Jobb & utvecklingsgarantin
Tackar du nej till anvisat arbete så kan det få följder. Men kan du presentera något för dem som du anser vara bättre för dig så tycker jag att de borde kunna gå.
Tackar du nej till anvisat arbete så kan det få följder. Men kan du presentera något för dem som du anser vara bättre för dig så tycker jag att de borde kunna gå.
Om du har ett bättre förslag ska du presentera det för din handläggare/ kontor på Arbetsförmedlingen. Men det är dom som bestämmer om dom kommer godkänna det.
För övrigt kommer Sverige gå under ekonomiskt snart, om man inte ser till få ut arbetslösa i riktiga jobb istället för massa gratis praktiker. Blir ingen skatt betald på det heller.
Jag hoppas att arbetsgivaren är seriös och erbjuder dig någon typ av anställning efteråt. Förutsatt att du skött dig och allt gått bra naturligtvis.
Alldeles för mycket svaga insatser på marknaden som bara förlänger människors arbetslöshet. Ändå fortsätter dessa galenskaper. Och man undrar varför allt fler blir långtidsarbetslösa. Dags att införa mer effektiva åtgärder mer resultat.
Skulle vara hemskt intressant att se en grundlig undersökning öve hur många arbetslösa som faktiskt kommer I riktigt arbete. Efter dessa praktiker, arbetsmarknadsutbildningar och privata aktörer, likt steg till arbete. Det törs dom aldrig, siffrorna skulle vara katastrofala lol