Vi blev ej bjudna på barnbarnens kalas 😓
Hur bemöter man detta egentligen?
Min sambo har 2 barnbarn. De har nu fyllt med ca 1 veckas mellanrum, 1 och 2 år. Vi blev inte inbjudna. Vi såg på facebook att de haft kalas.
Min sambo vill så gärna vara en del av deras liv, självklart dotterns också. Tyvärr är relationen mellan hans ex (som är dotterns mamma) inte jättebra, dottern ställer sig alltid på mammans sida och blir även tillsagd att ibland ringa till sin pappa (min sambo) och tala om för honom att mamman ska få sin vilja igenom. Jättesynd att hon ska dras in i deras diskussioner tycker jag.
Hur eller hur så gjorde iaf dotter klart för min sambo att mammans man skulle också bli morfar när hon väntade sitt första barn. Det var väldigt viktigt för henne. Vi såg inte detta som nåt konstigt då mannen varit med i dotterns liv i flera år så det var väl självklart att han skulle bli "plastmorfar". Det konstiga var att hon kände ett så stort behov av att förtydliga det.
Sambon har verkligen försökt att få komma och hälsa på hans dotter och hennes barn. Men det kommer alltid ursäkter att det r för sent på dagen för barnen ska då lägga sig (vi pratar om en fika kl 16), eller att de inte har tid och ska iväg på något, sen visar de klart och tydligt på facebook att de varit hemma hela dagen.
Det är så jäkla ledsamt att vi försöker men får bara nobben. Sambon vill ju så gärna träffa dem men ja, han är ju aldrig välkommen. Jag står rådlös och ser hur han blir mer och mer ledsen. Att han inte heller blev bjuden på kalaset var ju en riktig pungspark.
Ska förtydliga att de hade en jättebra relation till för ca 2 år sedan. Då blev det ett storbråk mellan sambon och hans ex och efter det har dottern liksom tagit avstånd mer och mer.
Jag vill ju på nåt sätt hjälpa och peppa men jag vet inte hur. Har ni några tips?