Tagit avstånd från familj/släkt-hjälp
Är här fler som tagit avstånd från sin egen familj/släkt? Jag har gjort det för desto äldre jag blev desto mer insåg jag att jag inte ville utsätta mina egna barn för samma skit jag haft under min uppväxt. Det är snack om kroppen, vikt, hur man ska se ut, mycket alkohol även på barnkalas, man ska hävda sig i form av status och pengar, ingen kan vara glad för någon annan som lyckats med något utan mkt att man attackerar varandra, klankar ner på varandra med hur man bor, städar, äter, kläder etc.
Men så firar vi ibland saker ihop och jag är utanför då syskonen ses jätte ofta. Jag kommer på studenten, och stora dagar. Nu ska vi ha firandet och jag mår så jävla kasst. Klumpen i magen, dömandet av mig själv börjar och jag orkar inte ens tänka på vad jag behöver göra för det ska vara perfekt. För jag orkar inte med deras hårda ord och uttryck. Inte haft dem hos mig på flera år. Vill ställa in men några av mina barn vill så gärna. Jag bara undrar är det fler här inne som gjort samma och hur hanterar man den klumpen att åka och träffa den och ha dem hemma ? Allt är väldigt falskt. Jag är den enda som säger rakt ut vad vad jag tycker för dem snackar skit i månader om en sen. På plats säger dem ändå hemska saker men det är än värre bakom ryggen.