Blockerad
Varför blockerar vissa personer andra när det tar slut i en relation? Förutsatt att personen som blir blockerad inte spammar den andras lur etc.
Varför blockerar vissa personer andra när det tar slut i en relation? Förutsatt att personen som blir blockerad inte spammar den andras lur etc.
För att relationen är slut.
Men har inget mer att samtala med den andre om.
För att man är sårad, ledsen, arg, besviken... Man klarar inte av att se vad personen gör i sitt liv.... Man är klar med varandra. Det finns inget kvar, inte ens vänskap.
Och Även om man är överens om uppbrott kan det finnas känslor som gör ont ändå .
Eller nån har hittat en ny...
Jag har blockat min exman. Inte för att vi är osams utan för att hans nya sambo inte accepterar vår vänskap. Vi har barn ihop och sköter den biten på sms men i övrigt är det hennes svartsjuka som styr och då var det enklast för mig att blockera. Jag slipper deras drama .
Man vill försäkra sig om att man inte blir påmind om personen man inte vill ha kontakt med. Man undviker platser, sociala media och sms/samtal. Man vill läka och gå vidare i lugn och ro utan risk för att bli påverkad via kommunikation. ofta finns det känslor med i bilden som försvårar när man väl har bestämt sig. genom att bryta helt går man vidare fortare.
Man håller kontakt med personer som skapar harmoni och glädje i livet. Resten väljer man bort
Alla relationer slutar inte i samförstånd. Bara en hint...
För att relationen är slut och man inte vill ha kontakt mer. Man avslutar helt enkelt allt.
Som så många andra skriver..
Inte alla relationer får ett bra uppbrott.
För att ta ett exempel, skulle du vilja ha kvar vän status på ett ex som har behandlat dig riktigt illa under relationen?
Min särbo blockerar mig ibland av alla möjliga orsaker. Ibland är han arg, ibland upptagen men oftast helt utan orsak och jag fattar inte varför. Detta stör mig enormt då jag tycker det är onödigt (eftersom det skapar osäkerhet och tjafs i onödan) samt är både omoget och barnsligt. Han gör samma med sina barn rätt ofta. Första åren var det bara barnen men på senare tid även jag.
Jag blockar inte ens när det är slut, svarar dock inte om det blir jobbigt eller för mycket.
Jag blev lämnad av mitt ex via skrift efter en fantastisk tid tillsammans i mitt tycke. Jag älskade henne och gör det fortfarande och står helt enkelt inte ut med att se henne när jag loggar in på messenger. Blockfunktionen var det enda som tog bort henne som "föreslagna kontakter".
För mig blev det för mycket känslomässigt helt enkelt och jag antar att det kan vara så i vissa fall.