Inlägg från: Anonym (Kämpa för det du vill ha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kämpa för det du vill ha)

Längd på män

Mäns längd och inkomst/status verkar vara grundläggande när kvinnor väljer, precis som vikt och ålder för män.

Dvs. Det är fördelaktigt att ha dessa egenskaper, men det går att hitta en partner ändå om man visar framfötterna.

Anonym skrev 2025-05-11 09:37:55 följande:
    Inga framfötter i världen skulle få mig att välja en kort partner.
    Då är jag hellre singel.

Inkomst däremot finner jag inte speciellt intressant så länge han försörjer sig själv.
    Du är inte alla, men du får gärna uttrycka din individuella åsikt. Då får väl korta och kämpande män bli ihop med någon annan än dig. Det verkar vara viktigt att exkludera korta män och låta nedlåtande på samma gång.
    Anonym skrev 2025-05-11 09:50:57 följande:
    Haha, sa jag att det var ren fakta eller?
    Självklart är det min egen åsikt.

Det finns ju förhållanden där mannen är kortare än kvinnan, dock så tycker de flesta att det ser lite knasigt ut. Det är fakta däremot.

Hur låter jag nedlåtande menar du?
    Att presentera sin åsikt är just det, att presentera sin åsikt.
    Och i ett allmänt forum dessutom.

Ställer man en fråga så behöver man tåla ärliga svar.

Du svarar på min fråga i samma inlägg där du frågar hur du låter nedlåtande. 

Vad sägs om .. dom flesta tycker det ser knasigt ut när mannen är kortare.? Man får tycka att utvecklingsstörda ser konstiga ut, eller att överviktiga ser lata ut, men man säger det inte högt. Även om tanken är fri så är det nedlåtande att uttala detta.

Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 13:41:27 följande:

Frågan om en poll om optimal vikt på en kvinna hade tillåtits?   Förmodligen hade man blivit bannad pga de känsliga mods som finns här.

Det hade troligen varit kränkande och inlägget hade blivit anmält av flertalet tjockisar.
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-12 19:45:21 följande:
    Oavsett sunt eller inte så blir det ju faktiskt synd om männen som då är utsorterade direkt. De kan ju inte göra något. Vad spelar det då för roll om hur jätteattraktivt det är eller inte. De är ju utsorterade ändå. 
    Exakt, feta brudar kan ju i teorin banta så dom blir mer attraktiva.

Först och främst behöver fler män lära sig att leva utan kvinnor.

Odla egna sociala kontakter och intressen. Denna desperation som finns bland vissa män är tyvärr beklaglig.

Anonym skrev 2025-05-17 09:41:37 följande:
    Hellre lite färre dagar, lycklig med en partner  än ett längre liv i ensamhet. 
    Vänner visst, men ingen kärlek?
    Du är bra kategorisk. Så utan partner är inte livet bra? Det finns många som talar emot detta och det handlar om inställning och egenskaper i övrigt.

Att tro att en kärleksrelation är den enda räddningen i livet gör folk högst olyckliga,
    Anonym skrev 2025-05-17 10:52:01 följande:
    Fast nu är det just partnerskap som är själva ämnet.
    Något som vår vän Rob  önskar sig.
    Om partnerskap är ämnet, så borde även motpolen till detta vara uppe för diskussion för att få ett bredare perspektiv.

Om man istället arbetar på sitt övriga liv, hobbies och relationer, så är jag övertygad om att även en relation är troligare längre fram om man nu önskar det.
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-17 21:56:47 följande:
    Då finns det ju hopp för dig, när du är 80 så har du inte så mycket konkurrens.
    Om han anser att utbudet är dåligt nu, så lär det va värre vid 80 tyvärr.. vem får fjong av en 80taggare? Vem får ens fjong om man ÄR en 80taggare?
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 00:32:25 följande:

Jag är 167 och brukar inte bli tagen som attraktiv. Vet ni jag hitta ett par skor med ett inlägg som kan öka runt 8 cm på din längd utan att det syns. Så jag blir typ 175 med skorna på. 

Jag testade dem ute på krogen. Det som hände var att jag aldrig talat med så många tjejer och der var tjejer som självmant började prata med mig. Tog jag av dem så försvann resultaten. 

Det som gör mig nästan tårögd är att varför kan inte tjejer se mig för den jag är utan måste bara gå efter min längd... 😥

Du har betydligt färre att välja på, men eftersom kvinnor även är individer så är det inte på något sätt omöjligt att hitta en kvinna som uppskattar dig trots din längd.

Det är exakt samma med övervikt hos kvinnor. Om dom är överviktiga och stora så sjunker antalet intresserade män drastiskt, men såklart finns det även män som ser andra kvaliteter.
    Anonym (M) skrev 2025-05-18 13:16:45 följande:
    Varför, var frågan. Varför kan du inte istället se en oattraktiv tjej som hon är?
    Tiotusentals år, rentav hundratusentals år av evolution ska helt förnekas alltså? Kvinnor och skönhet har i alla tider varit synonymt och det går inte bortse från detta bara för att det i värdegrundssamhället är mer PK att gå på personlighet.
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-18 16:03:43 följande:
    Tror inte att icke kändisgubbar har någon större chans hos så  unga tjejer
    Tror inte jag heller, men det visar att många som kan träffa yngre gör det.
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-18 17:02:52 följande:
    Det borde även gälla männen.
    Det gör det.
Svar på tråden Längd på män