• Anonym (Vinlund)

Hur hårt stånd har din 50+ man?

Frågan riktar sig alltså till er kvinnor här med män som är 50 år eller äldre.
    Hur hårt stånd har han? Om du använder följande skala:

0 = helt slapp
    10 = Stenhård (som exempelvis ett hammarskaft)

Berätta gärna om hur hans stånd framkallas. Infinner det sig snabbt och automatiskt eller kräver det jobb och tid? Av dig eller han själv? Potensmedel?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur hårt stånd har din 50+ man?
  • Anonym (Anna)

Han blir hård av visuella intryck.
    Av beröring.

• Anonym (hört)

Jag själv är ung och stark men man hör ju att många har svårt med att den inte vill redan i 40 års åldern.. det kommer med åldern liksom att ni inte längre vill. Får tipsa om lite sån där maxulin och testoboost och allt vad det heter som frigör mer testosteron i kroppen på er. Det är ju liksom så efter 30 så börjar testosteronet att sjunka.. Att män går runt med flintis 40 år gamla med sin första unge är tragiskt 40 år förr i tiden var medellivslängden barn skaffar man i 20 års åldern.

• Anonym (Big dick)
    Anonym (hört) skrev 2025-05-14 19:07:36 följande:

Jag själv är ung och stark men man hör ju att många har svårt med att den inte vill redan i 40 års åldern.. det kommer med åldern liksom att ni inte längre vill. Får tipsa om lite sån där maxulin och testoboost och allt vad det heter som frigör mer testosteron i kroppen på er. Det är ju liksom så efter 30 så börjar testosteronet att sjunka.. Att män går runt med flintis 40 år gamla med sin första unge är tragiskt 40 år förr i tiden var medellivslängden barn skaffar man i 20 års åldern.

Sluta prata skit, många har dålig hårväxt och får barn sent i livet. Inte alla som kan få det tidigt. 
  • Anonym (C)

Den är tyvärr inte som förr. Kanske en 5:a. Saknar den riktigt hårda som han hade för 10 år sedan. Träffar en annan ibland för att kompensera men det känns inte helt ok att göra så.

• Anonym (Beenthere)

När han var 50+ var det inga problem alls, kanske inte alltid lika hård men alltid fungerande. Det var först vid 65+ som jag kände skillnad och att han ibland behövde min hjälp att få upp den. Jag har liksom aldrig behövt anstränga mig, men beröring brukar funka, liksom att prata om sex. Han behöver också vara avslappnad och lugn innan, det underlättar.

• Anonym (Endast 46)

Nu är han inte 50 än utan bara 46 men den blir definitivt hård ordentligt. 

Inga potensmedel än. Ibland (oftast) hård fort, ibland krävs det lite mer. Ofta via beröring. Ibland är det jag som säger att jag vill ha honom. Ibland kan han säga att han vill ha mig sen när vi kommer hem (när vi är ute och handlar tex) innan vi fortsätter med annat. 

• Anonym (JJ)
    Anonym (C) skrev 2025-05-14 19:53:30 följande:

Den är tyvärr inte som förr. Kanske en 5:a. Saknar den riktigt hårda som han hade för 10 år sedan. Träffar en annan ibland för att kompensera men det känns inte helt ok att göra så.

Är det något mer än hårdhet som fattas som gör att du träffar andra? 
    Är det bara det hade han ju ganska lätt kunnat lösa det.

• Anonym (Både och)

Min man är 56, jag är 45. Han tar blåa piller ibland, då är ståndet bra förstås. Utan piller är det mycket svagare och han kan genomföra ett kortare samlag men inget jag kommer av. Vi kör både och då han har större behov av att komma, nästan varje dag.  Och för mig räcker det var  sa man-var tredje dag. Så han kör piller några ggr i veckan och min/fingrar resten av gångerna 

• Anonym (Stuck in the middle with you)

Min man är för rund och då kommer potensproblemen som ett brev på posten efter 50. Redan för tio år sen ville han plötsligt bara ha sex på morgonen, och det gick inte att diskutera. Jag föredrog kvällssex men har vant om mig.

Nu är det halvproblematiskt för honom att bli hård även på morgonen och det känns som han undviker både ämnet och att ha sex.

Har tänkt på separation länge och även försiktigt tagit upp om vi kanske mer är vänner och skulle leva med några andra trevliga personer istället, men det vill han inte?

• Anonym (xxx)
    Anonym (Stuck in the middle with you) skrev 2025-05-15 08:13:03 följande:

Min man är för rund och då kommer potensproblemen som ett brev på posten efter 50. Redan för tio år sen ville han plötsligt bara ha sex på morgonen, och det gick inte att diskutera. Jag föredrog kvällssex men har vant om mig.

Nu är det halvproblematiskt för honom att bli hård även på morgonen och det känns som han undviker både ämnet och att ha sex.

Har tänkt på separation länge och även försiktigt tagit upp om vi kanske mer är vänner och skulle leva med några andra trevliga personer istället, men det vill han inte?

Han borde äta Tadalafil var tredje dag. Det funkar för mig ialla fall. 10 mg räcker för att det ska vara både hårt, piggare och oftare än utan. Jag är 60+

Tabletten ger inga biverkningar heller - för mig.

Svar på tråden Hur hårt stånd har din 50+ man?