• Jesper f

Han kallar mig för tant

Nu ska väll erkännas att vi som är i gay-relationer kanske inte direkt är vana vid att bli kallad "tant" - då brukar det mer vara utanför av vänner att man på skoj blir kallad tant eller fartbror beroende på vad man tex tycker om i en butik, och det rinner i vart fall av mig lika fort som det sägs,skrattar tom åt det själv så....

Däremot hade jag inte uppskattat att få höra det av min man däremot. Vi brukar köra med antingen "min man" eller "min bättre hälft" om vi vill vara mer neutrala,och båda fungerar egentligen perfekt.Folk omkring accepterar det, och är det i nära relation använder vi namn helt enkelt.

Nu ska jag inte svartmåla någon, när jag varken känner till vilket tillfälle eller sammanhang någon används, MEN jag tror att din partner tror att han är "vitsig" och "rolig". För att "twista" till det, så säger han nått "häftigt".

Vore jag du skulle jag lista ut nån dödande replik till svar, och dra den varje gång "tant" kommer fram, är tyvärr enda sättet för vissa att lära sig.

Svar på tråden Han kallar mig för tant