Inlägg från: Grässtrå77 |Visa alla inlägg
  • Grässtrå77

Har jag sabbat min Sgi??

Jag tror att det är extremt sällan som FK går in och gör utredningar på det sättet. Kommer du få en höjning av din lön snart? I så fall så ska du ju meddela FK det och då brukar man ju få ett nytt beslut om SGI. 

Jag gissar att de mest granskar SGI när det kommer signaler om oegentligheter. Men det kan ju ske stickprov också, men eftersom deras resurser är begränsade sker det nog inte så ofta och så detaljerat.

• Grässtrå77

Tack för upplysningen om nya regler, är inte uppdaterad då mina barn har blivit äldre.

Men NEJ, kontakta inte FK. Om de får till sig information måste de agera och det kommer ligga dig i fatet.

Jag brukade få nya beslut om SGI vid förändring av lön mm, men det är ca 5 år sen senast så det kan ju ha ändrats det med.

• Grässtrå77

Det har ju snart gått ett halvår sen du stökade till det, och då blir det väl reparerat? Eller är det nåt jag missar?

Du får väl din föräldrapenning nu baserat på din SGI som inte är påverkad av stöket vid jul? Är du rädd att bli återbetalningsskyldig? Det borde väl redan ha upptäckts?

Svar på tråden Har jag sabbat min Sgi??