Inlägg från: Anonym (Rak-svararen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rak-svararen)

Min man försvarar Måns

Anonym (MMannen) skrev 2025-05-14 10:12:25 följande:
    Var glad att du gift dig med en man och inte en fjolla.

I en rättsstat är man oskyldig till motsatsen bevisats så han har helt rätt.
    Håller med till 100%.

Just det här att rykten i Media skall styra hur och om han skall dömmas är ju vidrigt. 
    Lika vidrigt som när kvinnor avrättades under häxbränningar på 1600-talet också baserat på rykten. 
    Grattis TS, din man är en riktig man och vek mediefjolla.
  • Anonym (Rak-svararen)

*ingen vek Mediefjolla

• Anonym (Rak-svararen)
    Leofl skrev 2025-05-14 17:26:39 följande:

Kvinnor framställs ibland som en bättre sort människa, är som vi andra bara människor. Det finns tyvärr många exempel på falska anklagelser om bl.a. våldtäkter. Ett flagrant exempel är de två läkarna som blev anklaga för att vara styckmördare i Catrine da Costa-fallet.
    Var glad för att din man har integritet och inte jamsar med trots dina reaktioner

Absolut 

Det finns en stor benägenhet hos kvinnor att vägra inse att andra kvinnor beter sig illa, såsom att anmäla fejkade våldtäktsanmälningar. 

Det är väl mer eller mindre kutym nuförtiden att unga män använder mobiltelefon för att spela in samtycke innan ons-sex annars riskerar dom att bli våldtäktsanmälda. 
    Kvinnor tenderar helt klart att blunda för hemskheter som andra kvinnor utför och ensidigt fokusera på mäns brister. På så vis slipper dom att ta ansvar och kan odla det kvinnliga offerskapet till full blom.
    Sen finns det ju alltid män som antastar och beter sig illa mot kvinnor, skall ej förnekas.

• Anonym (Rak-svararen)
    Häegertz skrev 2025-05-16 10:53:39 följande:

Om inte Måns fick knulla ohämmat innan så lär han få göra det nu. För helvete, han är sockersöt redan från början, och nu är han dessutom en tvättäkta badboy. Så många trosor på kvinnor som inte fattar bättre som är konstant våta just nu. :D

"JAG KAN LAGA HONOM!!!"

Ja,

Om det blir så då skulle det vara exakt motsatt av vad majoriteten av kvinnor anser om Måns i denna tråden.

Låt oss därför läsa vad skvallertidningarna skriver om Måns framåt efter att han nu har blivit en Bad boy på riktigt. Då vet vi om vad kvinnor skriver här är tillförlitligt eller inte. 

• Anonym (Rak-svararen)
    Xenia skrev 2025-05-17 00:31:39 följande:
    "Kvinnor" är för helvete ingen homogen grupp. 

Många kvinnor ogillar sådant trashbeteende som att knarka och vara otrogen. Ännu flera tar avstånd från misshandel. Och det är sant även om det finns vissa som tänder på "bad boys".
    Här på FL betraktas kvinnor och män som 2 homogena grupper. 

Om en man gör något svinigt mot en kvinna så är alla män svin. Sen kan nog många gå med på att det finns vissa gradskillnader mellan män, men i grund och botten är alla män svin om någon har betett sig illa. 

Samma princip gäller för kvinnor. 

Om detta är rätt eller fel är en annan sak. När majoriteten på FL har ändrat beteendet i inläggen så kan nog jag också ändra mig. 
  • Anonym (Rak-svararen)
    Anonym (Våga tvivla) skrev 2025-05-17 17:33:12 följande:

Jag tycker det är viktigt att ändå komma ihåg att VISSA kvinnor anmäler män för våldtäkt och andra övergrepp utan att det ligger någon sanning i det (orsaker kan tex var hämnd eller psykisk sjukdom).
    VISSA män blir falskt dömda när ord står emot ord och man skall som utomstående vara försiktig med att lita på allt man hör och läser, även fällande domar kan vara fel (även om majoriteten naturligtvis inte är det).

Ja, fast detta sättet att se på saken strider mot kvinnors uppfattning att obehagliga sanningar om kvinnor, som ditt inlägg, inte får skrivas. 

Detta gäller ända till att kvinnans egen son råkar ut för en sådan kvinna, då får de stor nytta av sin flexibla (läs hycklande) livsinställning. 
Svar på tråden Min man försvarar Måns