• Anonym (c)

Angående att ligga i sängen,utanför nattid

Är det okej att ligga i sängen under dagen, bara en liten stund, ca 10 min?

• Svar på tråden Angående att ligga i sängen,utanför nattid
  • Anonym (Ella)
    Anonym (Nic) skrev 2025-05-09 17:42:53 följande:
    Rätt övertygad om att den gamla skolan ser det som slappt. På sin höjd ok att ta en nap.
    Vad spelar det för roll vad de tycker? Betalar den gamla skolan dina räkningar, städar de ditt hus och lagar de din mat? Nej? Så varför ska du anpassa ditt liv efter deras åsikter?
  • Anonym (60-talist)
    Anonym (Nic) skrev 2025-05-09 18:08:11 följande:
    Finns gott om folk i 60-års åldern som är av den gamla skolan.
    Det tror inte jag.
    Det jag däremot tror är att yngre människor tror att vi lite äldre har samma åsikter som de gamla hade när vi var barn.
    Min pappa var född 1919 och sov gärna middag när tillfälle bjöds. Eller att ligga i sängen och läsa morgontidningen.

Hans föräldrar passar nog bättre in på din "gamla skola".
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (c) skrev 2025-05-09 18:19:45 följande:
    Anledningen till att jag frågar är för att jag är själv funderingar kring vad som är normalt eller inte gällande hur mycket man ska spendera i sängen. 
    Plus jag försöker begränsa sängliggnadet inte knullandetFlört så mycket som möjligt. 
    Känns som jag ligger i sängen för mycket. Ialla fall för mycket för min liking. 
    Varför vill du begränsa det? På vilket vis far du illa av att ligga i sängen en stund?
  • burleskburkläsk
    Anonym (c) skrev 2025-05-09 16:59:23 följande:
    Angående att ligga i sängen,utanför nattid

Är det okej att ligga i sängen under dagen, bara en liten stund, ca 10 min?

Prova får du se om sängen mäktar med det!
  • Anonym (c)
    Anonym (Felicia) skrev 2025-05-09 18:41:14 följande:
    Varför vill du begränsa det? På vilket vis far du illa av att ligga i sängen en stund?
    För att jag känner att det inte är okej. 
  • Anonym (Såklart)

Såklart! Älskar att ta en liten powernap, livskvalitet!

Hemma hos mina ganska snobbiga farföräldrar födda 20-tal var det en självklart grej under storhelgerna när man umgicks i några dagar att alla drog sig undan en stund på eftermiddagen för att vila, läsa bok eller ta en liten lur. Barn som vuxna. Underbart!

• Anonym (l)
    Anonym (c) skrev 2025-05-09 18:59:51 följande:
    Är detta något du verkligen vill stå för inför andra, att du inte tycker det är ok att ens ligga och läsa eller vila en stund på sängen? Så tråkigt
  • Anonym (Felicia)
    Anonym (c) skrev 2025-05-09 18:59:51 följande:
    På vilket sätt är det inte okej? Händer det dåliga saker om man ligger i sängen på dagen? 
  • Anonym (c)
    Anonym (l) skrev 2025-05-09 20:06:05 följande:
    Är detta något du verkligen vill stå för inför andra, att du inte tycker det är ok att ens ligga och läsa eller vila en stund på sängen? Så tråkigt
    Jag har inga åsikter hur andra gör. Jag har bara förväntningar kring mig själv.
    Jag får dåligt samvete om jag ligger i sängen utanför när jag ska sova. 
  • Anonym (c)
    Anonym (Felicia) skrev 2025-05-09 20:26:24 följande:
    På vilket sätt är det inte okej? Händer det dåliga saker om man ligger i sängen på dagen? 
    Det är ett sjukdomstecken att ligga i sängen utanför nattten. Lite grann är väl okej. 
Svar på tråden Angående att ligga i sängen,utanför nattid