Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

Duschar i två timmar

Samanta245 skrev 2025-05-14 19:15:28 följande:
    Jag vill veta hur andra gör och andras åsikter.  Jag har inte uppmärksamhets-behov och mår bra.  Jag vill bara höra andras åsikter.  Thats all. 

Fast det tar inte två timmar att duscha.

När jag vsr tonåring och fick PANDAS hade jag hemska tvångstankar. Jag stod i duschen i sådär 2-3 timmar. Skrek, grät, upprepade alla rörelser jag gjorde. rörde väggar, rörde saker, tvättade mig svinvarmt för jag fick för mig att annars blev jag inte ren. Brände sönder mina händer. De var fnasiga. 

Nu duschar jag på 5-10 min. Är ocks tjej. 

• Anonym (J)

Vad exakt är det du gör i två timmar? 

Står du och löddrar upp tvålen i en halvtimme? Du blir faktiskt inte renare av det. Och detta kommer från en tjej som haft hemska problem med bacillskräck! Jag kunde inte ens röra en godispåse och sen äta godiset med handen efteråt. Jag kunde inte få nägot emot läpparna för då fick jag tvätta dom med tvål.

Lita på mig. 

Du blir inte renare av att gnugga in tvålen. tvärtom blir din hud irriterad. 

Och, dina barn påverkas av detta. De kommer bli likadana.

• Anonym (J)
    Anonym (Tvaga) skrev 2025-05-18 11:38:43 följande:

Det är en gåta hur så många kan anse sig rena efter att ha sköljt av tvål och schampo ett fåtal minuter. Jag har långt och jättetjockt hår och bara att skölja ur det tar flera minuter. Sedan duschcremen/tvålen. Man behöver ju låta vattnet rinna på huden en stund för att verkligen skölja av smutsen som man lösgjort i tvålen. 

Men det här är en som duschar i två timmar 
  • Anonym (J)
    Samanta245 skrev 2025-05-18 17:08:50 följande:
    Anonym (J) skrev 2025-05-18 16:34:37 följande:

Vad exakt är det du gör i två timmar? 

Står du och löddrar upp tvålen i en halvtimme? Du blir faktiskt inte renare av det. Och detta kommer från en tjej som haft hemska problem med bacillskräck! Jag kunde inte ens röra en godispåse och sen äta godiset med handen efteråt. Jag kunde inte få nägot emot läpparna för då fick jag tvätta dom med tvål.

Lita på mig. 

Du blir inte renare av att gnugga in tvålen. tvärtom blir din hud irriterad. 

Och, dina barn påverkas av detta. De kommer bli likadana.

Jag har fett hår 

Var det det enda du kunde svara på mitt långa svar? Taskigt! 

Och fett hår? Jaha, vadå då? Du tar tvål, schampo eller va du nu vill använda och poff så är fettet borta 

• Anonym (J)
    Anonym (Anno nym) skrev 2025-05-24 10:36:49 följande:

Att duscha 2 timmar är inte normalt, ingen behöverr duscha så länge.

Det säger sig självt en vanlig varmvattenberedare i en vill brukar räcka 30-40 min.

Det är oekonomiskt och oansvarigt att duscha så länge, dushar man varje dag så räcker 15 minuter och man stänger av när man tvålar in sig, om man måste schamponera sitt hår i 10 minuter vilket låter osannolikt så är det ej nödvändigt att spola medans.

Allt kommer förändras den dagen du måste betala för vattnet genom en faktura varje månad är det värt 1000kr i månaden?

Hon har gratis vatten. 

Men till slut kommer hyresvärden komma på henne och då kan det bli att hon får betala för den överdrivna konsumtionen av vatten. Har hört att vissa hyresvärdar gjort så om de slösar 

• Anonym (J)

De har ju vattenmätare till varje lägenhet 

• Anonym (J)
    Anonym (Hej) skrev 2025-05-19 23:31:04 följande:

Pandas är ingen diagnos som finns i diagnosmanualen DSM-5. Hittepå diagnos.

Du, håll käften. 

• Anonym (J)

Hur kan man skriva att et är en hitta oådisgnos när man skriver sina erfarenheter. Tydligt. Jag fick kortison mot det så nej det är ingen hitta på grej. 

• Anonym (J)
    Anonym (JaTack) skrev 2025-06-04 11:33:15 följande:
    Förstår inte heller hur vissa kan duscha på några minuter. Då har de knappast hunnit bli särskilt rena. Jag duschar inte enbart för att få bort eventuell svettlukt, jag vill bli REN. Inget ovanligt alls att jag står inne i duschen i en timme, men har inte igång vattnet mer än 25-30 minuter totalt sett. Resten av tiden är noga intvålning och låta balsam verka osv. Folk får tycka att det är onödigt men det är min vardagslyx. 

Du blir ren ändå. Du verka tja bacillskräck. 

Från en som haft hensk ocd och vet vad jag talar om 

• Anonym (J)
    Samanta245 skrev 2025-05-24 21:15:10 följande:
    Släkten älskar att duscha hemma hos mig.  Det är gratis.  De behöver inte tänka på något. 
    Ja det kanske är gratis , tills de kommer på att du överförbruksr och då kan du ändå få en räkning  
Svar på tråden Duschar i två timmar