• Anonym (nattätare)

Alltid hungrig på natten, rädd för att störa

Jag blir alltid hungrig på natten. Förmodligen för att jag inte äter tillräkligt på dagen. Men jag oroar mig alltid för att störa grannarna om jag fixar mat på natten. Antingen för att det låter eller för att det osar eller något. Det är ju inte bra om man gör det.

Jag kan inte bara fixa mackor eller något heller, jag äter liksom bara lagad mat av olika anledningar. Ingen vanlig frukostmat. 

Hur mycket tror ni jag stör egentligen? Märker ni som bor i lägenhet om era grannar lagar mat på natten?

• Svar på tråden Alltid hungrig på natten, rädd för att störa
  • Eurydike

Det är nog ingen fara om du inte går in för att väsnas! Ugnen är tyst och fin och kanske kan du slänga i en smörgås i en smörgåsgrill om du vill äta något varmt?

• Eurydike

Eller du kanske inte äter varma mackor heller och då funkar det ju inte med smörgåsgrill, så stryk det förslaget.

• Anonym (Mimmi)

Använd airfryer om du har en. 
    Förbered på kvällen så du slipper dra fram en massa till tillagningen.

Sedan får man laga mat när man vill så länge man inte väsnas. Om matlukt skulle sprida sig i huset så får grannarna leva med det. Men, airfryern sprider i stort sett ingen lukt alls.

Så mitt tips är absolut airfryer.

• Anonym (c)

Det enda som jag skulle undvika nattetid är elvisp+liknande och att hacka större mängder av saker som låter mycket.

Svar på tråden Alltid hungrig på natten, rädd för att störa