Hur mår vår Demokrati egentligen?
Väldigt vackert! Men...
Även om det är en vacker tanke och att det står nedskrivet att alla medborgare har möjligheten att kunna utnyttja dessa bidrag (ursäkta avdrag som det numera heter) så saknar det praktisk betydelse om det enbart är vissa som ens uppfyller alla kraven, som är underförstått, för att ens kunna utnyttja dem.
Detta är ren fakta och inget påhitt!
Jag är högavlönad osv... Jag har råd med det mest grundläggande och mer därtill, utan alla dessa avdrag.
Självklart klagar jag inte när jag får en fet rabatt när jag anlitar en elektriker som installerar den senaste modellen av laddare till min el-bil, eller när jag numera kan anlita professionella hantverkare för renovering av mitt kök till samma pris som om jag skulle göra allting själv (spar mig både tid OCH pengar vilket är helt fantastiskt!!).
Men själva min poäng är ju den att jag har MÖJLIGHET till detta, eftersom att jag själv har passerat alla de ekonomiska hindren. MEN jag hävdar fortsatt att alla INTE har möjligheten att kunna utnyttja dessa avdrag just pga att i de inte har de ekonomiska förutsättningarna för att kunna göra det.
Jag klarar mig utan dessa "bidrag" och ser hellre att dessa pengar går till vettigare saker än till en idiot som mig.
Kalla mig lögnare eller vad som helst! Men jag står fast vid att RUT & ROT inte är samhällsnyttigt någonstans med tanke på hur den generella ekonomiska utvecklingen har varit och kommer att fortsätta att vara under en överskådlig framtid...
Det är iaf inte jag som förvränger fakta, till skillnad ifrån vissa andra ;)
Missen vänstern gör är att de inte förstår att en människa som går på bidrag i de allra flesta fall kommer att vara en olycklig människa. Mycket bättre att de arbetar.