Ledsen efter bemötande
Hej,
Jag är i vecka vecka 20 och har varit orolig under helgen då jag inte känt bebisen i magen lika mycket som tidigare. Jag hade även en pytte blödning under fredagen som oroade mig. Jag kontaktade gynakuten som hänvisade till östra förlossning och fick prata med en supergullig koordinator som förklarade att det förmodligen inte var något att oroa sig för, men om jag fortfarande var orolig på lördagen kunde vi komma in. Vi åkte in idag på söndagen då jag fortfarande inte känt min bebis mycket. Min man fick inte komma med vilket redan då gjorde mig ledsen, då jag gärna ville ha honom hos mig, för bådas skull. När jag sedan fick träffa en barnmorska fick jag en lång uppläxning över hur tidigt jag var i graviditeten och att jag verkligen inte hade behövt komma in. Hon använde en doppler och vi hörde mitt barns hjärtslag vilket lugnade mig. Men nu i efterhand känner jag mig jätteledsen över bemötandet. Är vecka 20 verkligen tidigt i graviditeten? Jag är ju halvvägs gången och gravid i månad 5. Och jag känner som att min graviditet inte tas på allvar för att den var så "tidig". Vi blev ju dessutom "inbjudna" av kollegan på fredagen, men det ville barnmorskan inte ta till sig. Förlåt för långt meddelande, kände att jag behövde skriva av mig. Jag känner mig ju redan så fäst vid min dotter som fått ett namn och vars sovrum vi inreder.