snart då, att det växt till sig rejält 😄🙏🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-10 20:10:09 följande:
    Ja det blir ju det, för jag får alltid börja testa så tidigt då det är så oregelbundet, så sjukt tråkigt..🤯 ja vi får hoppas, hur går det för dig? Har inte hunnit läst igenom kommentarerna 💕
    Jag är på ÄL+5 så här händer inget alls, väntar ivrigt på att komma närmare BIM 😅 Sist jag blev gravid började jag känna en del ÄL+6, men det kan ju vara olika mellan graviditeter 😊
  • Anonym (Saltakatten)
    Sarasi skrev 2025-06-10 21:01:26 följande:

Den stora frågan nu ikväll? Ska jag testa imorgon bitti av nyfikenhet men kanske slösa bort ett test eller ska jag vänta till torsdag eller fredag då jag väntar mensen?
    vore ju kul om det visar plus redan imorgon men ganska trist ifall det inte gör det. 

Jag är ju en sån som gärna testar före BIM, just för att jag är så nyfiken och inte blir allt för nedslagen om det är negativt, då är det mer som att jag börjar ställa in mig på mens istället så blir jag inte lika ledsen när den kommer sen. Det där känner man ju själv. Håller tummarna att du slipper mensen 🤞🏻😄
  • Anonym (Saltakatten)
    studerade skrev 2025-06-10 19:53:42 följande:

När tänker ni som plussat att kontakta mvc?

Jag har ringt typ 1-2 veckor efter att jag plussat mina tidigare graviditeter. Har inte känt att det är bråttom, här får man ändå inte komma förrän kring v 10 på första besöket om det inte är nåt särskilt 😊 

Men vill du ringa imorrn så gör det, det är många som ringer direkt 😄
  • Anonym (Saltakatten)
    ungmo98 skrev 2025-06-11 06:14:48 följande:

Vad tror ni om detta? Det är en liiiten skugga som fångar mitt öga. Ser nån av er?🙈 

Rädd att jag inbillar mig. Är bara ÄL+8 enl. NC, men kunde inte hålla mig. 

Asså jag ser tydligt och tycker det är rosa också 😍 Sådär har mina första streck sett ut på kvällen ÄL+9, fick gravid på digitala ÄL+10. Håller tummarna att det blir supertydligt snart 🙏
Svar på tråden BIM juni 2025