• Siripiri

BIM juni 2025

Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-22 14:53:25 följande:
    Åååå grattis!!!
    Monki19 skrev 2025-06-22 15:30:57 följande:

Jag tror jag har fått min först nidblödning någonsin? Torkade mig tidigare idag och det var en liten ljust rosa flytning på pappret 🌸 Men sen efter det har det inte kommit mer. Är nånstans mellan 6-7 dagar efter ägglossning beroende på vilken app jag använder. Hooppas så mycket att det stämmer och att det är en bebis som vill stann🥹 i övrigt har jag haft lite diffusa stickningar i magen

Junieverse skrev 2025-06-22 16:08:01 följande:
    Men ÅH GRATTIS 😍❤️!!! Helt fantastiskt att du fått positivt, jag får Ju tillbaka hoppet här när en annan med X I bagaget lyckas 🥹🙏🏻? 

Min cykel denna månad verkar så konstig, är på BIM idag som dessutom sen X flyttats till 16 dagar efter ÄL än tidigare som varit 15 dagar. Fortfarande ingen mens som dykt upp ( jinxar väl nu ?) och klockan är liksom sen eftermiddag, dessutom NOLL känning på vare sig mens eller grav. Tog senast negativa ( testa tidigt ) i förrgår pga midsommar och vi skulle ta lite vin till middagen så chansen är ju minimal jag är gravid. 

Kan det varit så att jag inte ägglossat denna månad, lyckades inte hitta peak denna gång? Någon som haft så innan och vet om mensen blir sen då? 

hoppas ju ändå lite att det kanske är en graviditet men som sagt det är inte så stor chans 😔

Tack Hurni🥰 

Javisst!! kanske faktiskt är din tur nu med?! Med tanke på att jag inte hade några symptom heller 🙈 

du får testa imorgon bitti om tant röd ej dykt upp 😃♥️ 
  • Siripiri
    Vallmo93 skrev 2025-06-22 19:34:57 följande:
    Men åhh, grattis grattis så kul! 😍😍❤️ Håller så alla tummar för att den lille ligger rätt och vill stanna denna gång. Och inte alla som får starka plus innan ÄL +12 (tycker dessutom ditt är väldigt tydligt!!) så oroa dig inte för mycket för kemiskt utifrån testet. ❤️ Om något så tänk positiva tankar att du fått plus redan idag och inte en vecka efter mens (som nytt X). 🤗

Minns inte varför, men varför hade du räknat ut dig denna cykel redan? 🤗
    Taaaack ☺️♥️ 
    Jag har inte plussat före DPO 14 innan, då väldigt svagt, så ändå glad att det syntes något idag, samt inte på morgonurin☺️ 
    JAPP ska verkligen försöka vara positiv♥️🙏🏼 

För min temp betedde sig som dem månaderna som jag inte blev gravid, mer än som dem jag blev. Samt typ noll symptom (förutom att brösten började ömma, men det gör dem ju alltid) , mått väldigt bra i veckan, haft en trevlig lutealfas energimässigt. Började även torka upp i torsdags med, så tänkte nu sjunker progesteronet, men nä surprise-plus! ☺️ 
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-22 20:15:02 följande:
    Tycker det är superfint för 12 dpo iallafall 🥰 Vänta inte för länge om du bestämmer dig för blodprov för det är bara i början som det dubbleras på 48 h, sen när det kommer upp i högre nivåer är dubbleringstiden längre och svårare att utvärdera på egen hand 🤗
    För att vara lunchurin var det bra 🥰 Ännu starkare idag på morgonurin, tempen håller sig uppe♥️ 
    Det är sant! ☺️ 
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-06-23 04:21:54 följande:

Idag blev det ytterligare en förändring i tempningen. Vaknade 2h för tidigt för jag var kissig. (vaknar aldrig på natten för att kissa i vanliga fall). Men tog temp och nu har den stigit över 37 grader. Den fortsätter med att öka tydligen. 

Tror ni det kan vara en cysta som stör allt? Idag är det DPO 16🤔😖 Tempen borde sjunka istället vid ikke graviditet och inte öka. 

Va udda 🤔 du passade inte på att kissa på en enkel sticka nu på morgonen?! 

• Siripiri
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi ➖
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    15/6 Lorem ➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98  ➕
    18/6 Bellis9207 ➖
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand ➖ 
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyrian ➖
    24/6 Loviisa92 ➖

25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    26/6 lillablommanivinden 
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19
  • Siripiri
    Junieverse skrev 2025-06-23 15:01:31 följande:

Tog ett testa tidigt RFSU nu när jag kom hem och det var totalt blankt, inte ens en skugga 🥺

Surt :( hur lång lutealfas brukar du ha? 
  • Siripiri
    Junieverse skrev 2025-06-23 20:09:45 följande:
    14-15 dagar lutealfas som normalt eller 27-28 dagar som hel cykel är normalt för mig. Nu är jag på cykeldag 30 eller ÄL + 17 (!?!). Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro och inga klänningar på mens ( eller graviditet alls ). 

Hur mår du nu och har du Kunnat inse och glädjas åt att du faktiskt är gravid 😍?? 

Meeeh va tusan🙃 du kanske har fått förlängd lutealfas?😃 Har du ätit extra tillskott? mycket sol? mindre stress? 

Idag har det molat i livmodern och det var gäspats mycket, så det har känts lite mer verkligt ♥️🙈 På något sätt känns det annorlunda denna gången, kanske är det inställningen eller för att det kommer gå bättre 🥰
    Ringde gyn och sade att jag plussat, hon var så positiv och var säker på att det skulle gå vägen. Vi gick också igenom dem provsvaren jag fått än så länge. Trodde jag skulle få trombyl utskrivet först, men icke, hon ringde upp och ba nej det ger man bara om du har andra riskfaktorer. Läst flera trådar där kvinnor med heterozygot APC-resistens fått det utskrivet Pga tidiga missfall. Hade så gärna velat ta det för det handlar om en så liten dos. Men nä :( Nåväl, blir detta ännu ett missfall kanske hon är lite mer villig att skriva ut de.. Folk dricker ju Treo varje dag med 500mg acetylsalicylsyra, så tror ändå att 75mg hade gjort mer gott än ont♥️ men men läkaren bestämmer.. 

• Siripiri
    Anonym (Hoppaspåtur) skrev 2025-06-24 11:25:49 följande:

Hållt mig sedan i morse och inte druckit en droppe sedan dess....tog detta nu ...hade ägglossning på vår första årliga bröllopsdag och det tog sig 🥹

Grattis 😍😍♥️
  • Siripiri
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-24 13:45:04 följande:

Grattis Hoppaspåtur! 💕

För mig blev lyckan väldigt kortvarig 😭 fick som mensvärk igår kväll i ca 2 min, gick och kissa och ser då ca 2 droppar blod och en klump mörkrött torkat blod (ca0,5-1cm). Låg sen bara och vänta på att börja blöda men det har inte kommit än. Idag känner jag mig inte lika gravid tyvärr, mindre ömma bröst iaf 😢 ringde barnmorska och de kommer inte göra något, borde jag be/kräva något? Jag är så arg på mig själv att jag ringde igår och skrev in mig, tänk om de kommer börja om med ?ett års försök? nu. skulle inte ringt😭💔

Neeeeej va tråkigt :((💔 
  • Siripiri
    Anonym (Ardna) skrev 2025-06-23 20:07:06 följande:
    Måste fråga, vet du vilken sida ägglossade du på? Var det sidan med äggledare eller servade äggledaren den sidan utan äggledare? 🥰
    Såg nu att jag missat att svara, jag hade väldigt starka smärtor på höger där jag saknar äggledare, så antingen Kan det göra ont på motsatt sida eller så min vänstra plockat upp den 🥰 
Svar på tråden BIM juni 2025