Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Ingen journalanteckning BVC

Anonym (J) skrev 2025-05-09 12:51:59 följande:
    Mantrasina skrev 2025-05-09 12:36:53 följande:

Ja, det kan dröja! 

Beroende lite på hur man sköter journalföringen på den verksamheten så kan det vara så att bara sånt som är signerat och klart syns, men att det i själva verket finns en ofärdig anteckning (som är klar för signering men inte signerad än) och som därför inte syns för dig. Däremot för andra vårdgivare syns den troligtvis. Låt det gå ett llitet tag till, så kan du höra av dig till verksamheten senare och fråga.

Tack för svar! 

Annars brukar det stå även när det är osignerat när jag har kollat förut.. Men ska vänta ett tag och höra av mig annars. Rotavaccinet kan ju i värsta fall ge allvarliga biverkningar (tarmvred) så tänker att det är ju bra om andra vårdgivare kan läsa OM det skulle bli så att något händer så vi behöver söka akut i helgen .. inte så troligt men det kan ju hända 

När min dotter fick rota vaccinet så sa sköterskan att "om ni behöver söka vård så säg direkt att hon fick rota och så vet dom vad dom ska göra, alltså visst kan det väl vara bra om det finns i journalen men du kan ju faktiskt säga till också, vad jag förstod så skulle det hända rätt snabbt om det blev något
Svar på tråden Ingen journalanteckning BVC