Stor ålderskillnad
För stor åldersskillnad är inget jag uppskattar. Jag är en typ som uppskattar.gemensamma intressen. Tror inte många 70 åringar tränar kampsport eller vandrar ett par mil eller cyklar down hil på sommaren.
Det är en del av vad jag och min man gör tillsammans och vi vill göra just detta tillsammans. Jag hade fått frispel om jag hade fått nöja mig med korta peomenader, spela kortspel och dricka lite vin.
En av mina gamla arbetskamrater är 25 år yngre än sin partner. Hon jobbar fortfarande. Han är 85 och väldigt sjuk. Hon får vara hans sjuksköterska varje dag. Åker som en kulspruta mellan jobb och hem. Håller på att köra slut på sig själv för att ta hand om honom.
Mina grannar är jämnåriga. De är 70+. De är ute dagligen på sina promenader. Vissa dagar mår de lite sämre och då har båda rullstorer med sig.
Självklart ska man ta hand om varandra som partners men att ge upp hela sitt liv flr att ta hand om sin åldersjuka partner känns inte som det allra bästa.
Jag vilk bli gammal tillsammans MED min man. Jag vill inte bli gammal PGA min man.