• Anonym (Oroad)

Test negativt

Jag har symptom på ägglossning. Har ont i magen och flytningar men ändå så blir ägglossningstestet negativt. Vad handlar det om ?

• Svar på tråden Test negativt
  • Aliona

Kanske testat på mindre lämplig tid på dygnet? Kissat strax innan? Druckit för mycket innan testet? 

• Anonym (Oroad)
    Aliona skrev 2025-05-11 21:00:02 följande:

Kanske testat på mindre lämplig tid på dygnet? Kissat strax innan? Druckit för mycket innan testet? 

Har inte druckit på flera timmar.
  • Bunny s

Jag testar 2 ggr per dag. Ca kl 13 och 21. Kan vara negativt och sen positivt senare. 

• Anonym (P)

Hur är flytningarna? Vattniga? Vita? Krämiga? Genomskinliga? 

• Anonym (Y)

Jag blev gravid den enda månaden som ältestet inte blev positivt...

• Anonym (Oroad)
    Anonym (P) skrev 2025-05-11 21:10:17 följande:

Hur är flytningarna? Vattniga? Vita? Krämiga? Genomskinliga? 

Som body lotion typ men mer ljusvita
  • Anonym (Oroad)

Tycker det är väldigt konstigt att ha symptom på ägglossning men att testet visar negativt.

• Aliona
    Anonym (Oroad) skrev 2025-05-13 16:28:06 följande:

Tycker det är väldigt konstigt att ha symptom på ägglossning men att testet visar negativt.

Symptomen kommer av att hormoner höjs, främst LH och progesteron.  När de höjs börjat man få symptom, men, under förutsättning aty du tar tester rätt, så har hormonerna inte kommit upp i tillräckligt höga nivåer för att ge positiva test. Symptom, och tom positiva test, är heller inte en garanti för att ägglossning verkligen sker utan visar bara högre LH-nivåer. För att veta om du har ägglossning så måste man kolla med ultraljud. 

• Anonym (Oroad)
    Aliona skrev 2025-05-13 16:44:11 följande:

Symptomen kommer av att hormoner höjs, främst LH och progesteron.  När de höjs börjat man få symptom, men, under förutsättning aty du tar tester rätt, så har hormonerna inte kommit upp i tillräckligt höga nivåer för att ge positiva test. Symptom, och tom positiva test, är heller inte en garanti för att ägglossning verkligen sker utan visar bara högre LH-nivåer. För att veta om du har ägglossning så måste man kolla med ultraljud. 

Så enligt dig har jag ingen ägglossning?
  • Anonym (Oroad)
    Anonym (Oroad) skrev 2025-05-13 16:45:40 följande:
    Vill även påpeka att min mens är väldigt regelbunden och har alltid känt av min ägglossning.
  • Aliona
    Anonym (Oroad) skrev 2025-05-13 16:45:40 följande:
    Nej, det kan jag inte bedöma. Som jag skrev så krävs ultraljud för att veta om man har ägglossning. 
Svar på tråden Test negativt