Anonym (Igen) skrev 2025-05-09 08:58:28 följande:
Nej, det är mera. Men har man varit aktiv,  träffat människor, deltagit, försökt odla vänskap och det ändå blir ensamhet bör man nog ta och utvädera sig själv lite.

Är man för på?
 Är man för passiv?
 Är man väldigt fokuserad kring något som man hela tiden vil prata om?
 Är man för inriktad på sig själv?
 Är man socialt otränad och misar en del i det sociala umgänget?
 Är man för selektiv?
Det är självklart sådant som konstant snurrar i huvudet. 
Jag är väl medveten om att det beror på mig, men hur ska jag veta vad jag gör för fel när ingen säger det?
Jag har provat alla varianter som finns. 
Driva på/inte driva på
Ställa frågor och engagera mig i andras liv både positiva och negativa saker/ inte fråga eftersom de aldrig frågat något tillbaka
Inte ta första kontakten utan låta andra komma till mig/ ta första steget till samtal
Bjudit hem olika grupperingar med förhoppningen att någon ska bjuda tillbaka/ Inte bjuda hem någon på många, många månader
Fixa tjejkvällar/inte fixa i väntan på att någon annan i gruppen ska bjuda in
osv.
Och det går alltid bra att komma när jag bjuder och hittar på saker, men om jag vore en sådan trist och omöjlig person borde ju folk tacka nej kan jag tycka.
Får alltid höra att vi har det så trevligt och att vi borde göra om detta snart igen. Det gör en del av dem, men de bjuder inte med mig.
Bytte jobb för drygt 2 år sedan och efter bara några månader sa en kollega att det var så bra att jag börjat för det märktes så väl på hela gruppens energi. Så mycket prat, samtal, skratt och att folk delade med sig hade det inte varit innan jag började.
Jag upplever själv att det pratas mera och till och med gruppens helintroverta  person är mer närvarande på raster, deltar mer i samtal och pratar mer och mer om sitt liv.
Får ofta höra att jag är stark, driftig, modig osv och att jag verkar ha full fart i mitt liv. Så bara för att jag tar en cykeltur för mig själv i skogen så är jag en aktiv person med massor av vänner och fullt upptagen och därmed inte har tid att umgås med andra så jag blir inte ens tillfrågad? 🤔