• Skölden89

Gammal musik 80-90 och tidigt 2000.

Vad skulle du säga om Eurodance, Europop, gammal hiphop. Vad tänker du på då?

• Svar på tråden Gammal musik 80-90 och tidigt 2000.
  • jlhm
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-05-09 17:34:28 följande:
    Gissar att du inte var med då?
    Det var jag. Glad

Lyssnade mest på Sweet, Nazareth, Smokie, Supertramp... och fler som inte dyker upp i minnet just nu. Ja, och så förstås Black Sabbath!
    Det var jag. Glad

Lyssnade mest på Sweet, Nazareth, Smokie, Supertramp... och fler som inte dyker upp i minnet just nu. Ja, och så förstås Black Sabbath!
    AC/DC, The Who, Pink Floyd, Led Zeppelin, Aerosmith, Deep Purple, Kiss. Listan tar nästan aldrig slut 😀
  • Anonym (Mimmi)
    jlhm skrev 2025-05-09 18:06:58 följande:
    Det var jag. Glad

AC/DC, The Who, Pink Floyd, Led Zeppelin, Aerosmith, Deep Purple, Kiss. Listan tar nästan aldrig slut 😀
    Sant.
    AC/DC gillade jag inte och gör inte än idag.

Kiss var en favorit också!
    Led Zeppelins största hit "Stairway to heaven" är bra, men har du hört "immigrant Song" eller "Kashmir"? Så bra att dagens musik bleknar och försvinner.
  • jlhm
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-05-09 18:30:58 följande:
    Sant.

Led Zeppelins största hit "Stairway to heaven" är bra, men har du hört "immigrant Song" eller "Kashmir"? Så bra att dagens musik bleknar och försvinner.

Jag älskar båda, högsta volymen när jag spelar dem. 

håller helt med att dagens musik inte är i närheten till den musik som gjordes 40-60 år sedan. Visst finns det några enstaka artister idag som skapar genuin musik men inte som för. 

• Freddie K
    Det var jag. Glad

Nej, jag är född 83 så jag missade den eran, men kan tänka mig att discon, speciellt var stor då. 
    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

När discon möter hip-hop:

• Tobben
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-05-09 18:30:58 följande:
    Sant.

Min zeppelinfavorit är Dazes anc confused. Så sjukt bra fortfarande fast jag hört den så många gånger.
    Jag förstår inte varför Stairway to heaven är deras mest kända.
    Samma sak med Deep Purple och smoke on the water, de har gjort så mkt mer bra.

Dire Straits är för mig en annan favorit från förr.
  • Anonym (Mimmi)
    Freddie K skrev 2025-05-10 05:08:41 följande:

När discon möter hip-hop:

Får erkänna att denna faktiskt är bra, tack för tipset!

Min 26-åriga son är ett jättefan, och han var inte ens född när Tupac gick bort. Så sorgligt och fullständigt onödigt.
  • Freddie K
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-05-10 08:41:07 följande:
    Får erkänna att denna faktiskt är bra, tack för tipset!

Min 26-åriga son är ett jättefan, och han var inte ens född när Tupac gick bort. Så sorgligt och fullständigt onödigt.
    Visst är den? .

Ja, det är sorgligt att han blev skjuten, men många rappare blir väl det, antar jag.
  • Anonym (Mimmi)
    Tobben skrev 2025-05-10 06:15:21 följande:
    Min zeppelinfavorit är Dazes anc confused. Så sjukt bra fortfarande fast jag hört den så många gånger.
    Jag förstår inte varför Stairway to heaven är deras mest kända.
    Samma sak med Deep Purple och smoke on the water, de har gjort så mkt mer bra.

Dire Straits är för mig en annan favorit från förr.
    Just det, den låten hade jag glömt. Kul att påminnas, den är också grymt bra. Dock inte i samma liga (enligt mig) med de jag nämnde tidigare. Lite för mycket gitarrsolon i min smak.

Jag gillade Bee Gees också, Smokie... det finns en rejäl guldgruva att gräva i.
    Patrick Hernandez "Born to be alive" är också en jättehit.
    "Live is life" med Opus, minns när den kom...

Nej, idag blir det nostalgitripp här i min ensamhet när jag för en gångs skull har en ensamhelg. Eller självhelg kanske man ska säga, för ensam är jag ändå inte.
  • Anonym (Mimmi)
    Freddie K skrev 2025-05-10 08:45:25 följande:
    Visst är den? .

Ja, det är sorgligt att han blev skjuten, men många rappare blir väl det, antar jag.
    Numera är det väl vardagsmat.
    Min son pratar titt som tätt om någon rappare som skjutits.

Så oerhört sorgligt med Einar också. Jag gillar inte den typen av musik rent generellt men visst var han ändå ett musikunder?
    Läste om någon stor artist som uttalat sig om det men är inte säker på vem det var. Vet du det?
Svar på tråden Gammal musik 80-90 och tidigt 2000.