Hur ska jag förklara det för barnen?!
Hej sitter i skrivande stund men en sån stor klump i magen och ett sånt stort sten block på bröstkorgen!! Hur ska jag förklara för barnen att bamse inte längre är i livet för att han plötsligt gått bort under konstiga omständigheter. OBS jag som är grunden till omständighetern.Jo nu ska ni få höra hur allt gick till. Hur en gammal hundkoja står på gården och bara förfaller och ruttnar, och som vi alla vet har dom flesta män eldat som unga.
Fjol året bensindunk till gräsklipparen har stått och samlat damm över hösten och vintern och är nu dags att byta ut. så jag kommer på den briljanta idén att dränka hundkojan i bensinen och slänger samtidigt in lite bråte. kastar rätt så hejdlöst har jag kommit på i efterhand då jag måste träffat Bamse perfekt. för jag tänder på och ser hur det flammar till och bensinen tar sig och kojan är strax övertänd och utom all räddning. Går in för att drick en kaffe och vänta på att det ska brinna klart. Det brinner längre än jag trott och bestämmer mig för att ta en promenad med Bamse innan resten utav familjen kommer hem. Men han finns ingen stans att finna. Då vi bor lite på landet så springer han lite som han vill och jag tänker inte mer på det. men när jag ska baxa upp all bråte som brunnit upp så märker jag att barnens, min, familjens hund ligger där, vad jag tror. Han det inte rört på sig och gnyt så hade jag aldrig reagerat över det. Så hur FAN berättar jag det här? OBS jag var aldrig någon fan utav Bamse som valp då jag bara tycker det är extra och onödigt ansvar. Men som han har vuxit på mig och resten utav familjen skulle bara veta att jag och Bamse ligger och slöar i soffan under friveckorna och äter godis i bar överkropp när barnen är i skolan och frun på jobbet. Och yngsta tjej har alltid sagt att nu är du snäll emot Bamse tills vi kommer hem. Vill verkligen inte art hon ska tro att jag gett bort honom till en stor ?gård? ute på landet han kan springa löst och jaga allt han kommer över.