• Cartjan1

Längd på män

Men varför vill du veta detta ts? Är du själv under medellängd och har komplex/ fått utstå otrevligheter pga det? För isf borde ju en sådan här form av tråd enbart riskera att du mår sämre - för oavsett hur många kvinnor som skriver att längden inte är väsentlig eller avgörande så kommer du med störst sannolikhet enbart minnas de få som tycker att det är av absolut vikt. Resultatet säger inte heller vidare mycket då det utgår från att männen i exemplet är helt likvärdiga minus längd - så allt du får är längdpreferenser om denna osannolika verklighet existerade, vilket känns som ytterligare självskada då du riskerar att läsa det som att längden är av oerhörd betydelse oavsett hur många som hävdar motsatsen.

• Cartjan1
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-12 19:43:37 följande:
    Fast folk i tråden hävdar ju att längden har en oerhörd betydelse. Det är få här som hävdar att det inte har det. 
    Fast jag upplever det som att det av dessa också verkar vara många män som är väldigt bestämda i hur viktig längden är för kvinnor- vilket då inte heller ger ts en bra representation. Men kan absolut ha missförstått men efter en stunds fundering över det så känner jag nog inte att den förutsättningen förändrar mitt inläggs validitet då det skrevs med ts eventuella känslor kring ämnet som huvudfokus.

Men oavsett så skrev jag mitt inlägg av omtanke - jag ser inte hur en sådan här tråd kan föra något gott med sig för ts utifrån de punkter jag tog upp i mitt förra inlägg. Att de flesta människor har preferenser är inget nytt och som i många fall inkluderar även längd. Men det säger fortfarande inte något om den skribentens känslor gällande längd överlag eller hur avgörande det är för attraktion (minus några högljuda röster som tydligen inte kan föra fram åsikter utan att samtidigt få andra att må dåligt vare sig det gäller längd eller vikt).

Det blir lite som att någon erbjuder mig ett äpple och ett päron och sedan drar slutsatsen att jag hatar äpplen när jag valde päron samt att det måste vara min favorit frukt för jag väljer alltid päron över äpplen. Det enda som är sant här är att jag föredrar päron framför äpplen men jag hade hellre ätit ananas. Om en person nu har komplex eller mår dåligt över något kring sin person eller sitt utseende så tror jag att detta är en vanlig fallgropp att ramla ner i - fylld till kanten av konfirmeringsbias som inte reflekteras över utan tas som okomprimerade sanningar. Och det tror jag kan vara mycket skadligt för självkänsla och/eller självförtroende. 
  • Cartjan1
    Anonym (Optimal längd) skrev 2025-05-13 11:20:56 följande:

Det finns inga som helst känslor bakom detta. Du är helt fel ute om du baserar dina inlägg på det. Men det är roande med sådana som överkomplicerar frågeställningen och dess resultat. Kyss

Det var ju skönt att höra och då finns det inga problem  med tråden😊

Nja, vet inte om jag överkomplicerar utan snarare att jag vet att det finns några män som ganska ofta är här på forumet som mår väldigt dåligt över sin längd så tänkte mest att om du hade varit en av dem att jag ville...tja, jag vet inte riktigt själv...Men var av välmening iaf.
Svar på tråden Längd på män