• Xenia

Min man försvarar Måns

Anonym (Paff) skrev 2025-05-14 08:22:08 följande:
    Min man försvarar Måns

Är lite knäckt just nu. Min fina man sedan 15 år visade imorse en sida som jag inte sätt förut. 

Vi satt vid frukostbordet och jag skrollade aftonbladet och läste att Måns Zelmerlöv ställt in sin turné pga skilsmässan. Jag läste detta högt och sa sen att jag tyckte att det är bra att han ligger lågt tills allt har lagt sig. 

Min man säger då: "Du ska inte tro på allt du läser. Kvinnor anmäler ju för vad som helst nu för tiden. Man är oskyldig till motsatsen bevisas!"

Jag blev helt paff och ifrågasatte om han försvarar en man som anklagas ha misshandlat sin fru. Och han svarar: "Ja, han är oskyldig tills den dag han är dömd!"

Jag blev flyförbannad och ifrågasatte hur han som pappa till döttrar kan ha den inställningen. Han blev flyförbannad för att mediadrevet målar ut folk som skyldiga innan laget tagit vid. 

Vi kom tillslut överens om att vi pratade om två olika saker och att vi är oense om vissa delar. 

Men jag kan inte släppa detta. Att efter 15 år se en helt ny sida av en människa jag trodde mig känna. 

Jag håller med din man. Det är klart att man är oskyldig tills motsatsen bevisats.

Sen är jag inte tillräckligt insatt för at vet vad Måns ev gjort, men det gäller väl de flesta av oss. Man höver inte "hålla med" varken Måns eller hans ex.

Så bara för att man har döttrar så måste man alltid tro på vad alla kvinnor säger? Fattar inte den logiken. Det är ju inte någon dotter till er som aklagat Måns
  • Xenia
    Anonym (Hysteri) skrev 2025-05-14 16:43:47 följande:

Och hur blir det för kvinnor menar du om ingen vill ta ställning? Metoo va viktigt för detta. 

Samma sak när kvinnor blivit utsatta för typ övergrepp på en skola och folk mer uttrycker att tjejen hittar på och fortsätter att hänga med förövaren. 

Eller om man umgås som par och mannen i ett heteropar misstänks för misshandel av kvinnan, ska man fortsätta hänga med mannen? Bjuda in personen på middagar men utesluta kvinnan. Att ta ställning är något bra. 

Gick metoo ut på att man alltid måste tro på vad alla kvinnor säger? Kvinnor kan anmäla men det måste till bevis för att förövaren ska åka dit.

Är det vanligt med sexuella trakasserer på jobbet kan kvinnor gå ihop och kräva ändring. Om en kvinna anklagar en man för att t ex tafsa på henne så ska chefen ta ett samtal med mannen och säga typ vi tillåter inte sådant. Men om mannane nekar , ska arbetsgivaren avsked honom enbart på kvinnans uppgifter?

Vi ska väl inte ha det som i Kina att anklagelser är lika med dom. Eftersom polisen och staten aldrig kan ha fel.

Betr ord mot ord så borde tjejens kompisar lita på henne. Eller är det så att killar alltid har högre statsu så därför litar man på  dem?
  • Xenia
    Anonym (korven) skrev 2025-05-14 17:33:46 följande:

För övrigt finns det statistik som visar att i det flesta fall råkar man mer illa ut om man anmäler. Och många kvinnor som anmält blir istället anmälda för förtal, så din man har nog inte tagit in all fakta.

Man blir inte dömd för förtal för att man anmäler någon. Går man däremot ut på sociala media och anklagar en man för våldtäkt, trots att han inte blivit dömd än eller rentav har frikänts, då är det förtal.

Om en kvinna anmäler någon för våldtäkt fast det är lögn och det kan bevisas att det är lögn, då kan hoon dömas för falsk tillvitelse.
  • Xenia
    Anonym (Rak-svararen) skrev 2025-05-16 12:46:10 följande:

Ja,

Om det blir så då skulle det vara exakt motsatt av vad majoriteten av kvinnor anser om Måns i denna tråden.

Låt oss därför läsa vad skvallertidningarna skriver om Måns framåt efter att han nu har blivit en Bad boy på riktigt. Då vet vi om vad kvinnor skriver här är tillförlitligt eller inte. 

"Kvinnor" är för helvete ingen homogen grupp. 

Många kvinnor ogillar sådant trashbeteende som att knarka och vara otrogen. Ännu flera tar avstånd från misshandel. Och det är sant även om det finns vissa som tänder på "bad boys".
  • Xenia
    Häegertz skrev 2025-05-16 12:48:26 följande:
    Jag har inte en aning om vem denna Ciara är, och jag skiter i kändisdrägg och deras sykofanter till medlöpare. Omskola dom till äldreomsorgen eller häng i närmsta lyktstolpe.

Det roliga här är hur upprörda och FÖRVÅNADE folk blir av att en snygg kändis knullar runt och beter sig illa. Jag ska följa hans fortsatta karriär med stort föraktfullt intresse. Hoppas han går ner sig ordentligt. 
    Det där att han inte klarade av att vara otrogen, det sade han själv. Men då framstod det som att det var ett passerat stadium. Han var svag för uppskattnng och uppmärksamhet, förklarade han. Men tydligen har han fortsatt med detta även efter att han gift sig. Ja, är man snygg och charmig och kan sjunga dessutom, då ställer kvinnor upp som ett smörgåsbord, hur gift han än är. Jag föraktar Måns beteende, men jag föraktar också alla de tjejer som ställer upp på att vara groupies.

Många knarkar kokain dag, både kändisar och andra som festar. Det är ett dåligt beteende, men allting går tydligen an för vissa. Men att göra något sådant när man har barn, jag har inte ord för hur jag föraktar sådana föräldrar.

Har han dessutom misshandlat förtjänar han att dömas. Men där blir det väl "ord mot ord".
  • Xenia
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-16 12:00:40 följande:
    Nej, det gör han inte. 

Han säger att att det finns kvinnor som ljuger om allt. Det betyder inte att alla gör det. Läs vad han skriver.
    Han borde ha sagt "vissa kvinnor" eller "en del kvinnor". Säger man bara "kvinnor ", så tolkas det som "kvinnor i allmänhet" eller rentav som "alla kvinnor".

Men TS behöver ju inte tro det värsta utan fråga vad han menar.
  • Xenia
    Xenia skrev 2025-05-17 00:39:59 följande:
    Det där att han inte klarade av att vara otrogen, det sade han själv. Men då framstod det som att det var ett passerat stadium. Han var svag för uppskattnng och uppmärksamhet, förklarade han. Men tydligen har han fortsatt med detta även efter att han gift sig. Ja, är man snygg och charmig och kan sjunga dessutom, då ställer kvinnor upp som ett smörgåsbord, hur gift han än är. Jag föraktar Måns beteende, men jag föraktar också alla de tjejer som ställer upp på att vara groupies.

Många knarkar kokain dag, både kändisar och andra som festar. Det är ett dåligt beteende, men allting går tydligen an för vissa. Men att göra något sådant när man har barn, jag har inte ord för hur jag föraktar sådana föräldrar.

Har han dessutom misshandlat förtjänar han att dömas. Men där blir det väl "ord mot ord".
    klarade av att vara trogen skulle det stå. Mina fingrar är tydligen mera vana att skriva "otrogen". Oskyldig
Svar på tråden Min man försvarar Måns