Har du sett programmet?
Hon har pluggat färdigt och vill nu starta familjeliv och vill ha en man som är på samma stället i livet.
Att han inte begränsas ifall han skulle plugga i flera år och att dom då inte skulle ha det ekonomiskt ok.
Varför tror du att det bara gäller kvinnor?
Min man tyckte samma sak, han pluggade på universitet i flera år och levde studentliv med sämre ekonomi, sen när han fick jobb ville han gå vidare och leva ett annat liv, resa, skaffa annan bostad osv.
Han och långvariga flickvännen växte i från varandra och han träffade en ny tjej.
Hon skulle plugga flera år till, ok han ville som sagt resa och göra saker nu när hans ekonomi var bättre, hon hade inte råd, han erbjöd sig att betala största delen av hennes kostnad för resor mm så att dom kunde göra saker ihop men hon ville inte känna att han betalde så mycket.
Visst kan man förstå henne men min man ville ju kunna leva vuxenliv med sin flickvän och inte kunna resa, gå ut och äta mm bara för att hon inte hade råd och inte heller ville att han skulle betala. Det tog slut.
När vi träffades var han och jag på samma ställe i livet, hade pluggat klart och ville resa och unna oss saker innan vi skaffade familj.
Det gjorde vi i två år innan vi köpte hus och skaffade barn.
Inget konstigt att man vill vara på samma ställe i livet, de flesta av våra vänner både män och kvinnor resonerade likadant, sen behöver man inte ha exakt samma ekonom men kan dela procentuellt.
Ebba i programmet har inte dissat mannen för hans jobb eller annat, hon sa bara att hon hade pluggat färdigt och ville starta familjeliv och inte önskade någon som kanske skulle plugga i flera år vilket inte mannen ville heller, han sa i programmet att han trivdes på sitt jobb men inte kunde tänka sig att jobba där i alltför många år och då byta bransch, då är det ju inte konstigt om hon frågade vad han tänkt om studier och sa vad hennes framtidsplaner är.