• Anonym (Dabuh)

Jobb & utvecklingsgarantin

Hur är reglerna här?
    Testat googla men hittar inget, måste jag gå på arbetsförmedlingens förslag om en viss arbetsplats under sommaren, eller kan jag avböja om jag har eget förslag och med stor garanti att få vara på den arbetsplatsen?

• Svar på tråden Jobb & utvecklingsgarantin
  • Anonym (OLAF)

Tackar du nej till anvisat arbete så kan det få följder. Men kan du presentera något för dem som du anser vara bättre för dig så tycker jag att de borde kunna gå.

• Anonym (Dabuh)
    Anonym (OLAF) skrev 2025-05-10 15:51:45 följande:

Tackar du nej till anvisat arbete så kan det få följder. Men kan du presentera något för dem som du anser vara bättre för dig så tycker jag att de borde kunna gå.

Det är bokat ett möte på deras förslag kommande fredag.
    på platsen jag tänkt var jag på igår och vad dom sagt så tycker dom att jag är bra och frågat om jag kommer på måndag, vilket jag tyckte att de var inget att tänka på alls. Så kommer att vara där så länge jag får, dom är annars bara 3 st och vad jag uppfattat efter en dag så har dom arbetsuppgifter som är rätt krävande för 3 st. Men med mig blir dom 4 och då finns de chans för team, annars måste en springa fram och tillbaka för assist.

Och eftersom jag inte får betalt så blir det inte trubbel med min ersättning.
  • Anonym (Gratis är gott)

Om du har ett bättre förslag ska du presentera det för din handläggare/ kontor på Arbetsförmedlingen. Men det är dom som bestämmer om dom kommer godkänna det.

För övrigt kommer Sverige gå under ekonomiskt snart, om man inte ser till få ut arbetslösa i riktiga jobb istället för massa gratis praktiker.  Blir ingen skatt betald på det heller.

Jag hoppas att arbetsgivaren är seriös och erbjuder dig någon typ av anställning efteråt. Förutsatt att du skött dig och allt gått bra naturligtvis.

Alldeles för mycket svaga insatser på marknaden som bara förlänger människors arbetslöshet.  Ändå fortsätter dessa galenskaper. Och man undrar varför allt fler blir långtidsarbetslösa. Dags att införa mer effektiva åtgärder mer resultat. 

Skulle vara hemskt intressant att se en grundlig undersökning öve hur många arbetslösa som faktiskt kommer I riktigt arbete. Efter dessa praktiker, arbetsmarknadsutbildningar och privata aktörer, likt steg till arbete. Det törs dom aldrig, siffrorna skulle vara katastrofala lol

• Anonym (Dabuh)
    Anonym (Gratis är gott) skrev 2025-05-10 16:10:07 följande:

Om du har ett bättre förslag ska du presentera det för din handläggare/ kontor på Arbetsförmedlingen. Men det är dom som bestämmer om dom kommer godkänna det.

För övrigt kommer Sverige gå under ekonomiskt snart, om man inte ser till få ut arbetslösa i riktiga jobb istället för massa gratis praktiker.  Blir ingen skatt betald på det heller.

Jag hoppas att arbetsgivaren är seriös och erbjuder dig någon typ av anställning efteråt. Förutsatt att du skött dig och allt gått bra naturligtvis.

Alldeles för mycket svaga insatser på marknaden som bara förlänger människors arbetslöshet.  Ändå fortsätter dessa galenskaper. Och man undrar varför allt fler blir långtidsarbetslösa. Dags att införa mer effektiva åtgärder mer resultat. 

Skulle vara hemskt intressant att se en grundlig undersökning öve hur många arbetslösa som faktiskt kommer I riktigt arbete. Efter dessa praktiker, arbetsmarknadsutbildningar och privata aktörer, likt steg till arbete. Det törs dom aldrig, siffrorna skulle vara katastrofala lol

Hört vissa som varit arbetslös i flera år som bara skickats till Samhall och dylikt andra företag och som sedan får det svårt att byta till annat.
  • Anonym (OLAF)
    Anonym (Gratis är gott) skrev 2025-05-10 16:10:07 följande:

Korrekt analys.
Svar på tråden Jobb & utvecklingsgarantin