Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM juni 2025

Nu är det en vecka till jag ska börja testa 🥳  

Hade det inte varit för de krämiga flygningarna på dagen efter positivt lh test hade jag varit hoppfull, det skumma är att både dagarna innan och dagarna efter har jag haft mer elastiska flytningar 🙈 Så hoppas ändå att de fanns där de behövdes när de behövdes 🤞

Om inte annat så kom äl dag 16 💪 och hoppas så att den kommer fortsätta komma omkring där 🙏

Igår fick jag hem min tempdrop, så nästa cykel kommer jag ha bättre koll på äl och fick också bokat HSS och konsultation på en ny klinik på cd 8 i juni 🤗 De gör till skillnad mot fertilitetsläkaren jag gått till nu även ivf och AI, så vi kommer vara kvar hos dem så länge besöket nästa månad känns bra 🥰 

• Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2025-05-31 12:12:44 följande:

Ni som har oregelbunden mens, vilken dag i cykeln börjar ni testa er för att inte vara förtidigt? 🤔😊
    Tog ett test idag för jag känner mig annorlunda, tycker man ser en skugga av ett streck till men ni vet alla hur man kan inbilla pga höga önskningar. Sen var det ett testa tidigt av babyplan. Litar inte så mycket på sånt förrän man ser streck klart och tydligt.🙈🙈

När jag har tempat så har det kommit upp att min ägglossning skett mellan dag 18-28 dem senaste gångerna, men i mars fick jag ingen och början på april var jag hos läkaren och fick provera sen kom mens den 21 april. Ja idag är det den 31. Får väl kanske avvakta en vecka till med att testa igen. Visar det inget då kanske man bara får vänta på att mens dyker upp så att man kan börja om med ett nytt försök. Är på dag 41 idag. 

Är förresten coverline olika på era diagram varje månad? Min temp har pendlat ganska mycket och stora glapp dem senaste sex dagarna. Då menar jag glapp med 0.5 grader typ tre dagar. Ena dagen höjd, andra dagen faller den igen, andra dagen höjd, föll igen och nu ökar den stegvis dem senaste tre dagarna med ca 0.10 grader per dag. Kan det kanske vara så att ägglossningen skett nu istället?🙂 I så fall måste det skett ca dag 38 i cykeln. Ja man kan väl spekulera kring detta hur mycket som helst. 😅😅

Jag börjar alltid 9-10 dpo, då finns det en chans att det kan visa samtidigt som det kan vara för tidigt. Vill man vara mer säker att det ska visa så är det väl bra att vänta till 12-14 dpo ❤️
  • Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-05-31 23:27:05 följande:

Alltså.  Äl+4. Jag vet inte hur jag ska resonera ens.

Först en otroligt seg tempökning efter ägglossning och nu är tempen precis över cl och har till och med gått ner en aning sedan igår. Allt är så jävla oklart.

Jag börjar fundera på om jag har något kaiko med progesteronet, men jag har samtidigt ömma bröst och annat som ju tyder på progesteron. Tempen är dock oroväckande låg.

Jag och sambon har semester och ska bila lite igenom Europa nästa vecka. Glad att jag kan tänka på något annat ett tag. Har helt sopat denna cykel pga så låg temp. Antingen var ägglossningen ovanligt svag, eller så var/är progesteronet lågt, alternativt att något annat ät är tokigt. Oavsett bådar det inte positivt så jag har redan kastat in handduken. Kommer eventuellt ta ett test när jag kommer hem igen söndag nästa vecka. Alternativt måndag, eller bara invänta blödning.

Kanske kommer vara lite frånvarande här iom vår kommande roadtrip så ville bara tjinxa in och säga att jag håller alla tummar för oss här inne och ett sjuhelsikes plusregn i juni. Kram❤️

Håller tummarna att du ändå haft ägglossning även om den var svag. Vi är på samma dag och har heller inga större förhoppningar denna månaden, men försöker se det som att slutet på denna cykeln också är början på nästa 🥰 Så försök slappna av och njut av er resa och tid tsms, så får blir förutsättningarna bättre till nästa cykel ❤️

Visst har du lång lutealfas? då brukar progesteronet ligga bra. Men jag har en teori att om man har högt östrogen så kan det dämpa tempen en aning. Östrogenökning kan ge dippar lutealfasen så tänker att det också kan hålla tempen nere. 

• Anonym (Ardna)
    Valentines skrev 2025-06-04 07:00:08 följande:

Igår på ÄL+9 började jag få spottings och blev övertygad om att mensen var på väg. Mådde väldigt konstig och var frusen hela dagen, min temp är dock över cover line men ganska låg. Idag på ÄL+10 timmar tog jag ändå ett test och till min förvåning ser jag ett streck! Vågar inte riktigt lita på det ännu, men håller tummarna för att det är verkligt 🙈 

Det ser lovande ut 😍 grattis! Så roligt att det blivit några plus k tråden 😍
  • Anonym (Ardna)

Idag är det bara två veckor tills jag har inbokad HSS 🤩 Hoppas ju förstås att vi ska få avboka men har inga högre förhoppninga, men givetvis är inget omöjlig 🤗 Men jag är redo för nästa cykel, har handlat hem test så jag klarar mig de närmsta månaderna 😂 och även ett fern test så man kan se på saliven när man är fertil.

Idag 7dpo och tänkte vänta till lördag med första test 🙈

• Anonym (Ardna)
    Siripiri skrev 2025-06-04 20:38:37 följande:

Kul med fler plus i tråden 😍 

Var och tog prover idag för fertilitetsutredningen, blev typ 15 rör 😂 Ska bli spännande att se vad det visar. Tyvärr så tar det 6-8v att få svar på en av delarna i utredningen, den som är mest intressant 🙃

Vad var det som skulle ta så lång tid 😳?  

Hoppas allt ser bra ut 🥰

• Anonym (Ardna)

Beklagar! Om ni ska söka fertilitetsutredning när ni försökt ett år, nämn inte att ni fått en kemisk. Då kan de börja räkna om ett år från nu. 

Håller tummarna att nästa plus stannar 🙏 

Vår första tog tid, men det blev så bra till slut ändå! Men det var en tuff tid ❤️

Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 10:03:48 följande:

Mina tidiga tester som gav positiva resultat i två dagar har nu slagit om till helt blanka - dvs negativa. Det är 3 dagar innan BIM men jag vet vad det innebär. Ägget lyckades inte hela vägen och det är bara att ta nya tag 😢

Nytt försök med BIM i Juli - då har vi försökt få vårt första barn i ett år. Fasiken vad tufft det känns 😭❤️

Varma lycka till för er andra denna månad! Jag ser fram emot att följa era plus ????🏼

• Anonym (Ardna)
    Monki19 skrev 2025-06-05 11:58:38 följande:
    är så ledsen för din skull! 💔 Jag är samma sits, fast vi är väl en månad före så vi har försökt ett år nu. jag har precis skrivit en egenremiss för fertilitetsutredning och allt känns så himla sorgligt..
    läste en kommentar att man inte ska nämna att man blivit gravid/kemisk graviditet? Jag som har två tidiga missfall på 1 år, har inte jag rätt till fertilitetsutredning?
    Inte alltid tyvärr. Vi hade försökt ett år när jag blev gravid till slut (då var jag utbränd så var inte förmögen att komma söka utredning) hur som slutade den graviditeten i ma och vi var tvungna att vänta ett år till innan vi skulle få hjälp. Vi valde dock att göra privat när det gått 8 månader sen ma så att vi skulle ha den delen klar och kunna göra ivf snabbare.
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-06-05 15:05:39 följande:
    Vi bestämde nu ändå att vi ses ikväll halvvägs, alltså vad gör man inte i denna karusell 😂
    Grymt! Ni är dagens hjältar för mig 😂
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Flowwer) skrev 2025-06-05 13:00:31 följande:

Tack Ardna! ❤️ Jag blir så glad att höra att ni lyckades tillslut. Det ger mig hopp. Runt om mig har jag bara vänner som fick plus på först försöket, blev gravid trots spiral och p-piller m.m. Tack för hopp ❤️ 

Vi har gjort en utredning (tjuvstartade) och de hittar inget fel, förutom marginellt ökade värden av TSH (Sköldkörtelhormon). Tyvärr visste jag inte om det där med att inte nämna missfall eller kemiska graviditeter och jag fick ett i januari och därför får vi inte göra IVF förrän jan nästa år. Men bra du skriver, så fler här vet om att det kan påverka chansen att få hjälp av vården 🙏

Håller tummarna att ni lyckas innan dess ❤️

Det är väl för att mycket ändå har fungerat om man blivit gravid med det slutat i missfall, då är ju det en chans att det går nästa gång med ett friskt embryo 🙏❤️
Svar på tråden BIM juni 2025