• Xenia

Duschar i två timmar

Samanta245 skrev 2025-05-14 07:57:06 följande:
    Duschar i två timmar

Hur länge duschar ni? Jag tycker att det är jobbigt.  Det tar två timmar när jag duschar.  Jag kan inte en timme.  

Are you for real? Vilket fruktanssvärt slöseri med varmvatten. Vilka betalar det, de andra hyresgästerna?

Kan aldrig vara nyttigt för huden heller, de blir ju alldeles uttorkad.

Jag tycker jag är långsam som duschar och tvättar håret på 20 min.

Du måste söka hjälp om du tror att du måste hålla på så länge.
  • Xenia
    Samanta245 skrev 2025-05-14 16:53:35 följande:
    Har man långt hår tar det lång tid.  Det går fortare för killar.  Jag önskar att jag var en kille.  Skulle slippa mensen också.  Kunde resa när jag ville
    Du vet, det är inte obligatoriskt att ha långt hår.
  • Xenia

Det låter inte som du har några barn iaf, då har man inte tid med så långa duschar. Det finns antihalkmattor om man är rädd för att halka.

Hur lång tid jag än skulle ta på mig skulle det inte ta mer än en halvtimme.

• Xenia

Tvärtom kan det börja klia om man duschar för länge. Pga kloret? Eller för att huden blir för uttorkad.

• Xenia
    Anonym (Tvaga) skrev 2025-05-18 11:38:43 följande:

Det är en gåta hur så många kan anse sig rena efter att ha sköljt av tvål och schampo ett fåtal minuter. Jag har långt och jättetjockt hår och bara att skölja ur det tar flera minuter. Sedan duschcremen/tvålen. Man behöver ju låta vattnet rinna på huden en stund för att verkligen skölja av smutsen som man lösgjort i tvålen. 

Men i två timmar? Vilket slöseri med vatten och värme, är det ingen som bryr sig det minsta om miljön? Vatten är en bristvara i världen, kanske blir det så i Sverige också. Energi kan också bli dyrare.
  • Xenia
    Tobben skrev 2025-05-18 12:05:33 följande:
    Det är inte direkt som att vattnet är förbrukat bara för att man duschat.
    Ska man vara sparsam med vatten idag för att det kan bli en bristvara om 100 år?
    Det dröjer säkert inte 100 år. Redan i år är det brist på grundvatten i Sverige. Vi tillråds att inte borsta tänderna under rinnande vatten.
Svar på tråden Duschar i två timmar