• Anonym (man)

Min man försvarar Måns

Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-05-14 10:31:03 följande:
    Håller med till 100%.

Just det här att rykten i Media skall styra hur och om han skall dömmas är ju vidrigt. 
    Lika vidrigt som när kvinnor avrättades under häxbränningar på 1600-talet också baserat på rykten. 
    Grattis TS, din man är en riktig man och vek mediefjolla.
    Vilken bisarr liknelse. Jag håller såklart med om att man juridiskt sett är oskyldig tills motsatsen bevisats och att media kan driva upp sådana här saker på ett orimligt sätt.

Men med det sagt, du liknar alltså detta vid häxbränningarna? Där ett stort antal kvinnor torterades och avrättades på grund av en masshysteri kring någonting som de definitionsmässigt var oskyldiga till? Tycker det är en väldigt farlig och historielös relativisering.
  • Anonym (man)
    Anonym (Paff) skrev 2025-05-14 11:41:45 följande:

Det var mest hans kommentar om att kvinnor skulle slänga ut anmälningar hit och dit bara för att jävlas som gjorde mig upprörd. 

Människan i fråga har ju visat sig vara ett äkenskapligt svin genom mängder av otrohetsaffärer och drogmissbruk. Redan där är han dömd i mina ögon och där var vi helt överens. 

Men han stod fast vid att tro på Måns oskuld i misshandelsfrågan fram till motsatsen bevisas, medan jag tar Ciaras parti fram till motsatsen bevisas. 

Läste någonstans att fysisk misshandel som avses i anmälan har att göra med sexuellt överförbara sjukdomar. Och det kan mycket väl vara så med tanke på alla "snedsteg" han gjort utanför sin äktenskapliga säng. 

Jag är man och jag håller med dig om att den kommentaren (om kvinnors anmälningar) var riktigt sunkig, men du kan inte heller bestämma vad din man ska tycka och tro på.
Svar på tråden Min man försvarar Måns