Inlägg från: Anonym (Saltakatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Saltakatten)

BIM juni 2025

Sarasi skrev 2025-06-15 06:05:58 följande:

Är det ett spökstreck jag ser? Är ju ett testa tidigt och BIM borde ha varit i torsdags men fick ju aldrig något positivt ÄL-test så trodde jag haft det under de dagarna jag inte kunde testa. Men tycker ändå strecket är tydligare idag än i torsdags då det inte hade gått att fånga på bild. 
    Jag ser ett streck, hoppas inte det är ett spökstreck, ser ju ut som ett vanligt då det är brett. Håller tummarna 🤞🏻🤩
  • Anonym (Saltakatten)

Nu tror jag att det är på riktigt, nu törs jag säga att jag är gravid 😭❤️🌈🙏🏻

Så mycket kan ju hända längs vägen, särskilt nu då det är så tidigt men här och nu växer regnbågis i magen 🥹🥰 

Nu ska jag bara ta mig igenom sommaren, livrädd att bebis ska visa sig vara sjuk igen men jag måste försöka tänka positivt. Räknade ut BF och BF är exakt samma dag i februari som vi var tvungen avbryta senaste graviditeten och säga farväl till vår lilla pojke. Får rysningar. Det bara måste vara meningen detta ❤️

• Anonym (Saltakatten)
    1/6 becky ➕
    1-2/6 Monki19 ➖
    6/6 Valentines ➕
    8/6 studerande +
    8/6 Majsipajsi ➖
    8/6 Flowwer ➖
    9/6 Enlitentill ➕️
    9/6 Haringenfantasinuheller
    11/6 Vallmo93 ➖
    11/6 Annpor ➖ 
    11/6 Ardna ➕
    12/6 Nanathalie
    12/6 Sarasi
    13/6 A-Ö ➕
    13/6 litentott
    13/6 Rhea
    14/6 Amanda 
    14/6 lamaja➕
    16/6 Saltakatten ➕
    16/6 ungmo98
    18/6 Bellis9207
    19/6 Önskan97
    19/6 Elisand
    21/6 syren93
    21/6 tredje
    22/6 Juniverse
    22/6 Siripiri 
    22/6 Mothertotwo
    24/6 Valkyria
    25/6 elliibelli
    26/6 lillrömpa
    28/6 Tjej90sve
    29/6 Hoppaspånr1
    30/6 Monki19

Juni levererar verkligen, hoppas det smittar av sig till er andra som väntar. Jag håller alla mina tummar för er 🤞🏻😍
  • Anonym (Saltakatten)

Tack så mycket allihopa 💕 Blir så tårögd, tack för att ni håller tummarna för oss 🙏🏻🥹🌈

Och nu säger jag grattis till dig mothertotwo, det är verkligen nåt där 😍👏🏻 

• Anonym (Saltakatten)

Fint att man också kan ventilera det som är jobbigt och få gehör för det här i tråden 😌 För den här resan är ju sannerligen inte nån himla dans på rosor för många. Jag vet själv. Vårt första barn tog lång tid, och nu när jag relativt snabbt blivit gravid har graviditeterna gått åt skogen, så upp och ner verkligen. 

Jag hoppas innerligt och tror stenhårt på att ni snart lyckas, med eller utan hjälp på traven så till sist bara händer det. Inget som tröstar direkt men så blir det för dem allra, allra flesta. 

Kämpa på och var snälla mot er själva, ta hand om er längs vägen 💕

• Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-16 11:07:23 följande:

Idag är jag tveksam till att det verkligen blir något för mig denna månad. Tempen rasade men vet inte om jag sovit konstigt eller om jag somnade allt försent. (4 imorse) vaknade kl 8. Får se vad tempen visar imorgon bitti igen. Idag är det äl+8 känns lite tidigt att tempen skulle rasa med 0.55 grader. Men visst allt mellan 10-16 dagar efter äl kan mens komma, men oftast på 14 dagar efter. Tre test har visat ett svagt test streck men dagens test var blankt. 

Nääää. Vad tråkigt om det inte blev nåt. Syntes så tydligt tyckte jag så det måste varit nåt på gång, tyvärr så går det inte hela vägen alla gånger. Nackdelen med att testa tidigt. Håller tummen att det bara var en knas-dag 🤞🏻
  • Anonym (Saltakatten)
    mothertotwo skrev 2025-06-16 13:28:05 följande:
    Jag vet inte vad jag ska tro Saltakatten 😂 
    I morse hade jag sovit 4h timmar, tempen sjönk och testet var blankt. 
    Men nu klockan 13. Hållit mig tre timmar inte druckit någonting och detta kommer fram. Detta tog jag i ett rum där det är lite mörkare, men det i morse tog jag i köket i direkt solljus. Men såg nu hur suddigt den nedersta bild har blivit. 😅

Jag köpte 5 pack baby plan testa tidigt. 4 av 5 har sånt här resultat. För dessa streck syns väl för er med? Jag vet inte om jag ska gå ner på apoteket och köpa ett digitalt testa tidigt. Känner mig som en testoman hahaha. 😂 Testen är inom avläsningstid! 3 minuter. Nu har jag inga såna här babyplan kvar att testa med. 🙈

Skumt 😳 Syns ju såååå tydligt, hur kan så många test visa sånna streck om dom inte är på riktigt?! Hoppas verkligen det är riktiga streck och inga spök. Jag har alltid  i början fått starkare på em än på morgonen, hört från många andra som också haft så, så det kanske inte är helt ovanligt. Håller tummarna för dig 🤞🏻😍

Jag tog också ett test idag, är BIM idag, ÄL+11. Tog testet på em efter jobbet och det var väldigt starkt, både testa tidigt testet och ett vanligt. Ska försöka lita på att det just nu går åt rätt håll, kan inte göra annat 🙈🙏🏻🌈💕
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-06-19 07:18:55 följande:

Varning för långt meddelande 😅

Jag har inte skrivit sedan ägglossning för jag har känt mig nästan precis som vanligt, hoppet liksom försvinner från mig någon dag efter ägglossning och jag har varit extra känslig denna månad med fler tårar. Jag har tempat via munnen och klockan denna månad och som jag skrev en gång tidigare så är de oense när ägglossning skett. Jag har varit lite extra trött och haft lite ?fylligare? bröst än vanligt nu innan BIM men annars känt mensvärk så sent som i morse så bara väntade på att mensen skulle komma nu på morgonen. Jag valde att testa för att jag ska iväg på midsommarfirande och ville veta säkert att jag kunde dricka. Men då till min största förvåning ser jag något 🧐

jag brukar inte testa så har bara två av samma märke hemma, får nog gå och köpa digitalt eller vänta in mens. Känns dock som att det skulle kunna vara kemiskt eftersom jag känner mensvärk och mår typ som vanligt. jag har verkligen inte mycket hopp efter alla månader så kanske inte lika glad som andra vid antydan till streck, mest skeptisk. Klockan sa från början BIM idag men har sen flyttats till 21 (Premom), muntemperatur är första gången jag mäter sen länge men brukar ha en lutealfas med klockan på 11+/-1. Har behövt mäta med vanlig termometer senaste dagarna för glömde min NC i helgen, och den gick ju lite neråt idag 😔

vet inte vad jag vill få för svar 😂men är väl mest nyfiken på andras symtom vid kemiskt
    Jag har också ett par graviditeter i ryggen, några som gått jättebra och några som gått dåligt här på slutet när jag blivit äldre 💔

Men jag har aldrig haft gravidsymtom tidigt och knappt ens haft symtom överhuvudtaget i någon av graviditeterna.

Däremot har jag oftast haft svag molvärk kring BIM, som att man känner att livmodern jobbar med något eller att mensen är på gång och det har jag haft både de gånger det gått bra och de gånger det gått dåligt. Jag har till och med haft lite färgade flytningar, röd/bruna/rosa vid BIM och trott att det varit kört vilket det varit en gång då det blev missfall men gången efter blev gick det bra. Så det kan verkligen vara hur som helst och gå hur som helst. Man får ha tålamod och avvakta 😅

Håller tummarna för dig iaf 🙏🏻💕 Ser lovande ut tycker jag 😍
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Lillrömpa) skrev 2025-06-19 08:59:50 följande:

ÄL +8 idag & igår slog en enorm trötthet över mig & håller i sig även idag så hoppas såklart att det är ett extremt tidigt tecken 🙏🏼🙈 Ser att det kommit ännu fler plus i tråden & vill säga grattis 😍 Vi ska ha lite midsommarfirande hemma hos oss imorgon & jag vill kolla hur andra tänker kring alkohol? Ska man avstå och tro att man är gravid, eller kan man ta något/några glas? eller köpa alkoholfritt? För samtidigt vill jag inte att folk ska veta att vi försöker, vi vill hålla det hemligt denna gång tills det är dags att gå ut med det liksom 🥺 

Åååh, detta med midsommar alltså 😆 Jag kommer inte tacka nej till ett glas bubbel eller så men kommer inte dricka förstås (nyligen plussat) utan får hälla ut det när ingen ser och smyga ner kallskuret till hunden 😂 Hela sommaren kommer ju bli såhär då vi umgås mkt med familj och släkt i våra stugor och det grillas och dricks rosé fina sommarkvällar, och jag vill absolut inte att nån ska veta att vi är gravida igen 😆 Dom kommer fatta direkt om jag säger nej tack 😬
  • Anonym (Saltakatten)
    Anonym (Amanda) skrev 2025-06-19 11:05:05 följande:
    Ta med eget alkoholfritt i en flaska för bubbel eller vin med alkohol, kan funka under midsommar, men tänkte även under kvällarna med vänner och familj i sommar 😅🥰
    Nä, då ska alla smaka och finsmakare som alla är så känner dom direkt om det är alkoholfritt, haha. Och helst vill svärmor bjuda på alla fina viner hon fått tips om... kommer inte funka 🙈 Näää jag får fylla min mans glas eller hälla ut i buskarna, haha. Nån gång kan man ju komma undan med att man inte vill ha, men inte varje dag hela tiden då kommer dom fatta DIREKT. Vore ju inte hela världen då dom var med oss i sorgen när vi var tvungna avbryta senaste graviditeten i februari, dom skulle ju bli superglada att vi lyckats igen och hålla tummarna stenhårt för oss, det är bara det att vi inte vill att barnen ska få veta något för jag vill inte att ska behöva uppleva den sorgen igen 💔 Och nån kan alltid råka försäga sig, känner våra familjer 😂
Svar på tråden BIM juni 2025