Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

Längd på män

Jag tycker det är extra trevligt med en riktigt lång man så jag valde den längsta. Men nu handlar ju tråden om att det är lika bra i övrigt med männen, så det valet är ju bara när allt annat med honom är bra, annars går annat före.

• Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-05-12 19:06:33 följande:
    JAså, källa på det?
    Vi pratar om en lilleputt på 167 cm nu liksom.

Sen finns det ju minikvinnor också förstås och då kan ju dessa ynka cm ändå ge en dm högre över havet.
    Anonym skrev 2025-05-12 19:06:33 följande:
    JAså, källa på det?
    Vi pratar om en lilleputt på 167 cm nu liksom.

Sen finns det ju minikvinnor också förstås och då kan ju dessa ynka cm ändå ge en dm högre över havet.

Källa på att inte alla män på 167 är oskulder?
  • Anonym (M)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-12 20:09:58 följande:
    Japp, men ändå anses det mer okej att ställa krav på längden.  Trots att du inte kan göra något åt det. Men tjockisarna är det synd om som kan få ner i vikt och bli hälsosammare på köpet.
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-12 20:09:58 följande:
    Japp, men ändå anses det mer okej att ställa krav på längden.  Trots att du inte kan göra något åt det. Men tjockisarna är det synd om som kan få ner i vikt och bli hälsosammare på köpet.

Varför går dina inlägg alltid ut på att man borde ha preferenser enbart för saker som personen kan påverka? Tror du att attraktion funkar så? Hade du valt en tjock kvinna om det var så att ingen kan påverka sin vikt?
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-05-12 20:15:58 följande:
    Haha, det har jag inte påstått!
    din uppfattning verkade gå ut på att kvinnor väljer inte män på 167 isåfall borde ju alla de män vara oskulder
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-05-12 20:28:36 följande:
    Märkligt att du missade halva inlägget du var tvungen att gnälla på.

"Sen finns det ju minikvinnor också förstås och då kan ju dessa ynka cm ändå ge en dm högre över havet."
    Så vad var det du ville ha källa på? Att ingen man på 167 har haft en kvinna som är längre än honom?
  • Anonym (M)
    Anonym skrev 2025-05-12 22:34:43 följande:
    Åh, den läsförståelsen...
    Ja jag skrev fel, menade tvärtom, alltså vad var det du ville ha källa på, att det finns män på 167 som har kvinnor längre än 167?
  • Anonym (M)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 10:59:40 följande:
    Hör dig men har svårt o tro på det. 
    Skillnaderna var så dramatiska. När jag är mig själv så får jag knappt prata med tjejer. Och om det skulle komma nån någon gång så måste jag ju också finna henne attraktiv. Om jag inte gör det så är det nya två års väntan.
    Varför måste du finna henne attraktiv? Varför inte se henne som hon är? Det är ju det du förväntar dig att tjejer ska göra med dig.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 12:58:34 följande:
    Anonym (M) skrev 2025-05-18 12:54:56 följande:
    Varför måste du finna henne attraktiv? Varför inte se henne som hon är? Det är ju det du förväntar dig att tjejer ska göra med dig.

Det gör väl alla både kvinnor o män vill känna attraktion. Om jag har färre och svårare att hitta en kvinna som vill känna det för mig så är det både naturligt och mänskligt att det blir en sorg. 
    Varför, var frågan. Varför kan du inte istället se en oattraktiv tjej som hon är?
  • Anonym (M)
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 13:36:40 följande:
    Jo, man kan försöka se bortom attraktion, men det håller sällan i längden. Både känslomässig och fysisk attraktion är biologiskt och socialt grundade behov för både män och kvinnor och om den saknas blir det ofta en obalans eller frustration över tid.
    Anonym (Kort) skrev 2025-05-18 13:36:40 följande:
    Jo, man kan försöka se bortom attraktion, men det håller sällan i längden. Både känslomässig och fysisk attraktion är biologiskt och socialt grundade behov för både män och kvinnor och om den saknas blir det ofta en obalans eller frustration över tid.

Ja då är det väl inte så konstigt om tjejerna gör likadant, ändå ifrågasatte du det och förstod inte varför.
  • Anonym (M)
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-18 15:53:11 följande:
    Tiotusentals år, rentav hundratusentals år av evolution ska helt förnekas alltså? Kvinnor och skönhet har i alla tider varit synonymt och det går inte bortse från detta bara för att det i värdegrundssamhället är mer PK att gå på personlighet.
    Anonym (Kämpa för det du vill ha) skrev 2025-05-18 15:53:11 följande:
    Tiotusentals år, rentav hundratusentals år av evolution ska helt förnekas alltså? Kvinnor och skönhet har i alla tider varit synonymt och det går inte bortse från detta bara för att det i värdegrundssamhället är mer PK att gå på personlighet.

Inte jag som tycker det har inte sagt ett ord om värdegrundssamhälle eller att man ska gå på personlighet så jag vet inte varför du drar den med mig. Jag ställde en fråga varför han inte kan se personen som den är när han tycker att andra ska göra det om honom.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 11:50:43 följande:

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trots att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 11:50:43 följande:

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trots att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

Men man kan göra mycket för sitt utseende. Själv har jag kämpat med vikten och fixat med annat som gör stor skillnad. Bra för självförtroendet är det också.

Mina dåliga sidor har jag också jobbat med förövrigt.

Finns ingen som är skyldig att älska en person för den som den är. Och det kanske är svårt att älska någon som inte bryr sig och låter sig förfalla, både på ut- och insida.
  • Anonym (M)
    Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 14:47:49 följande:

Ja, och om du läser så skrev jag precis det också. Såvida partnern inte sunkar ner sig för mycket. Åtminstone är det vad det betyder i min värld.
    Mestadels för att det skulle inge känslan att partnern inte bryr sig om den är attraktiv för mig eller inte. För mig indikerar det att den inte bryr sig om en längre. 

Angående bra för självförtroendet, så är just självförtroende en stor faktor för attraktion. Därför är det väl bra för alla människor att göra det bästa av det dom kan. Men det ska man främst göra för sin egen skull, sin hälsa och sitt eget självförtroende. Inte för att en man kräver att man ska gå ner i vikt för att vara attraktiv.

Sen är det ofta så att kaka söker maka, och eftersom så många män är överviktiga är det troligast dessa som dras till mer överviktiga kvinnor. Fast jag har konstigt nog en överviktig kompis som aldrig någonsin haft problem att få en man. Hon har nog haft fler män än jag haft trots att jag är sådär modelspinkig som påstås vara så attraktivt. Hon har en härlig personlighet och så mycket bättre självförtroende än mig. Eller så är hon bara bra på att spela.

Nej varför ska han kräva något, man vill väl själv se till att vara attraktiv för sin partner. Annars kan man ju vara ensam om man inte bryr sig. Jag menade att det är ju bara bra för självförtroendet att ta hand om sig och lyckas. Och visst, finns ju de som gillar tex övervikt hos en partner. Men ja vi kanske är ganska överens.
Svar på tråden Längd på män