Inlägg från: Anonym (Anonym man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym man)

Hur hårt stånd har din 50+ man?

Anonym (Både och) skrev 2025-05-15 07:26:32 följande:

Min man är 56, jag är 45. Han tar blåa piller ibland, då är ståndet bra förstås. Utan piller är det mycket svagare och han kan genomföra ett kortare samlag men inget jag kommer av. Vi kör både och då han har större behov av att komma, nästan varje dag.  Och för mig räcker det var  sa man-var tredje dag. Så han kör piller några ggr i veckan och min/fingrar resten av gångerna 

Är själv 44 och känner igen mig i hur ni har det. Jag får stånd och ibland, när jag är lite utvilad och så, funkar det hyffsat bra. Vi har mycket smeksex och lite penetration men då och då tar jag ett piller och blir då riktigt hård och kan hålla ut och penetrera en längre tid. Jag vet att hon ibland vill känna sig "tagen" och då måste jag ta dessa piller för att klara av att knulla henne så att säga. Utan piller älskar vi mest. 😅
  • Anonym (Anonym man)
    Anonym (Alcon) skrev 2025-05-15 21:56:15 följande:

Dumheter, jag som släktforskat vet att man visserligen fick barn tidigare förr (fast inte så tidigt som folk idag kanske tror), men man fick faktiskt också barn senare! Delvis pga brist på preventivmedel såklart. Men 40-åriga kvinnor som fick barn med sina 50-åriga män var absolut inget ovanligt. 

För egen del är jag 50+ och har svårt att avgöra om det för mig är hårdare eller inte än förr. Säkert sämre än när jag var 20, men det minns jag inte nu...det jag däremot vet är att sömnbrist, stress, dålig kondition, det påverkar mig negativt. Kanske mest sömnbrist, det är dåligt för lusten.

När jag får sova ut på helgen och kan ta det lugnt utan en massa måsten känner jag mig som rena hingsten jämfört med de helger när vi ska montera 7 ikeamöbler, barnen har 5 aktiviteter och jag har gjort en massa saker som tydligen var fel att prioritera. 

Precis! Vill hon ligga får hon se till att ta hand om hemmet så vi män får ladda upp i fred! 
  • Anonym (Anonym man)
    Anonym (Vinlund) skrev 2025-05-16 08:55:30 följande:

Det vore lite intressant också att höra från män 50+ på forumet och hur dom resonerar runt sitt "åldrande stånd". För er som har tappat i hårdhet, är det något som påverkar er på något sett eller tar ni det med en axelryckning? Påverkar det er självkänsla eller er lust och vilja att ha sex på något sätt?

Jag försöker ta hand om mig och hjärtat genom motion och god kost. Jag har även pratat med min läkare om detta, senast idag faktiskt, när hon förnyade mitt recept på sildenafil. Inte en axelryckning men än dock förstår både jag och min sambo att vi blir äldre. Vi använder även glidmedel frekvent då hon inte blir lika våt längre. Både glidet och pillren ger vår vardag lite mer guldkant  
Svar på tråden Hur hårt stånd har din 50+ man?