Inlägg från: Anonym (Tankemördaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tankemördaren)

Önskar folk döda i smyg

Jag vill dela med mig av en jättesjuk tanke jag ibland får. När nån i min omgivning är jobbig eller otrevlig en längre period så kan jag leka med tanken att om den människan skulle dö, hur befriande det skulle vara.
    Sen får jag förstås genast stunden efter dåligt samvete för min tanke och fattar att om det på riktigt skulle hända, så skulle jag inte alls tycka det är skönt mera, utan bara hemskt.

Tycker själv att det är lite konstiga tankar. Nån som tänkt likadant nånsin?

• Svar på tråden Önskar folk döda i smyg
  • Anonym (Tankemördaren)
    Anonym (Vanligt) skrev 2025-05-31 08:04:18 följande:

Det är mycket vanligt, men sådana tankar yttrar folk förstås inte högt. Folk som blivit utsatta för mobbning långa perioder och har haft ett liv fyllt av motgångar och kriser är de som är mest benägna att ha sådana tankar. Det är dock ovanligt att de omsätts i praktiken, men när de gör det blir de ju ett fall för polisen.

Nä därför tänker jag dom här Flört
  • Anonym (Tankemördaren)

Nu är ju en viktig sak att påpeka här. Jag tänker inte på att döda nån utan bara på att objektet skulle dö själv liksom.

• Anonym (Tankemördaren)
    Anonym (Sicksten) skrev 2025-06-19 16:15:59 följande:

Fantiserade om att slå ihjäl vårt första barn. Det var en påfrestande tid. Det måste vara tillåtet att ha onda tankar ibland, så länge man inte agerar på dem.

Finns ju såna som gjort det. Men då ska man nog ha blivit psykotisk.
Svar på tråden Önskar folk döda i smyg