Inlägg från: Anonym (?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (?)

Duschar i två timmar

Kvittning skrev 2025-05-14 17:55:35 följande:

Föreslår att du åker till ett större badhus och kollar hur lång tid det tar för folk att tvåla in sig och tvätta håret och tar inspiration av det.

Här är min duschning nedbruten (exempel på när jag tar en långdusch):

* Blir blöt, typ 1 minut
    * Schamponera håret, typ 30 sekunder att få i schampo och 1 minut att skölja ur x2 så totalt ca 3 minuter
    * Inpackning, medan den sitter i så rakar jag mig, 10 minuter
    * Skölja ur inpackningen, 1 minut
    * Ha i balsam, medan balsamet är i så tvålar jag mig, 2 minuter
    * Skölja av balsam och tvål, 1 minut
    * Stå och ha det skönt, 2 minuter

Totalt: ca 20 minuter, utan inpackning ca 10 minuter och utan hårtvätt ca 5 minuter. Kan tänka mig att det med längre och tjockare hår kan ta ytterligare kanske 10 minuter totalt för ursköljningarna, jag har relativt tunt halvlångt hår. 

Sedan kan det hända att jag stannar i duschen ytterligare 5-10 minuter för att jag är trött då jag avskyr känslan i kroppen i ändringen mellan vatten/luft när jag är trött så då har jag svårt att kliva ut fast jag är klar. 

Har noterat att trådstartaren med det "nicket" skriver helt befängda saker i olika trådar, antagligen i syfte att provocera.
    Antingen någon som inte mår bra eller har uppmärksamhets-behov Om vi slutar svara så matar vi i alla fall inte Trollet.
  • Anonym (?)
    Samanta245 skrev 2025-05-14 19:15:28 följande:
    Jag vill veta hur andra gör och andras åsikter.  Jag har inte uppmärksamhets-behov och mår bra.  Jag vill bara höra andras åsikter.  Thats all. 
    Jaja, jag tror inte överhuvudtaget på det.
    Eller menar du att det skulle finnas ett helt gäng olika Samantor med lite olika stavningar som skriver absurditeter både som trådstarter och som svar i olika andra trådar?
    I tråden "vad blir det för mat" skrev en Samanta att det skulle bli helstekt ox 
    filet med potatisgratäng och "någon sås"
    Hoppas du inte behövde duscha innan för då blev det nog sen middag.....
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-05-14 21:27:40 följande:

Jag tycker också att det är jobbigt att duscha då det tar lång tid. Inte att tvåla in och skölja, men det är så mycket annat som jag gör i samband med dusch att det tar ca en timma. Först sätter jag in linser (på morgonen) vilket tar lite tid. Sedan behöver jag sätta upp håret om inte jag ska tvätta det. Om jag tvättar håret tar det lång tid att schamponera, skölja, sätta i balsam och skölja igen. Duschcreme över hela kroppen och två till tre gånger i veckan rakar jag mig under armarna och benen. En gång i veckan rakar jag fiffi. En till två gånger i veckan filar jag fötterna. Försöker ett inte ta allt på samma gång så för det mesta är det något. Sist tvättar jag ansiktet. Sedan torka och sätta på ögoncrem, ansikscreme och därefter spf. Sedan smörjer jag in hela kroppen med lotion. När det är klart sätter jag på concealer, därefter deo och trosor. Sedan fixa hår och smink. Puh, det är så tråkigt och jobbigt. Funderar ibland på att skita i allt, men vill inte förfalla.

Är S Samanta eller någon syrra?
    Verkar vara liknande problem typ...
  • Anonym (?)
    Samanta245 skrev 2025-05-18 17:08:50 följande:
    Anonym (J) skrev 2025-05-18 16:34:37 följande:

Vad exakt är det du gör i två timmar? 

Står du och löddrar upp tvålen i en halvtimme? Du blir faktiskt inte renare av det. Och detta kommer från en tjej som haft hemska problem med bacillskräck! Jag kunde inte ens röra en godispåse och sen äta godiset med handen efteråt. Jag kunde inte få nägot emot läpparna för då fick jag tvätta dom med tvål.

Lita på mig. 

Du blir inte renare av att gnugga in tvålen. tvärtom blir din hud irriterad. 

Och, dina barn påverkas av detta. De kommer bli likadana.

Jag har fett hår 
    Så fett att det kräver två timmar i dusch???
    Problemet sitter inte i håret utan strax under det!
  • Anonym (?)
    Samanta245 skrev 2025-05-21 20:44:49 följande:
    Det tar tid att tvåla in och massera sen skölja.  10 min tar att massera håret.
    Ok, så vad gör du de andra 110 minuterna?
  • Anonym (?)
    Samanta245 skrev 2025-05-22 21:03:16 följande:
    Anonym (Nej tack) skrev 2025-05-22 20:53:29 följande:
    Fortfarande väldigt ohygieniskt att duscha så sällan. Att inte duscha för att man har barn är ju en väldigt dålig ursäkt.

Det värsta är att jag blir förkyld efter att jag duschar. Det händer ofta.  Jag är allergisk.  Förkylning i några timmar sen helt friskt
    Men - det har ju ingen som helst relevans till kommentaren du citerar?
  • Anonym (?)

Men - orka mata trollet! Kolla alla trådar startade av olika varianter på "Samantha"
    Duscha i två timmar
    Läkare avråder från barn vid 38 - skaffa katt istället.
    Fördelen med att bli gravid är att slippa mens i 9 månader
    Listan kan göras lång - alla dessa trådar grundas på en person med betydligt större problem än vad som beskrivs i trådarna.
    Är troligen mest ett försök att få någon sorts uppmärksamhet. Sjukt i min bok!

• Anonym (?)
    Samanta245 skrev 2025-05-24 19:14:18 följande:
    Anonym (J) skrev 2025-05-24 10:46:16 följande:

Hon har gratis vatten. 

Men till slut kommer hyresvärden komma på henne och då kan det bli att hon får betala för den överdrivna konsumtionen av vatten. Har hört att vissa hyresvärdar gjort så om de slösar 

Det är gratis vatten.  Man kan duscha hur många gånger som helst.  Det finns mina släktingar som kommer hem till mig för att duscha för att deras vatten inte gratis 
    Hoppas att det blir någon sorts kontroll och du åker dit de-luxe!
    Inte nog med att trollet tar två timmar på utan nu kommer släkten också helt plötsligt?
    Är ju så bisarrt så ingen kan väl fortsätta mata trollet längre?
    Detta är ju bara helt stört, hur kan man tro att man ska bli seriöst bemött med en sådan tråd?
Svar på tråden Duschar i två timmar