• Anonym

Längd på män

Anonym (Tummetott) skrev 2025-05-11 08:32:24 följande:

Män är som kukar, ska vara rejäla för att duga

Dumheter.

Så länge det inte handlar om en micropenis så går allt bra.
  • Anonym
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-11 08:59:17 följande:

Mäns längd och inkomst/status verkar vara grundläggande när kvinnor väljer, precis som vikt och ålder för män.

Dvs. Det är fördelaktigt att ha dessa egenskaper, men det går att hitta en partner ändå om man visar framfötterna.

Inga framfötter i världen skulle få mig att välja en kort partner.
    Då är jag hellre singel.

Inkomst däremot finner jag inte speciellt intressant så länge han försörjer sig själv.
  • Anonym
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-11 09:47:13 följande:
    Du är inte alla, men du får gärna uttrycka din individuella åsikt. Då får väl korta och kämpande män bli ihop med någon annan än dig. Det verkar vara viktigt att exkludera korta män och låta nedlåtande på samma gång.
    Haha, sa jag att det var ren fakta eller?
    Självklart är det min egen åsikt.

Det finns ju förhållanden där mannen är kortare än kvinnan, dock så tycker de flesta att det ser lite knasigt ut. Det är fakta däremot.

Hur låter jag nedlåtande menar du?
    Att presentera sin åsikt är just det, att presentera sin åsikt.
    Och i ett allmänt forum dessutom.

Ställer man en fråga så behöver man tåla ärliga svar.
  • Anonym
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-11 10:04:45 följande:

Du svarar på min fråga i samma inlägg där du frågar hur du låter nedlåtande. 

Vad sägs om .. dom flesta tycker det ser knasigt ut när mannen är kortare.? Man får tycka att utvecklingsstörda ser konstiga ut, eller att överviktiga ser lata ut, men man säger det inte högt. Även om tanken är fri så är det nedlåtande att uttala detta.

Det är därför anonyma forum finns vet du, för att folk ska kunna säga sin ärliga mening.

Skulle jag få frågan irl så skulle jag svara ärligt, dock skulle jag inte säga något o det utan att bli tillfrågad.
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 13:41:27 följande:

Frågan om en poll om optimal vikt på en kvinna hade tillåtits?   Förmodligen hade man blivit bannad pga de känsliga mods som finns här.

Det är väl bara att testa?
  • Anonym
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-11 19:36:10 följande:

Så vad ska man göra om man är 167 cm kille. 

Tjejer tittar inte ens på mig. Hur trevlig social eller attraktiv du annars är spelar ingen roll. Man är borträknad direkt..

En kille på 167 cm kan aldrig bli attraktiv i mina ögon iallafall. Det är då ett som är säkert.
  • Anonym
    Anonym (Hmmm) skrev 2025-05-11 22:42:57 följande:
    Det finns betydligt viktigare saker här i livet än längd att ha som dealbreakers. 
    Det gör det säkert, hellre kort än kriminell förstås. Men jag vill inte ha en relation med kortisen oavsett, då är jag hellre singel.

En kort man blir för mig lite som ett skoskav, det blir värre och värre tills man gör något åt saken och byter skor...

Allvarligt talat så vill jag inte känna mig som en flaggstång.
  • Anonym
    Anonym (Sapio) skrev 2025-05-12 07:30:45 följande:
    Synd att din självkänsla hindrar dig från att dejta män som kan vara jättetrevliga då, bara.
    Min självkänsla är det inget fel på.
    Men tack för omtanken, och ta väl hand om lilleputtarna!
  • Anonym
    Anonym (T) skrev 2025-05-12 17:53:29 följande:
    Det är ingen majoritet kvinnor som är så fixerade vid längd.
    JAså, källa på det?
    Vi pratar om en lilleputt på 167 cm nu liksom.

Sen finns det ju minikvinnor också förstås och då kan ju dessa ynka cm ändå ge en dm högre över havet.
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 19:47:25 följande:
    Anonym skrev 2025-05-12 19:06:33 följande:
    JAså, källa på det?
    Vi pratar om en lilleputt på 167 cm nu liksom.

Sen finns det ju minikvinnor också förstås och då kan ju dessa ynka cm ändå ge en dm högre över havet.

Källa på att inte alla män på 167 är oskulder?
    Haha, det har jag inte påstått!
  • Anonym
    Anonym (Vadgöra) skrev 2025-05-12 19:54:27 följande:

Asså. Jag har ett ungt utseende och var i mina yngre år så blev jag uträknad för att tjejerna trodde jag bara var barnet. När man är äldre så är man för gammal för förhållande och så flyr dem för det. För unga tjejer som tror jag är i deras ålder tycker jag är för gammal för att satsas på. Lägg dessutom till att jag inte är den längsta killen. 

Javisst jobba på självkänsa, social, osv. Tror ni inte jag gjort det eller o är jättego socialt. Men med ovan sagt så är min uppförsbacke så brant så man behöver klätterutrustning för att få tjejernas intresse trots hur mycket man jobbar på sig själv. 

Medans andra långa killar med rätt basröst och utseende inte behöver göra nåt förrän tjejerna börjar le och pilla sig i håret. 

Att då komma o skälla på att man som kille inte får gnälla inte klaga, tro att det är lika för alla gör rätt ont faktiskt. 

Man är aldrig för gammal för att vara i ett förhållande!
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 20:22:52 följande:
    din uppfattning verkade gå ut på att kvinnor väljer inte män på 167 isåfall borde ju alla de män vara oskulder
    Märkligt att du missade halva inlägget du var tvungen att gnälla på.

"Sen finns det ju minikvinnor också förstås och då kan ju dessa ynka cm ändå ge en dm högre över havet."
  • Anonym
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 22:28:21 följande:
    Så vad var det du ville ha källa på? Att ingen man på 167 har haft en kvinna som är längre än honom?
    Åh, den läsförståelsen...
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-13 08:56:05 följande:
    Ursäkta att jag inte attraheras av mulliga och tjocka kvinnor.  Men ni kan ju alltid gå ner i vikt iaf ?
    Problemet är inte att du attraheras av anorektiskt magra kvinnor.
    Problemet är att du kallar helt normalviktiga för tjocka och tjatar hål i skallen på dem att de ska gå ner i vikt för att det är "hälsosamt".
    Hälsosamt för vem? Dig?
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-17 03:44:14 följande:

Som tröst för att kvinnor väljer långa män så kan kortare män trösta sig med ett längre liv.

Hellre lite färre dagar, lycklig med en partner  än ett längre liv i ensamhet. 
    Vänner visst, men ingen kärlek?
  • Anonym
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-17 10:03:51 följande:
    Du är bra kategorisk. Så utan partner är inte livet bra? Det finns många som talar emot detta och det handlar om inställning och egenskaper i övrigt.

Att tro att en kärleksrelation är den enda räddningen i livet gör folk högst olyckliga,
    Fast nu är det just partnerskap som är själva ämnet.
    Något som vår vän Rob  önskar sig.
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-18 09:55:58 följande:
    Det fungerar inte så. Även om du är 80 attraheras du mer av unga tjejer. Se Dolph Lundgren.
    Dolph är 67...
  • Anonym
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-17 11:51:22 följande:
    Ju längre jag varit singel desto mindre saknar jag partnerskap.  Dels är de flesta kvinnor överviktiga idag eftersom jag letar främst kvinnor 30+.  Och dels har de flesta redan barn.  Sedan är jag väldigt osäker på om jag vill ge upp den frihet jag vill ha för en kvinna.  Det får då vara en väldigt speciell kvinna.   
    Dock är jag i den åldern att jag mer och mer funderar på om jag vill ha barn och då går det inte att vänta så mkt längre.  Man vill inte bli pappa som 50+.
    Men jag tror jag skulle leva ett lyckligt liv utan barn också.
    Barn?
    Hur skulle du våga tänka på det?
    Tänk om hon inte blir lika smal igen efteråt då?

Om du inte vill ge upp din sk frihet, varför sitter du då här i forumet och gnäller ihjäl dig om att ingen vill ha dig för att du är för kort?
    Då borde du väl se det som en välsignelse att slippa?
Svar på tråden Längd på män