Inlägg från: Anonym (MMannen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (MMannen)

Min man försvarar Måns

Anonym (Paff) skrev 2025-05-14 08:22:08 följande:
    Min man försvarar Måns

Är lite knäckt just nu. Min fina man sedan 15 år visade imorse en sida som jag inte sätt förut. 

Vi satt vid frukostbordet och jag skrollade aftonbladet och läste att Måns Zelmerlöv ställt in sin turné pga skilsmässan. Jag läste detta högt och sa sen att jag tyckte att det är bra att han ligger lågt tills allt har lagt sig. 

Min man säger då: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden. Man är oskyldig till motsatsen bevisas!"

Jag blev helt paff och ifrågasatte om han försvarar en man som anklagas ha misshandlat sin fru. Och han svarar: "Ja, han är oskyldig tills den dag han är dömd!"

Jag blev flyförbannad och ifrågasatte hur han som pappa till döttrar kan ha den inställningen. Han blev flyförbannad för att mediadrevet målar ut folk som skyldiga innan laget tagit vid. 

Vi kom tillslut överens om att vi pratade om två olika saker och att vi är oense om vissa delar. 

Men jag kan inte släppa detta. Att efter 15 år se en helt ny sida av en människa jag trodde mig känna. 

Var glad att du gift dig med en man och inte en fjolla.

I en rättsstat är man oskyldig till motsatsen bevisats så han har helt rätt.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (H) skrev 2025-05-14 20:01:34 följande:
    Tror inte att kvinnor hittar på i parti och minut.
    Poängen är däatt det finns de kvinnor som hittar på och att det därför inte bara går att köpa en kvinnas berättelse rakt av och utgå ifrån att den är sann. Detta gäller oavsett kön förövrigt. Man kan inte köpa en mans berättelse rakt av heller.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (G) skrev 2025-05-15 12:32:00 följande:
    Tycker inte att någon ska bli dömd på förhand. Tycker också att det är naturligt att man diskuterar den typen av brott och kanske har en åsikt sinsemellan.

Men argumentera som ts man med att gruppera alla kvinnor och sätta en etikett över dom som notoriska lögnare är orimligt. 

exempel.
    Martin Timell blev frikänd. Jag tror inte att han är oskuld till det han blivit anklagad för. Jag tror ingen tror det heller.
    Du läser ju inte vad TS skriver. Han har inte alls grupperat alla kvinnor och satt en etikett på dem som motoriska lögnare. 

Bra exempel på hur vissa förvränger sanningen när de inte kan argumentera emot.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (M) skrev 2025-05-15 16:31:18 följande:
    Har du själv läst TS? TS är en hon, inte han. 
    TS man menar jag.
  • Anonym (MMannen)
    Anonym (G) skrev 2025-05-15 16:46:42 följande:
    Så här skriver ts att hennes man säger: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden."

ts man drar därför alla kvinnor över en kam och sätter en etikett på kvinnor. Enbart baserat på könet kvinna.
    Nej, det gör han inte. 

Han säger att att det finns kvinnor som ljuger om allt. Det betyder inte att alla gör det. Läs vad han skriver.
Svar på tråden Min man försvarar Måns