Inlägg från: Tobben |Visa alla inlägg
  • Tobben

Duschar i två timmar

Anonym (Badanka) skrev 2025-05-14 12:07:06 följande:

För mig tar duschen 5 minuter. In, blöta kroppen av med vattnet intvålning och skölja av.

Samma här!
    5 minuter inklusive avtorkning.
    Är det bråttom av någon anledning hinner jag borsta tänderna under tiden.
  • Tobben
    Jesper f skrev 2025-05-14 13:05:51 följande:
    Framförall behöver den hållas ren, för får du in hudens bakterier i blodomloppet får du blodförgiftnin och minst 8 veckor på sjukhus. Tro mig, jag har prövat. Så finns ALL anledning att hålla huden ren.
    Det ska nog till något extremt innan smutsen tar sig genom huden.
    Jag skulle tro att ur det perspektivet räcker det att duscha en gång i månaden för en normalperson.

• Tobben
    Xenia skrev 2025-05-18 11:46:36 följande:
    Men i två timmar? Vilket slöseri med vatten och värme, är det ingen som bryr sig det minsta om miljön? Vatten är en bristvara i världen, kanske blir det så i Sverige också. Energi kan också bli dyrare.
    Det är inte direkt som att vattnet är förbrukat bara för att man duschat.
    Ska man vara sparsam med vatten idag för att det kan bli en bristvara om 100 år?
  • Tobben
    Xenia skrev 2025-05-18 16:22:11 följande:
    Det dröjer säkert inte 100 år. Redan i år är det brist på grundvatten i Sverige. Vi tillråds att inte borsta tänderna under rinnande vatten
    Många städer i Sverige har ytvattentäkter. Men bor man på ett ställe där det är vattenbrist är det såklart korkat att duscha i två timmar.
  • Tobben

Nu har jag tagit tid. Utan att panikstressa så tog det 3.30 att duscha. Vatten, helkroppsintvålning, avsköljning och sedan torkning.
    Jag skulle tro att jag kan kapa den tiden med en minut om det är bråttom. 

• Tobben
    Samanta245 skrev 2025-05-24 19:14:18 följande:
    Anonym (J) skrev 2025-05-24 10:46:16 följande:

Hon har gratis vatten. 

Men till slut kommer hyresvärden komma på henne och då kan det bli att hon får betala för den överdrivna konsumtionen av vatten. Har hört att vissa hyresvärdar gjort så om de slösar 

Det är gratis vatten.  Man kan duscha hur många gånger som helst.  Det finns mina släktingar som kommer hem till mig för att duscha för att deras vatten inte gratis 
    Nu är det inget tvivel, detta är en trolltråd.
Svar på tråden Duschar i två timmar