• Anonym (ABC)

Vad är det som gör oss människor lyckliga?

Tecum skrev 2025-05-09 19:58:31 följande:

Man blir lycklig av en trygg och kärleksfull relation med någon man älskar.

Man kan vara lycklig ändå.
  • Anonym (ABC)
    Tecum skrev 2025-05-10 14:23:10 följande:
    Det finns statistik som visar att människor i lyckliga relationer mår bättre och lever längre än de som är ensamma, Antagligen var det därför som läkaren ställde en i sammanhanget relevant fråga.

Sen är de självklart att inte alla ser en kärleksrelation som särskilt viktig, vi är alla olika. Men jag är helt övertygad om att jag talar för en majoritet.
    Många, många relationer är allt annat än lyckliga, missbruk, misshandel o.s.v.
  • Anonym (ABC)
    Loke o Alexander skrev 2025-05-10 14:25:32 följande:

Sociala kontakter, frånvaro av sjukdom och frånvaro av hormonella obalanser, mål och framtidsdrömmar (saker att se fram emot), ekonomisk stabilitet och att få känna sig behövd är nog några av faktorerna

Det tror jag också.
  • Anonym (ABC)

Fågelkvitter, solnedgång m.m.. Många gånger de små tingen som kan göra oss lyckliga.

• Anonym (ABC)
    Anonym (Orsaker?) skrev 2025-05-11 22:38:28 följande:
    Tycker det är mer trärtom. Man förväntas inte må bra oftast, även om det tillhör "artighet" att säga att allt är bra eller att man mår bra. Självklart räcker det med att trivas med tillvaron. Det är väl mest olika självhjälpsförfattare och influencers som predikar lycka.
    Ja sen tjänar dom lite på det också.
Svar på tråden Vad är det som gör oss människor lyckliga?