• Anonym (Ts)

Död idol går före levande flickvän...

Som rubriken lyder. Idolen är död sedan drygt 15 år, vi har levt ihop i ca 6 år. Idag fick jag höra att idolen går alltid före mig och sedan blockaden jag. 

Är detta ett friskt beteende? Vi var vänner och älskade varandra imorse. Människan är helt sjuk i mina ögon och jag hoppas att jag lyckas vara arg och inte ledsen ett tag i alla fall. Vad tycker ni? 😢

• Svar på tråden Död idol går före levande flickvän...
  • Anonym (ö)

Öh, mer info? På vilket sätt går den "före", exempel? 

Och så vill man ju veta vem idolen är förstås :)

• Anonym (märkl)
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-07 09:34:11 följande:

Som rubriken lyder. Idolen är död sedan drygt 15 år, vi har levt ihop i ca 6 år. Idag fick jag höra att idolen går alltid före mig och sedan blockaden jag. 

Är detta ett friskt beteende? Vi var vänner och älskade varandra imorse. Människan är helt sjuk i mina ögon och jag hoppas att jag lyckas vara arg och inte ledsen ett tag i alla fall. Vad tycker ni? 😢

Ännu märkligare att blocka någon man lever tillsammans med. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Ts)
    Anonym (ö) skrev 2025-05-07 09:37:01 följande:

Öh, mer info? På vilket sätt går den "före", exempel? 

Och så vill man ju veta vem idolen är förstås :) 

På alla sätt. Ska vi göra något en kväll, har planer  medan han känner för att lyssna på/kolla videos på idolen så blir det så. Är han ensam hemma och full bombarderas jag med videos hela natten tills jag kräks. Romantisk hemmakväll med vin är jättemysigt tills det råkar komma  EN låt med idolen så är kvällen totalförstörd. Då blir han som i trans och babblar om samma saker som jag hört i över 6 års tid och som jag bara inte orkar HÖRA mer, blir bara den musiken tills jag väljer att kasta ut eller gå hem.
    Han lyssnar på podar dygnet runt (somnar med lur i ena örat) gällande ALLA som någonsin haft med idolen att göra, gamla assistenter, dansare i olika videos, f.d partners, allt om barnen, f.d livvakter, alla f.d läkare, alla f.d advokater, kändisar som stod idolen nära....
    Svarar aldrig i telefon dagtid för reser han kommunalt hör han inte samtal eftersom han lyssnar på idolen podar (alltså OM idolen,  inte idolen själv) alternativt jobbar han.

Det finns inget slut på detta och det finns INGA andra intressen! 

Vem idolen är? Någon jag brukade älska Hjärta men nu bara känner mig irriterad och ett obehag av. En av våra största någonsin. En gissning så får du svaret sen Drömmer
  • Anonym (Ts)
    Anonym (märkl) skrev 2025-05-07 09:49:42 följande:
    Ännu märkligare att blocka någon man lever tillsammans med. 
    Sover alltid med varandra....tills nu. Har egna boenden som tur är.
  • Anonym (Ts)
    Anonym skrev 2025-05-07 09:50:02 följande:
    Det råder väl inga tvivel om att det handlar om Rock-Olga, som ju dog för just 15 år sedan?

sv.wikipedia.org/wiki/Rock-Olga
    Bra där Skål
  • RenLuft
    Anonym (Ts) skrev 2025-05-07 09:34:11 följande:

Hej Ts!

Är du samma trådskapare som skapande en tråd om att du dog för 15 år sedan eller något sådant?

Det är svårt att förstå dina trådar. Denna tråd är svår att förstå. Kan inte du ge något konkret. Detalj. Så du får ordentliga svar?
  • Anonym (E)

Michael Jackson. Visst har du skrivit trådar om det här förut? Jag tycker inte att partnerns beteende verkar friskt, men jag antar att han inte förstår det själv?

• Anonym (Q)

Det här känns bekant. Har du inte skrivit om detta för några år sedan? 

Som du förstår så kommer inget att förändras. Han har snöat in totalt på ett patologiskt sätt. 

Lämna. Bara gå därifrån. Det blir inte annorlunda. Gör nått vettigt av ditt liv istället. 

• Anonym (Ts)
    Anonym (E) skrev 2025-05-07 10:16:01 följande:

Michael Jackson. Visst har du skrivit trådar om det här förut? Jag tycker inte att partnerns beteende verkar friskt, men jag antar att han inte förstår det själv?

En gång ja. RentLuft - du syftar nog på nån annan. Död har jag aldrig skrivit.

Har ju vetat att det är en stor idol, men att skriva som han gjorde nu var spiken i kistan för vår relation.  Han pratar om svartsjuka, han kommer aldrig förstå hur konstigt han beter sig. Han får leva med sin döda idol, ingen vettig kvinna kommer vilja ha detta.
Svar på tråden Död idol går före levande flickvän...