Inlägg från: Anonym (Jämnt skägg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jämnt skägg)

Längd på män

Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 13:41:27 följande:

Frågan om en poll om optimal vikt på en kvinna hade tillåtits?   Förmodligen hade man blivit bannad pga de känsliga mods som finns här.

Det hade sannolikt blivit precis lika mycket varierade svar som här. 
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-11 12:36:33 följande:

De som röstat på 172 cm måste vara fejk röster...
    De flesta kvinnor skulle inte välja kortaste mannen i gruppen.

Som jag ser det är det lika många som föredrar korta som väldigt långa. Läs, för det står faktiskt 7 röster på respektive!

De flesta verkar gilla mellanlånga. Därför vi svenskar gillar lagom 😛
  • Anonym (Jämnt skägg)

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trots att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

• Anonym (Jämnt skägg)
    Anonym (Rob) skrev 2025-05-19 12:48:55 följande:

Det ena utesluter väl inte det andra ?  Men ofta kommer långa män och smala kvinnor undan genom att inte behöva vara charmiga.

Är alla långa män och smala kvinnor snygga?
    Är alla män tillsammans med snygga smala kvinnor, och är alla kvinnor ihop med långa stiliga män? 

Jag vet inte vilken värld du lever i. Men ser inte de flesta paren väldigt medelmåttiga ut i din värld också? Eller är alla män bara ihop med modellsmala kvinnor och kvinnor bara med tall, dark and handsome? Det lär inte finnas särskilt många par där du bor i så fall.

Jag vågar påstå att de flesta inte alls ser särskilt bra ut, varken kvinnor eller män. Men du kanske lever i Hollywood och bara ser en massa kändispar, eller så har du utvecklat ett konstigt idoliserande kring dem?

• Anonym (Jämnt skägg)
    Anonym (M) skrev 2025-05-19 12:37:12 följande:
    Anonym (Jämnt skägg) skrev 2025-05-19 11:50:43 följande:

Attraktion eller inte. Attraktion har faktiskt inte bara med utseende att göra. Det kan handla om en sexuell dragningskraft, charm etc. För mig växte en person sjukt mycket ju mer jag lärde känna hen, och då först kände jag mig sjukt attraherad av hen. Där var det självförtroendet och charmen som stod för attraktionen.

Handen på hjärtat, de flesta par där ute ser inte ut som fotomodeller och de flesta är nöjda med sitt val såvida partnern inte sunkar ner sig alldeles för mycket. 

Dom med orimliga krav sitter och gnäller på forum om hur fula alla är, trots att dom inte skulle ha en chans i världen om så alla såg ut som modeller. Dom flesta faller helt enkelt inte för utseendefixerade människor, för ett sånt förhållande skulle tära extremt på självförtroende, och mår man inte bra och känner sig älskad för den man är, är förhållandet ändå inte vatten värt.

Men man kan göra mycket för sitt utseende. Själv har jag kämpat med vikten och fixat med annat som gör stor skillnad. Bra för självförtroendet är det också.

Mina dåliga sidor har jag också jobbat med förövrigt.

Finns ingen som är skyldig att älska en person för den som den är. Och det kanske är svårt att älska någon som inte bryr sig och låter sig förfalla, både på ut- och insida.

Ja, och om du läser så skrev jag precis det också. Såvida partnern inte sunkar ner sig för mycket. Åtminstone är det vad det betyder i min värld.
    Mestadels för att det skulle inge känslan att partnern inte bryr sig om den är attraktiv för mig eller inte. För mig indikerar det att den inte bryr sig om en längre. 

Angående bra för självförtroendet, så är just självförtroende en stor faktor för attraktion. Därför är det väl bra för alla människor att göra det bästa av det dom kan. Men det ska man främst göra för sin egen skull, sin hälsa och sitt eget självförtroende. Inte för att en man kräver att man ska gå ner i vikt för att vara attraktiv.

Sen är det ofta så att kaka söker maka, och eftersom så många män är överviktiga är det troligast dessa som dras till mer överviktiga kvinnor. Fast jag har konstigt nog en överviktig kompis som aldrig någonsin haft problem att få en man. Hon har nog haft fler män än jag haft trots att jag är sådär modelspinkig som påstås vara så attraktivt. Hon har en härlig personlighet och så mycket bättre självförtroende än mig. Eller så är hon bara bra på att spela.

Svar på tråden Längd på män