• Meddelande borttaget
  • Mayjel
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 14:14:41 följande:
    Jag har enbart skrivit ifrån ett och samma konto. Du måste missta mig för någon annan 🙂
    Tror jag inte nej. Och tråden handlar inte om Donald Trump som sagt.
  • Mayjel
    Snälla Killen skrev 2025-05-14 22:47:06 följande:
    Uppenbarligen retar man upp någon, oavsett vad man gör 🙃
    Inte om man håller sig till ämnet. Och håller sig nykter då detta forum inte är en plats för fyllor och sluddrande. 
  • Mayjel

Om du är seriös så. Orkar inte med några clownerier just nu. Är också ledsen.

• Mayjel
    Anonym (v) skrev 2025-06-02 23:18:03 följande:
    Ja, jag är seriös.

Ledsen att höra att du också är ledsen. 
    Varför är du ledsen? Om det är okej att jag frågar.
    Pratade just med modern som berättade att en närstående till oss har gått bort nu ikväll. Men jag orkar inte prata om det just nu för då känns det bara värre. 

Berätta om dina problem istället. Varför startar du såna här fjanttrådar? Är det ett sätt för dig att försöka komma bort från deppigheten eller? Att försöka skoja till det?
  • Mayjel
    Anonym (v) skrev 2025-06-02 23:18:03 följande:
    Ja, jag är seriös.

Ledsen att höra att du också är ledsen. 
    Varför är du ledsen? Om det är okej att jag frågar.
    Skriv i PM så blir det inte off-topic.
  • Mayjel
    Anonym (v) skrev 2025-06-02 23:24:40 följande:
    Beklagar sorgen.

Fjanttrådar..
    Jag är väl intresserad utav att debattera. 
    Jag är inte nazist. Men jag tycker att man har rätt klä ut sig till nazist. Fattar att det kan.bli ramaskri. Men man behöver inte vara nazist för det. 
    Jo. men då får du också räkna med att folk blir upprörda. Det är väl knappast olagligt att klä ut sig till nazze på en maskerad men däremot olämpligt. Vart vill du komma i frågan?
  • Mayjel
    Anonym (v) skrev 2025-06-02 23:31:15 följande:
    Mayjel skrev 2025-06-02 23:26:43 följande:
    Jo. men då får du också räkna med att folk blir upprörda. Det är väl knappast olagligt att klä ut sig till nazze på en maskerad men däremot olämpligt. Vart vill du komma i frågan?

Ja, det är klart att jag fattar att folk kan bli upprörda.

Som jag skrev tidigare. Jag är intresserad utav själva debatten. Att man inte behöver vara nazist bara för man klär ut sig. 
    Nej, men det ger fortfarande ett osympatiskt intryck. 
  • Mayjel
    Anonym (v) skrev 2025-06-02 23:36:18 följande:
    Vet detta.
    Ok. Ser inte vad det finns att diskutera vidare om då. Vill du klä ut dig till Hitler på nån fest så får du nog förvarna andra gäster, om du inte vill att folk ska missuppfatta något. 
  • Mayjel
    Anonym (v) skrev 2025-06-03 08:57:25 följande:
    Varför skulle man vara sjuk på riktigt för att man tar livet av sig? 
    Många som tar livet av sig är psykiskt sjuka, absolut. 
    Jag vill inte mer. 
    För att människor har en naturlig överlevnadsinstinkt. Ta inte livet av dig. Försök att lära dig att uppskatta det istället, att leva.
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-03 14:30:02 följande:
    Jaha men det var uppenbarligen inte TS motivation att framstå som sympatisk, utan hon ville debattera frågan som sådan, och det är svaret på din fråga om varför hon startade tråden.
    Det finns inte så mycket att debattera om. 
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-12 10:43:43 följande:
    Hur mycket spelar ingen roll, nu gällde det varför TS startade tråden och det var iallafall hennes tanke.
    Jo, det spelar roll då det uppenbarligen är sant. TS tunna diskussionsargument tyder på detta. 
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-12 13:34:21 följande:
    Nej det spelar ingen roll för frågan varför hon startade tråden.
    Jo, det spelar roll eftersom trådar startas för att ge diskussioner och det finns inte mycket att diskutera i denna tråd. TS har redan fått svar på sina frågor och även råd om hur hen ska göra i fortsättningen.
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-12 15:13:53 följande:
    Jaha och? Anledningen att TS startade sin tråd kvarstår, det var hennes tanke och önskan att det skulle bli en debatt.
    Vilket det också blev, en väldigt kort sådan då det inte finns mycket att debattera om.
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-12 19:12:43 följande:
    Spelar ingen roll om det blev en kort debatt, längre eller ingen debatt alls. TS tanke med att starta tråden kvarstår.
    Jo, det spelar roll eftersom TS hade ett ytterst begränsat underlag för någon debatt alls. 
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-12 19:34:16 följande:
    Nej det spelar inte någon roll för varför hon startade tråden. Du frågade varför hon startade tråden och det var för att hon ville ha en debatt, fortfarande. Och den anledningen kvarstår oavsett om hon hade ett stort eller litet underlag, om det blev en kort eller lång debatt. Det var fortfarande hennes anledning till att hon startade tråden, inget av det du lyfter fram förändrar att det var tanken hon hade.
    Självklart spelar det roll att det knappt finns något diskussionsunderlag och att TS redan borde förstå varför det inte är okej att dyka upp på fest utklädd till nazist.

För att det ens ska kunna kallas för debatt så måste det finnas tillräckligt med underlag för att kunna göra just detta - debattera. TS var visst inte medveten om den saken. 
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-13 09:34:20 följande:
    Fortfarande var det varför hon startade tråden. Hon önskade att det skulle bli så, oavsett hur det blev sen, oavsett vad du tycker att TS borde ha förstått, oavsett vilket underlag det fanns, så var anledningen till att hon startade tråden att hon VILLE ha debatt. 
    Vilket det inte blev någon särskilt stark som sagt då debattunderlaget är såpass svagt.
  • Mayjel
    Anonym (m) skrev 2025-06-13 17:50:17 följande:

Jaha och? TS anledning att starta tråden kvarstår, oavsett hur det gick sen.

Detsamma kan sägas om våra svar till TS - att det inte finns så mycket att debattera kring.
Svar på tråden Att klä ut sig till nazist, på t ex halloweenfester t ex