• Anonym (M)

Stor ålderskillnad

Vad anser ni om en åldersskillnad på ca 20-25 år? 

Hört om män som skiljer sig och sen dejtar/blir ihop med nån bra mycket yngre. Är det för att känna sig ung själv? Räder accepterat eller ej? Ska folk göra som de vill? Ja jag blir så nyfiken bara?

• Svar på tråden Stor ålderskillnad
  • Anonym (Ålderskris)
    Anonym (M) skrev 2025-05-14 00:20:30 följande:
    Stor ålderskillnad

Vad anser ni om en åldersskillnad på ca 20-25 år? 

Hört om män som skiljer sig och sen dejtar/blir ihop med nån bra mycket yngre. Är det för att känna sig ung själv? Räder accepterat eller ej? Ska folk göra som de vill? Ja jag blir så nyfiken bara?

Jag tänker att personen hamnat i en ålderskris, och inte är i sina sinnes fulla bruk.
  • Anonym (M)

Även tjejer väljer att vara med äldre.. Säger att de i deras egen ålder är omogna men vad händer med den unga tjejen om ett par år? Då byter han ut henne mot en ännu yngre då?

• Tyra myra

Tror nog att det inte finns någon enda orsak utan att det varierar. 

Det kan vara så att personer möts och tycke uppstår, oavsett ålder.  

Ibland kan det vara en reaktion på tidigare förhållanden eller någon annan erfarenhet. 

Tror att det inte är så vanligt att en man aktivt söker efter en kvinna 20 år yngre. Eller att en ung kvinna söker efter en 20 år äldre man. Det bara händer.

Därför tycker jag att det är fullständigt meningslöst att ställa dessa frågor. Jag ställer mig därför frågan till TS Varför är detta så viktigt för dig?

Vad har detta för påverkan på ditt liv?

• Anonym (Jag)

Min partner och jag har ca 20 år emellan oss. Jag är den yngre i förhållandet. Vi klickar på så många sätt och ingen i vår omgivning reagerar på att vi har så stor åldersskillnad. Det har blivit lite situationer däremot när jag fått delta på tävlingar med hans vänner där vi ska komma ihåg massa filmer från 70 talet?. Jag föddes ju 20 år senare?. Däremot hade jag ju kunnat ha ett enormt intresse för den typen av filmer, men det har jag ju inte? Jag förstår dock att det finns folk som har synpunkter på detta. När jag hälsa på min partner på sjukhuset så trodde personalen att jag var hans dotter. En gång hade jag med mig min mamma till sjukhuset och jag hälsade på och då trodde personalen att min mamma va hans fru?. 

Men annars är det ingen större grej. 

• Anonym (M)

Jag är bara nyfiken varför en del äldre män väljer yngre kvinnor? och yngre kvinnor väljer äldre män.. Men jag själv tror det beror på att en äldre man känns lite spännande eftersom ha. Har ju mer livserfarenhet osv? Och den unga tjejen ja hon är ju ung så?och kanske känner sig mannen yngre själv då? 

Tyra myra skrev 2025-05-14 00:46:37 följande:

Ibland kan det vara en reaktion på tidigare förhållanden eller någon annan erfarenhet. 

Tror att det inte är så vanligt att en man aktivt söker efter en kvinna 20 år yngre. Eller att en ung kvinna söker efter en 20 år äldre man. Det bara händer.

Därför tycker jag att det är fullständigt meningslöst att ställa dessa frågor. Jag ställer mig därför frågan till TS Varför är detta så viktigt för dig?

• Tyra myra
    Anonym (M) skrev 2025-05-14 01:26:11 följande:

Jag är bara nyfiken varför en del äldre män väljer yngre kvinnor? och yngre kvinnor väljer äldre män.. Men jag själv tror det beror på att en äldre man känns lite spännande eftersom ha. Har ju mer livserfarenhet osv? Och den unga tjejen ja hon är ju ung så?och kanske känner sig mannen yngre själv då? 

Det är nog vara vanligare att männen känner sig gamla i förhållande till sin unga partner och är rädda för att bli lämnade för en yngre man.

Att de skulle känna sig yngre är nog inte så vanligt. Men de känner sig oftare som mera omhändertagande av en yngre kvinna än en äldre
  • Anonym (M)

Ok ha äkta kärlek har ju ingen ålder så?.Eller är många gubbsjuka.. jag vet inte? Men trots allt ålder är bara en siffra 

• Anonym (Hm)

Med så stor åldersskillnad så är man oftast inte på samma plats i livet.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Hm) skrev 2025-05-14 23:56:53 följande:

Med så stor åldersskillnad så är man oftast inte på samma plats i livet.

Hur menar du då? 
  • Anonym (Hm)
    Anonym (M) skrev 2025-05-14 23:45:03 följande:

Ok ha äkta kärlek har ju ingen ålder så?.Eller är många gubbsjuka.. jag vet inte? Men trots allt ålder är bara en siffra 

Kan nog vara gubbsjuka.
Svar på tråden Stor ålderskillnad