Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Längd på män

De som röstat på 172 cm måste vara fejk röster...
    De flesta kvinnor skulle inte välja kortaste mannen i gruppen.

• Anonym (Rob)

Frågan om en poll om optimal vikt på en kvinna hade tillåtits?   Förmodligen hade man blivit bannad pga de känsliga mods som finns här.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-05-11 19:42:05 följande:

Nu fyllde jag i 184 cm eftersom det är närmast nuvarande kärleken.

Exet var 176cm. En tidigare fling var 170cm, dvs lika lång som jag. 

Ska man tolka det som att du inte får så mycket på längden?  Hur lång är du själv?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-11 19:36:10 följande:

Så vad ska man göra om man är 167 cm kille. 

Tjejer tittar inte ens på mig. Hur trevlig social eller attraktiv du annars är spelar ingen roll. Man är borträknad direkt..

Det måste vara tufft.  Väldigt få tjejer vill dejta någon som är kortare än sig själv. 
    Och helst ska du vara 185+ cm för att tjejer ska titta på dig.  
    Även 180 cm killar är inget tjejer tittar extra på.  Utan man måste va social och attraktiv.  För tjejer tar sällan eller aldrig första steget.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-05-11 20:04:10 följande:

Glömde, hade stämt träff med en kille som sa att han var 180... när vi möttes upp när jag klev av tåget var han definitivt inte 180, inte heller 170... Jag var villig att ge det en chans då vi hade haft många, långa och intressanta samtal på telefon, han ghostade mig för att jag var längre än honom.

Hmm, så han frågade aldrig om din längd ? Trots att längden var en dealbreaker ?   
    En annan intressant fråga. Hade du bestämt träff med han om han sagt att han var under 170 cm ?

• Anonym (Rob)
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-05-11 22:42:57 följande:
    Han frågade om min längd, men till skillnad från honom var jag ärlig. 

Ja, då jag tyckte att han var trevlig när vi chattade och pratade. Jag brydde mig inte om hans längd egentligen utan frågade för att han frågade hur lång jag var. Han var inte mycket under 170 heller, men avskräcktes väl av att jag hade 6-7cm klack på mina skor dessutom. Hade jag vetat att han var mer jämnlång med mig hade jag valt andra skor vid den första träffen i verkliga livet. En av de andra korta killarna jag träffat hade inga som helst problem med att jag hade skor med klack, men han var ju å andra sidan otroligt trygg i sig själv. 

Det finns betydligt viktigare saker här i livet än längd att ha som dealbreakers. 
    Kul att höra. Det låter som att du är väldigt trygg i din längd också... Som inte bryr dig om att du blir längre i klackar.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-12 19:47:06 följande:
    Exakt, feta brudar kan ju i teorin banta så dom blir mer attraktiva.
    Japp, men ändå anses det mer okej att ställa krav på längden.  Trots att du inte kan göra något åt det. Men tjockisarna är det synd om som kan få ner i vikt och bli hälsosammare på köpet.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 20:19:35 följande:
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-12 20:09:58 följande:
    Japp, men ändå anses det mer okej att ställa krav på längden.  Trots att du inte kan göra något åt det. Men tjockisarna är det synd om som kan få ner i vikt och bli hälsosammare på köpet.

Varför går dina inlägg alltid ut på att man borde ha preferenser enbart för saker som personen kan påverka? Tror du att attraktion funkar så? Hade du valt en tjock kvinna om det var så att ingen kan påverka sin vikt?
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 20:19:35 följande:
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-12 20:09:58 följande:

Varför går dina inlägg alltid ut på att man borde ha preferenser enbart för saker som personen kan påverka? Tror du att attraktion funkar så? Hade du valt en tjock kvinna om det var så att ingen kan påverka sin vikt?

Nej, men varför är det värre att ha preferenser som vikt än att ha preferenser om längd.  När det ena kan du påverka och det andra inte. Borde vara tvärtom..
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Jo) skrev 2025-05-12 20:56:33 följande:
    Kan ha att göra med det magra, anorektiska idealet hos dig.
    Ursäkta att jag inte attraheras av mulliga och tjocka kvinnor.  Men ni kan ju alltid gå ner i vikt iaf ?
  • Anonym (Rob)
    Cartjan1 skrev 2025-05-13 10:19:31 följande:
    Fast jag upplever det som att det av dessa också verkar vara många män som är väldigt bestämda i hur viktig längden är för kvinnor- vilket då inte heller ger ts en bra representation. Men kan absolut ha missförstått men efter en stunds fundering över det så känner jag nog inte att den förutsättningen förändrar mitt inläggs validitet då det skrevs med ts eventuella känslor kring ämnet som huvudfokus.

Men oavsett så skrev jag mitt inlägg av omtanke - jag ser inte hur en sådan här tråd kan föra något gott med sig för ts utifrån de punkter jag tog upp i mitt förra inlägg. Att de flesta människor har preferenser är inget nytt och som i många fall inkluderar även längd. Men det säger fortfarande inte något om den skribentens känslor gällande längd överlag eller hur avgörande det är för attraktion (minus några högljuda röster som tydligen inte kan föra fram åsikter utan att samtidigt få andra att må dåligt vare sig det gäller längd eller vikt).

Det blir lite som att någon erbjuder mig ett äpple och ett päron och sedan drar slutsatsen att jag hatar äpplen när jag valde päron samt att det måste vara min favorit frukt för jag väljer alltid päron över äpplen. Det enda som är sant här är att jag föredrar päron framför äpplen men jag hade hellre ätit ananas. Om en person nu har komplex eller mår dåligt över något kring sin person eller sitt utseende så tror jag att detta är en vanlig fallgropp att ramla ner i - fylld till kanten av konfirmeringsbias som inte reflekteras över utan tas som okomprimerade sanningar. Och det tror jag kan vara mycket skadligt för självkänsla och/eller självförtroende. 
    Den här artikeln förklarar det bra.  Chanserna att träffa en partner minskar radikalt om du är kort...

"
    ?Tall, dark, and handsome.?
    It?s the iconic description of prince charming. It?s the stereotype born of many girls? innocent dreams of happily ever after, but there?s a bit of reality to it.
    Just like ?handsome,? many women prefer their partners to be tall, or at least taller than they are.
    Women aren?t the only ones. Generally, people perceive tall men to be more socially popular and confident. This may be why tall men are believed to have better career opportunities.
    Sure, being tall doesn?t guarantee success or happiness. Many short men have achieved their goals.
    But when it comes to dating, attractiveness matters.
    This isn?t to say that women will only ever choose tall men. But if a guy feels like he?s having trouble gaining attention, anything that may make him seem more attractive is an advantage.
    According to the CDC, the average height for adult men in the US is 5 feet 9 inches. Height varies according to ethnicity, genetics, and nutrition, so we must keep in mind that this is only an average.
    But for the sake of answering the question raised in this article, what happens if you?re one of the majority of American men who are either average or below average in height?
    No, it doesn?t mean you?ll never get a date. It means that you?ll have more competition to deal with.
    Okay, so you?ll just go for petite women, right? It shouldn?t be so hard. Most men are taller than women anyway.
    Yes, it?s true. The CDC has also listed American women?s average height as around 5 feet 4 inches. The average man is taller than that! How hard can it be then?
    Well?it just so happens that a woman doesn?t have to be tall to be considered attractive by men. In fact, many men gravitate toward petite women. The theory is that petite women bring out their protective, caring instincts.
    That theory aside, if you?re an average man, the competition just got bumped from ?a lot? to ?tough?.
    Fine, then. Personality has to count! Good humor, generosity, and kindness. Women are always going on about how much they like those traits in men.
    Sure, but it?s not like those traits are unique to average men only. A lot of men have that going for them, in addition to being handsome, accomplished, talented, and ? as a bonus ? having killer dance moves.
  • Anonym (Rob)
    molly50 skrev 2025-05-13 12:56:10 följande:
    Jag tror inte att det finns många,om ens några,kvinnor som vill banta tills de ser ut som en anorektiker för att leva upp till dina sjuka ideal.
    Jag tror du behöver inse att det är där ditt problem ligger om du inte lyckas träffa en kvinna. Inte i din längd.
    Att du har ett ideal som säger att kvinnan ska se sjuk ut,inte normal.

elisabethoglund.se/blogg/varfor_forbjuder_inte_sverige_anorektiska_modeller/
    Skillnad på slanka och hälsosamma tjejer och anorektiker.  De du länkade till ligger garanterat under BMI 14.  

Dessutom är inte anorexia problemet idag. Utan problem är att nästan alla kvinnor är överviktiga idag. Enligt fettprocent 80%
  • Anonym (Rob)

Som tröst för att kvinnor väljer långa män så kan kortare män trösta sig med ett längre liv.

• Anonym (Rob)
    Anonym skrev 2025-05-17 10:52:01 följande:
    Fast nu är det just partnerskap som är själva ämnet.
    Något som vår vän Rob  önskar sig.
    Ju längre jag varit singel desto mindre saknar jag partnerskap.  Dels är de flesta kvinnor överviktiga idag eftersom jag letar främst kvinnor 30+.  Och dels har de flesta redan barn.  Sedan är jag väldigt osäker på om jag vill ge upp den frihet jag vill ha för en kvinna.  Det får då vara en väldigt speciell kvinna.   
    Dock är jag i den åldern att jag mer och mer funderar på om jag vill ha barn och då går det inte att vänta så mkt längre.  Man vill inte bli pappa som 50+.
    Men jag tror jag skulle leva ett lyckligt liv utan barn också.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-17 04:31:04 följande:
    Eller så kan männen hålla sig till det som är deras preferenser och låta resten vara. 
    Svårt att träffa någon när nästan alla kvinnor är överviktiga.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-17 21:56:47 följande:
    Då finns det ju hopp för dig, när du är 80 så har du inte så mycket konkurrens.
    Problemet är väl att kvinnor är som attraktivast mellan 18-25.   
    26-50 går an.  Men har verkligen svårt att se mig tända på kvinnor 50+ oavsätt...  
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-18 08:59:06 följande:
    Män trillar av tidigare och i dom högre åldersgrupperna är det ett överskott på kvinnor. När man själv är 80 så har man väl förhoppningsvis utvecklats så man uppskattar en jämnårig kvinnas sällskap. För det räcker ju med att du är 30 för att inse att du inte längre ser en 15åring tjej som det hetaste på marknaden utan faktiskt anser att en någorlunda jämnårig kvinna är att föredra...
    Det fungerar inte så. Även om du är 80 attraheras du mer av unga tjejer. Se Dolph Lundgren.

• Anonym (Rob)

Det ena utesluter väl inte det andra ?  Men ofta kommer långa män och smala kvinnor undan genom att inte behöva vara charmiga.

Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 11:50:43 följande:

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trot

s att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

Svar på tråden Längd på män