Angående att ligga i sängen,utanför nattid
Är det okej att ligga i sängen under dagen, bara en liten stund, ca 10 min?

Är det okej att ligga i sängen under dagen, bara en liten stund, ca 10 min?

Ja, självklart ! Vad är anledningen till att du frågar?
 så mycket som möjligt.
 så mycket som möjligt.  

Äh, jag ligger i sängen när jag har lust. Jag ligger i sängen och läser och skriver, till exempel. Mycket bekvämare än soffan, då jag ligger på mage när jag läser och skriver. Ibland ligger jag på sängen och "stirrar i taket", samlar och/eller organiserar tankar. Ibland ligger jag på sängen för att jag är trött av någon anledning men inte tänkt sova. Jag är inte mycket för tupplurar, men hade jag velat ta en så hade jag gjort det på sängen (och inte på soffan, som mamma, som kunde ligga och snarka på soffan och när man påpekade det så svarade hon "jag hör det"... Hon var dock sjuk.)

Vill du ligga på sängen så gör det. Vill du ligga på soffan, gör det istället. Vill du ligga på folvet, ligg på golvet och om du vill ligga på gräset, ligg på gräset. Ligg var fasen du vill. Fast kanske inte på motorvägen. Det låter lite vådligt...

Är väl ingen större skillnad egentligen att ligga på soffan. dessutom kanske man har varit jätteaktiv hela dagen. det är faktiskt vad det handlar om