Inlägg från: Anonym (Hmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmm)

Längd på män

Nu fyllde jag i 184 cm eftersom det är närmast nuvarande kärleken.

Exet var 176cm. En tidigare fling var 170cm, dvs lika lång som jag. 

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 19:47:02 följande:
    Ska man tolka det som att du inte får så mycket på längden?  Hur lång är du själv?
    Läs om så ser du hur lång jag är. 

Nej, jag går inte på längden alls. När jag var ung och korkad var längden viktig. Sen insåg jag att det finns viktigare saker som behöver stämma än längden. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (156) skrev 2025-05-11 19:48:45 följande:
    Jag chansar på 170.....
    Tack för att du kan läsa och förstå vad du läser Glad

Men, jag har inga dom helst förväntningar på Robs kunskaper vad gäller läsning. Bristerna där har märkts alldeles för många gånger i andra trådar.
  • Anonym (Hmmm)

Glömde, hade stämt träff med en kille som sa att han var 180... när vi möttes upp när jag klev av tåget var han definitivt inte 180, inte heller 170... Jag var villig att ge det en chans då vi hade haft många, långa och intressanta samtal på telefon, han ghostade mig för att jag var längre än honom.

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 20:22:06 följande:
    Hmm, så han frågade aldrig om din längd ? Trots att längden var en dealbreaker ?   
    En annan intressant fråga. Hade du bestämt träff med han om han sagt att han var under 170 cm ?

Han frågade om min längd, men till skillnad från honom var jag ärlig. 

Ja, då jag tyckte att han var trevlig när vi chattade och pratade. Jag brydde mig inte om hans längd egentligen utan frågade för att han frågade hur lång jag var. Han var inte mycket under 170 heller, men avskräcktes väl av att jag hade 6-7cm klack på mina skor dessutom. Hade jag vetat att han var mer jämnlång med mig hade jag valt andra skor vid den första träffen i verkliga livet. En av de andra korta killarna jag träffat hade inga som helst problem med att jag hade skor med klack, men han var ju å andra sidan otroligt trygg i sig själv. 

Det finns betydligt viktigare saker här i livet än längd att ha som dealbreakers. 
  • Anonym (Hmmm)
    Anonym (T) skrev 2025-05-13 08:57:44 följande:
    Jag har ingen källa på det.

Då kanske minikvinnorna och minimännen kan hooka upp då? 
    Så kunde det ha sett ut om alla var lika fixerade vid längd åtminstone.
    Och jag hade aldrig fått vara med om de två fina förhållanden jag haft med män som varit lite kortare än jag eftersom att jag då räknats som jättekvinna och för lång för dem.
    Fast de var inga tio cm kortare. Hade han på 167 velat ha en kvinna som är 10 cm längre tro?
    Min erfarenhet är att det krävs en man som är trygg i sig själv att hantera att en kvinna är längre än honom, oavsett hur stor längdskillnaden är och speciellt om kvinnan ibland använder skor med högre klack.

Och en man som är trygg i sig själv är attraktiv oavsett längd.
Svar på tråden Längd på män